Dik&Schil introduceert nieuw product gemaakt van restproducten: Palomacello

Wat doe je als je een grote lading grapefruitschillen en rabarberresten in je schoot geworpen krijgt? Dan maak je Palomacello! Tenminste, als je Dik&Schil bent. Dik&Schil is een jong merk dat drank maakt uit restproducten. De Palomacello is gemaakt van overgebleven grapefruitschillen en  rabarberresten die afkomstig zijn van cocktailbar Botanero uit Rotterdam. De resten ontstaan bij […] ... lees meer

Impackt en Wibra belonen consumenten voor recyclen van verpakkingen

Uit onderzoek van Capgemini blijkt dat 79% van de consumenten een bijdrage wil leveren aan een beter milieu. Wibra en Impackt gaan de consumenten hierbij helpen door op “Duurzame Dinsdag” (6 september) te starten met een pilot voor het inzamelen en recyclen van plastic verpakkingen. Het recyclen van plastic verpakkingen is noodzakelijk voor het behalen van […] ... lees meer

Fristads lanceert eerste milieuvriendelijke hi-vis collectie in 4-way stretch ter wereld

De Zweedse werkkledingfabrikant Fristads blijft toonaangevend op het gebied van duurzaamheid met de lancering van hun tweede milieuvriendelijke hogezichtbaarheidscollectie – gemaakt van duurzame 4-way stretch. De collectie is ideaal voor professionals in de wegenbouw, bouw, transport en logistiek. “Het is fantastisch om in hetzelfde jaar twee milieuvriendelijke collecties met hoge zichtbaarheid te kunnen lanceren. Dit […] ... lees meer

ClimatePartner verbindt zich tot Science-Based Targets (SBT’s) en versterkt zijn emissiereducties

ClimatePartner geeft het goede voorbeeld aan organisaties door zijn eigen klimaatactie te versnellen. Als eerste stap heeft ClimatePartner zich verbonden tot het stellen van emissiereductiedoelstellingen voor de nabije toekomst, in lijn met de criteria van het SBTi. Klimaatvriendelijke en emissiearme bedrijfsvoering is altijd al een speerpunt geweest bij ClimatePartner. Op het gebied van zakenreizen, kantoorbenodigdheden, catering, […] ... lees meer

Xenos maakt duurzaamheid assortiment transparant met behulp van nature impact rating

Xenos, de verrassendste retailer van Nederland, laat vanaf vandaag online de impact zien van haar assortiment op mens, milieu en maatschappij. Xenos geeft hiermee gehoor aan de wensen van haar klanten. Uit recent klantonderzoek kwam naar voren dat ruim 65% van hen de duurzaamheid van producten wil kennen én dat zij geholpen wil worden om […] ... lees meer

Veel energie, geld en ruimte nodig voor CO2-neutrale mobiliteit

Om alle huidige wegvoertuigen in Nederland CO2-neutraal op elektriciteit te laten rijden, is een windmolenpark ter grootte van de provincie Utrecht nodig. Energiedragers zoals waterstof, synfuels en biobrandstoffen kosten veel meer ruimte, maar hebben specifieke voordelen die vooral voor scheepvaart en luchtvaart over lange afstand belangrijk zijn. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Energieketens voor CO2-neutrale […] ... lees meer

Duurzame wijn als geschenk: een subtiel gebaar

Bij het kiezen van wijn komt er veel meer bij kijken dan alleen de smaak. Omdat steeds meer bedrijven aandacht besteden aan het welzijn van de aarde, is duurzame wijn een interessante optie om cadeau te doen aan medewerkers. Duurzame wijn ecologisch geproduceerd, waarbij er rekening gehouden wordt met het milieu. Maar wat duurzame wijn […] ... lees meer

Universiteit Utrecht lanceert nieuw instituut voor duurzame en circulaire chemie

De Universiteit Utrecht is per 1 september een nieuw onderzoeksinstituut rijker: het Institute for Sustainable and Circular Chemistry (ISCC). Vanuit een sterke scheikundige basis zoekt het ISCC samenwerkingen buiten de chemie om zo bij te dragen aan de duurzaamheidstransitie, met een focus op onderzoek naar moleculen en materialen voor circulariteit. Bèta-decaan prof. Isabel Arends: “Het […] ... lees meer

Le Frique introduceert plantaardige culinaire frikandel

Le Frique introduceert een duurzame culinaire 100% plantaardige frikandel: Le Frique Veganique. Le Frique heeft deze vegan variant ontwikkeld vanuit de overtuiging dat steeds meer consumenten een keuze willen hebben en bewust minder vlees gaan eten. Hiernaast was er nog geen volwaardig culinair plantaardig alternatief van de bekende frikandel op markt. Le Frique Veganique is […] ... lees meer

Alliander voor de derde maal op rij als eerste geëindigd in de Erasmus Corporate Impact Index

Voor het zesde opeenvolgende jaar is de Erasmus Corporate Impact Index gepubliceerd, een ranking van ondernemingen met de grootste maatschappelijke impact. Alliander zet opnieuw de toon en staat voor de derde jaar op rij op nummer één. Het netwerkbedrijf laat opnieuw zien hoe meervoudige waardecreatie aandeelhouders én de maatschappij voordeel oplevert. De Erasmus Corporate Impact […] ... lees meer

WUR host van internationale conferentie in 2023 over duurzame consumptie en productie

Van 5-8 juli 2023 zullen onderzoekers en professionals op het gebied van duurzame consumptie en productie uit de hele wereld in Wageningen samenkomen. De Social Science Group (SSG) van Wageningen University & Research (WUR) is dan namelijk gastheer van een grote internationale conferentie met als thema de transformatie van consumptie-productiesystemen richting rechtvaardige en duurzame toekomsten. […] ... lees meer