Verduurzaming van de scheepvaart staat hoog op de agenda bij rederijen, verladers en beleidsmakers. De IMO ontwikkelt daarvoor internationale regelgeving en normen met als speerpunt een CO2-reductie van 40% in 2030. eConowind draagt hieraan bij met zijn VentoFoil-concept: een flexibele, verticale ‘vleugel’ die wind in extra stuwkracht omzet. Hiermee kunnen schepen op jaarbasis al tot […]
...
lees meer
Dura Vermeer heeft ondanks de uitdagende omstandigheden in de samenleving en in onze sector zowel financieel als operationeel gezien een goed jaar achter de rug. Het bouwconcern kondigt bij de presentatie van de jaarcijfers een ambitieuze Net Zero-strategie aan, die het bedrijf nog toekomstbestendiger en aantrekkelijker moet maken. Dura Vermeer zal zich nog nadrukkelijk manifesteren […]
...
lees meer
Het is de 15e VN Wereld Water Dag en op deze dag is de KRNWTR+ Water Award weer uitgereikt. Dit is een smaaktest, een zoektocht naar ‘Het Lekkerste Water van Nederland’. Een onafhankelijke jury van smaakexperts heeft leidingwater uit verschillende steden en provinciën samen met bekend flessenwater blind geproefd en beoordeeld. Utrecht was de winnaar! […]
...
lees meer
Urgenda doneert – dankzij haar donateurs – 50.000 euro aan boeren via 40-50% korting op kruidenrijk graszaad zodat zij stikstof kunnen reduceren en de biodiversiteit op hun land kunnen verbeteren. Via 1001ha.nl kunnen melkveehouders in het hele land kruidenrijke grasmengsels met korting kopen, waardoor deze mengsels niet duurder zijn dan de gebruikelijke Engelse raaigrassen. De omslag […]
...
lees meer
LocalTea, dat op Nederlandse bodem duurzame Thee verbouwt, bereikt een nieuwe mijlpaal: een assortiment van drie groene theevarianten (citrus, gember en kamille) en één zwarte thee variant (chai) is vanaf nu te koop in 800 Albert Heijn filialen. Inmiddels is de theeplantage van LocalTea de grootste in West-Europa. De afgelopen jaren haalde LocalTea een aantal […]
...
lees meer
Albert Heijn en Dopper gaan het voor consumenten makkelijker maken om altijd en overal water te drinken uit een hervulbare fles. Dat doen zij met de plaatsing van slimme Dopper Water Taps in diverse Albert Heijn-winkels. Vandaag, op World Water Day, wordt de eerste watertap in gebruik genomen. Met het aanbieden van gratis kraanwater zet […]
...
lees meer
Amega Groep – Ames – AA Lease, TopGrass, Mourik, YasBouw en de supportersvereniging van FC Dordrecht hebben ervoor gezorgd dat binnen twee weken na de lancering van de eerste klimaatneutrale wedstrijd in het Nederlands Betaald Voetbal het Matchoholic Stadion op 19 mei al volledig is uitverkocht. De Energiek Dordt partners willen met de kaartjes voor […]
...
lees meer
Een nieuw initiatief dat snijdt aan twee kanten. DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal doneert per hotelovernachting van gasten 100 liter water aan een gezin in een ontwikkelingsland via het sociale concept Enjoy Water to Give Water. Vanaf 22 maart, Wereld Water Dag, kunnen hotelgasten via een qr-code zelf kiezen aan welk project ‘hun’ donatie gedaan kan worden. Enjoy Water to […]
...
lees meer
Het Dinamo Fonds steunt schaapherder Daniel Versteegh uit Doorn met zijn start-up Herders Bed, die ecologische heideschapenwol machinaal verwerkt tot dekbedden. Met de stimuleringsbijdrage van 10.000 euro van het fonds kan hij de nodige faciliteiten voor de productie en de verkoop vergroten om zo meer wol van schaapskuddes te gaan verwerken. Er zijn al zes […]
...
lees meer
Deloitte heeft duurzame sneakers laten ontwikkelen en heeft deze aan de duurzaamheidscollega’s verstrekt onder het motto ‘Walk the Talk’. “Bij Deloitte geloven we dat een duurzamere wereld ook echt bij jezelf begint. We zetten met de campagne ‘find your future footprint’ in op het zetten van de nodige stappen voor een bijdrage aan een duurzame […]
...
lees meer
Too Good To Go, ’s werelds grootste marktplaats voor voedseloverschotten, is deze maand vijf jaar actief in Nederland. In relatief korte tijd heeft de app tegen voedselverspilling hier 18 miljoen maaltijden gered. Dit komt neer op ongeveer één maaltijd per inwoner. De sterke stijging is niet alleen in Nederland zichtbaar; wereldwijd namen de cijfers de […]
...
lees meer
Kaasmaker de Fryske en Vogelbescherming Nederland gaan samenwerken om meer vogelvriendelijke zuivel in de supermarkt te krijgen. Samen willen ze ervoor zorgen dat meer zuivelproducenten vogelvriendelijk aanbod ontwikkelen en dat retailers daar flink meer ruimte in de schappen voor maken. Want vogelvriendelijke zuivel leidt tot meer biodiversiteit in het landschap. Kaasmaker de Fryske en Vogelbescherming […]
...
lees meer