Alfen introduceert Altro: Een duurzaam prefab betreedbaar station voor MV-netaansluitingen

Alfen, dé specialist in energieoplossingen in Nederland, opereert in het hart van de energietransitie om klimaatverandering tegen te gaan en breidt haar aanbod betreedbare stations uit met Altro: een nieuw, duurzaam, prefab en veilig betreedbaar station dat naar wens kan worden afgewerkt. Altro ondersteunt een grote verscheidenheid aan Nederlandse en Belgische klanten waaronder aanbieders van […] ... lees meer

Shortlease: je duurzame wagenpark tijdelijk uitbreiden

Leasen van een elektrische auto Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je als ondernemer nog geen gebruik maakt van een auto van de zaak. Misschien gaat het contact met je klanten voornamelijk via e-mail en telefoon en hoef je verder niet op bezoek bij klanten. Een andere ondernemer is nog maar net gestart met zijn […] ... lees meer

MBI gaat fors investeren in verduurzamen productielocaties

Het uit Brabant afkomstige familiebedrijf MBI, marktleider in de productie en verkoop van betonnen en keramische tegels en stenen, kondigt een ambitieus investeringsplan aan voor een gezonde en duurzame toekomst. Om de marktleiderspositie te behouden, en tevens te kunnen blijven voldoen aan steeds hogere kwaliteits- en duurzaamheidseisen, is continu investering in haar productiefaciliteiten een voorwaarde. […] ... lees meer

Terrasverwarmers: Gas vs. Elektrisch vs. pelletkachel

De winter was in volle gang en de temperaturen daalden af en toe tot nul, maar we wilden allemaal nog steeds in de tuin blijven en genieten van die winteravonden. Een terrasverwarmer is een perfecte oplossing om het buiten warm te houden en te genieten van een welverdiende glas wijn. Er is toch maar één […] ... lees meer

Klacht tegen TUI: ‘Fair-Travel reclamecampagne is greenwashing’

Eric Stam dient samen met 25 medeondertekenaars een klacht in tegen TUI. Dat laat hij vanmiddag weten in De Nieuws BV op NPO Radio 1. Volgens de fossiele-reclamejager misleidt de reisgigant de consument met de ‘Fair-travel’ reclamecampagne. De ‘Fair-Travel’ campagne van TUI zegt vakanties aan te bieden ‘met oog voor de toekomst’. Het is een concept dat TUI twee […] ... lees meer

bvA lanceert gids voor verantwoorde duurzaamheidreclame

bvA netwerk van merkleiders heeft de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist gelanceerd. Met deze gids willen zij marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid. Marketing als aanjager duurzame keuze en gedrag De gids sluit aan bij bva’s visie dat merken een belangrijke rol kunnen spelen […] ... lees meer

Peeze start praktijktest met innovatieve, herbruikbare koffieverpakkingen

Koffiebranderij Peeze start samen met Koninklijke Burgers’ Zoo en verzekeraar Unigarant een praktijktest met herbruikbare koffieverpakkingen. Deze afwasbare verpakking kan na reiniging opnieuw ingezet worden en is daarmee op den duur een stuk duurzamer dan traditionele koffieverpakkingen. Licht, lucht en vocht zijn elementen die de versheid van koffie negatief beïnvloeden. Koffie wordt daarom vaak verpakt […] ... lees meer

MVO Nederland lanceert collectief natuurlijk eten en drinken: inkopen voor biodiversiteit

MVO Nederland, het grootste duurzame-bedrijvennetwerk van Nederland, heeft donderdag het Collectief Natuurlijk Eten & Drinken gelanceerd. Hierin gaan 16 grote inkopers van eten en drinken aan de slag om lekker en gezond eten te serveren met positieve impact op de biodiversiteit. Onder meer Roompot Vakantieparken, het Radboudumc en de TU Delft zijn aangesloten bij het […] ... lees meer

Hoe kunnen bedrijven een duurzaamheidscultuur bevorderen via executive search?

Duurzaamheid is een steeds belangrijkere factor voor bedrijven die willen floreren in de moderne zakenwereld. Het creëren van een duurzaamheidscultuur binnen een organisatie vereist leiderschap met een duidelijke visie en inzet voor duurzame praktijken. Executive search, het proces van het identificeren en aantrekken van hooggeplaatste leidinggevenden, speelt hierin een cruciale rol. In dit blogartikel bespreken […] ... lees meer

Edelman Trust Barometer 2023: Bedrijven hebben stevige taak om maatschappelijke vraagstukken op te lossen

De Nederlandse samenleving lijkt meer verdeeld dan ooit. Uit de 2023 Edelman Trust Barometer blijkt dat vier op de vijf Nederlanders ons land nu meer verdeeld vindt dan in het verleden. Nederland bevindt zich in de gevarenzone als het gaat om een gepolariseerde samenleving. De belangrijkste oorzaken hiervan zijn het wantrouwen in de overheid, een […] ... lees meer