Alhoewel het aantal bedrijven in Nederland dat rapporteert over hun klimaatinspanningen toeneemt, heeft de meerderheid nog een lange weg te gaan om te voldoen aan de eisen die hiervoor gaan gelden. Met name bij het inzichtelijk maken van hun inspanningen om klimaatmaatregelen te treffen en de kwaliteit van de rapportages is nog ruimte voor verbetering. […]
...
lees meer
T-Mobile sluit aan bij het SBTi, Science Based Targets initiative, om de duurzaamheidsdoelstellingen van de telecomprovider te verifiëren. Het SBTi geldt als autoriteit op het gebied van duurzaamheid. T-Mobile krijgt aan de hand van deze check, inzicht in haar bijdrage aan het terugdringen van de CO2-emissie en daarmee kunnen de gestelde doelen worden gemonitord en bijgesteld […]
...
lees meer
Ondanks een veelbewogen jaar vol maatregelen die een negatieve invloed hadden op dagelijkse bedrijfsvoering, bleef de kringloopbranche in 2021 flink impact maken. Dat is duidelijk zichtbaar door de 12.280 mensen die werkzaam zijn binnen de branche en de besparing van 137 miljoen kg CO2 door hergebruik en recycling van goederen. Dit blijkt uit cijfers van […]
...
lees meer
Sojaproducenten in de Verenigde Staten maken de herkomst van hun sojabonen traceerbaar in 80 landen, waaronder in Nederland. Met een nieuw systeem van overdraagbare certificaten kan de klant die sojabonen gebruikt precies zien waar de sojabonen vandaan komen en of ze op een duurzame manier zijn geteeld. In Nederland verwerken fabrikanten sojabonen in diervoeders, voedingsmiddelen […]
...
lees meer
Vandaag heeft Holland Houtland de ‘Gids biobased bouwen 2022 en marktverkenning prefab concepten’ gepubliceerd. Aedes kondigde onlangs aan 10.000 flexwoningen versneld aan te schaffen. Ook het Rijksvastgoedbedrijf 2.000 gaat woningen aanschaffen. Tot 2024 is de wens van minister Hugo De Jonge om 37.500 flexwoningen toe te voegen. Ook de provincie Noord-Brabant heeft de ambitie om […]
...
lees meer
Climate Impact Partners, a leading carbon finance organization with more than 20 years of experience in the voluntary carbon market, released the fourth annual study assessing the climate commitments and goals of Fortune Global 500 companies. The latest report reveals while 42% of the Fortune Global 500 have delivered, or are committed to deliver, a significant […]
...
lees meer
Lightyear, producent van auto’s rijdend op zonne-energie, is de nummer 1 startup van Nederland. Dat blijkt uit de LinkedIn Top Startups-lijst van 2022. Deze jaarlijkse lijst, die wordt samengesteld door de nieuwsredactie van LinkedIn op basis van een aantal factoren, vertegenwoordigt jonge, snelgroeiende bedrijven die in trek zijn bij professionals en succesvol inspelen op veranderende behoeften […]
...
lees meer
Iets minder dan een derde van de Nederlandse werkgevers (27 procent) hanteert een diversiteit- en inclusiebeleid. Daarmee is er voor het tweede jaar op rij sprake van een stijging. Dat blijkt uit het jaarlijkse HR Trendonderzoek van Berenschot, Performa en AFAS Software onder ruim 1600 HR-professionals. Ondanks dat de urgentie gemiddeld groeit, duidt slechts negen […]
...
lees meer
Het verlies aan biodiversiteit is een van de grote uitdagingen van onze tijd. Voor het bedrijfsleven is dit een relatief nieuw onderwerp. Hoe verbeter je de impact op biodiversiteit als je als organisatie niet weet aan welke knoppen je kunt en moet draaien? De nieuwe ‘Biodiversity Impact Screening Tool’ van PwC biedt uitkomst en helpt […]
...
lees meer
De Internationale Vakantiemonitor van NBTC wijst uit dat er meer aandacht voor duurzaamheid is bij toeristen. Gemak en prijzen zorgen echter voor niet-duurzame keuzes. Toeristen geven aan wel rekening te willen houden met duurzaamheid, maar het nog niet te dóen. Gemiddeld 52 procent van de ondervraagden (uit zes landen) geeft aan rekening te willen houden […]
...
lees meer
Het gebruik van apparaten zoals smartphones en laptops belast uiteraard het milieu, maar hé, je kunt niet zonder. Internet behoort tegenwoordig tot de belangrijkste levensbehoeftes en is zonder twijfel onmisbaar op de werkvloer. Als je verantwoord ondernemen hoog in het vaandel hebt staan dan zijn er nog wel een aantal dingen die je kunt doen […]
...
lees meer
Het Nederlands-Duitse merk Red Orka lanceert met trots hun circulaire baby slaapzakken waarvan de stof voor 82% bestaat uit gerecycled katoen. De slaapzakken, die in verschillende maten beschikbaar zijn, worden op duurzame wijze geproduceerd in Amsterdam. Middels verhuur kan de slaapzak vervangen worden door een grotere maat, en wordt de eerder gebruikte slaapzak weer ingenomen […]
...
lees meer