Duurzaam Reizen-programma van Booking.com: meer dan twintig procent van Nederlandse accomodaties verduurzaamd

Vandaag kondigt Booking.com een reeks nieuwe productfuncties aan ter gelegenheid van het eenjarig bestaan van het Duurzaam Reizenprogramma. Het programma is geïntroduceerd om reizigers transparante en betrouwbare  informatie te bieden, zodat zij bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Ook wil Booking.com accommodaties aanmoedigen om vooruitgang te blijven boeken op het gebied van duurzaam reizen. […] ... lees meer

Zes bedrijven maken kans op de Karel de Vos Duurzaamheids Award bij de Horecava

De afgelopen weken is de vakjury van de Horecava Innovation Award druk bezig geweest om de bijna 100 inzendingen voor de Horecava Innovation Award 2023 te bekijken en te beoordelen.  De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke opening van Horecava 2023 op 9 januari! Per categorie heeft de jury vier genomineerden geselecteerd die tijdens […] ... lees meer

Brede maatschappelijke coalitie gaat zich inzetten voor verdere versnelling reductie milieu-impact potgrond en substraten.

Vandaag, 18 november, heeft een brede coalitie van partijen een convenant getekend met vergaande doelstellingen gericht op de reductie van de milieu-impact van potgrond en substraten. De coalitie bestaat uit 15 partijen uit het bedrijfsleven, de rijksoverheid, kennisorganisaties en NGO’s. Partijen hebben afgesproken om te komen tot een versnelling van het gebruik van hernieuwbare grondstoffen, […] ... lees meer

Studenten helpen bedrijventerreinen Alphen a/d Rijn verduurzamen

De gemeente Alphen aan den Rijn is een ambitieuze gemeente die écht werk wil maken van verduurzaming. De focus ligt met name op het versnellen van energietransitie, klimaatadaptie en de circulaire economie in het bedrijfsleven en op bedrijventerreinen. Om dit soort transities een nieuwe impuls te geven besloten Johan van Veen, accountmanager Bedrijven voor de […] ... lees meer

Supermarkten scharen zich achter initiatief ‘Race to Zero’

Het klimaat staat bij supermarkten en foodservicebedrijven, aangesloten bij het CBL, hoog op de agenda’s. Daarom schaart het CBL zich achter de wereldwijde campagne ‘Race to Zero’: een logische keuze, er gebeurt namelijk al heel veel. Het initiatief, ondersteund door de Verenigde Naties, heeft als doel het versnellen van actie om klimaatverandering tegen te gaan. Naast […] ... lees meer

Wageningse start-up wint 4TU Impact Challenge met ijskoude CO2-opslag

De Wageningse start-up CryoCOP heeft in Helsinki de 4TU Impact Challenge gewonnen. Met hun revolutionaire cryogene technologie willen de oprichters van de start-up op een rendabele manier CO2 uit de lucht verwijderen. Daarmee hopen ze een bijdrage te leveren aan de strijd tegen klimaatverandering. CryoCOP werd in 2021 opgericht door Coen van den Brand, Kiran […] ... lees meer

Healthcare bedrijf TheOTCLab verkrijgt certificering als B Corporation

TheOTCLab, een snel groeiend medisch bedrijf in zelfzorgproducten mag zichzelf een “B Corporation” noemen: hét internationale keurmerk voor organisaties die naast groei ook mens, milieu en maatschappij als uitgangspunt nemen. B Corp is een internationaal keurmerk voor bedrijven die met hun producten en diensten een belangrijke bijdrage leveren aan een betere wereld. Bedrijven met een […] ... lees meer

FedEx-vrachtwagens in Nederland starten met gebruik duurzame brandstof op basis van organisch of afvalmateriaal

FedEx Express Europe, een dochteronderneming van FedEx Corp. (NYSE: FDX) en ‘s werelds grootste exprestransportbedrijf, is gestart met duurzame diesel – gemaakt van organisch of afvalmateriaal – als brandstof voor een deel van haar vrachtwagens in Nederland. Vanaf deze maand zijn chauffeurs van FedEx Express op de zware, lange afstandsvoertuigen gestart met het tanken van duurzame […] ... lees meer

Onderzoek wijst uit: ruim 85 procent van de jonge, milieubewuste generatie zwicht voor Black Friday

Het einde van november staat voor veel retailers in het teken van de Black Friday uitverkoop. Stichting Trees for All, groot aanjager van de groene tegenbeweging ‘Green Friday’ in Nederland, liet onderzoeken in hoeverre consumenten anno 2022  meegaan in de koopgekte die deze massale sales teweegbrengen. De onderzoeksresultaten tonen aan dat ruim 50 procent van […] ... lees meer

Ondanks netcongestie 984 zonnepanelen op kalkzandsteenfabriek van Xella

Duurzaam energiebedrijf Groendus en fabrikant van bouw- en isolatiemateriaal Xella zijn er, ondanks netcongestie, samen in geslaagd om bijna 1000 zonnepanelen te installeren op de kalkzandsteenfabiek in Koningsbosch (Limburg). Een prettige samenwerking, duidelijke afspraken en slimme energiesturing spelen hierin een cruciale rol. En die samenwerking smaakt naar meer. Xella heeft de ambitieuze doelstelling om 30% […] ... lees meer