Het onafhankelijke industrie-onderzoek, de Chocolate Scorecard, heeft vandaag Tony’s Chocolonely voor de 2e keer uitgeroepen tot ‘industry leader’ en voor de derde keer de Good Egg award toegekend. De Chocolate Scorecard is een initiatief van Be Slavery Free, Mighty Earth, VOICE network en verschillende andere organisaties en onderzoeksinstituten, dat chocolademakers over de hele wereld beoordeelt […]
...
lees meer
Door het groeiende aanbod biologisch is de omzet van biologische producten vorig jaar met 25% gestegen, zo blijkt uit nieuw onderzoek van GfK (2023). De omzetstijging bestaat voor 15% uit een toenemend volume en 10% komt voort uit de gemiddelde prijsstijging door de inflatie. Nederlandse huishoudens kochten niet alleen meer, maar ook vaker biologisch. De aankoopfrequentie steeg met +15%. De […]
...
lees meer
Waterstof staat volop in de belangstelling. Als potentiële nieuwe of alternatieve energiebron zijn de verwachtingen hooggespannen. Wat is waterstof eigenlijk en wat betekent het voor een samenleving om ‘om te schakelen’ op waterstof? Branchevereniging VNCW zal hierover een best practice opstellen en op brede schaal communiceren over de voor- en nadelen bij toepassing binnen de […]
...
lees meer
Royal Schiphol Group, nlmtd en TNW gaan samenwerken om innovatie op de luchthaven verder te versnellen. nltmd en TNW hebben veel expertise in huis en een groot, wereldwijd netwerk aan start-ups en innovatie partners waar Schiphol uit kan putten. De partijen starten hun structurele samenwerking dit voorjaar met een proef met zelfrijdende bussen. “We hebben […]
...
lees meer
Vandaag is We Are Impact Collective gelanceerd, een allereerste impact boutique waar impactexperten met verschillende achtergronden samenwerken om versneld planetaire, sociale en maatschappelijke uitdagingen aan te gaan met bedrijven, ngo’s, start ups en family offices. Dit zijn de (Belgische en Nederlandse) experts: Astrid Leyssens (ESG & impact), Stefaan Vandist (planetary & societal innovation foresight), Bieke […]
...
lees meer
Om het doel om op een eerlijke en slimme manier gebruik te maken van ’s werelds zoetwater te versnellen, helpt Water Footprint Implementation (WFI) bedrijven om de volgende grote stap te zetten door het baanbrekende concept van Water Footprint Compensatie te introduceren. Tijdens een officieel bij-evenement van de VN Waterconferentie 2023, de tweede in zijn […]
...
lees meer
Een nieuw gestart project wil een commercieel levensvatbare en schaalbare oplossing vinden voor het dreigende overschot aan afgedankte windturbinebladen. Het EoLO-HUBs (End of Life through Open HUBs) project zal 4 jaar duren. TNO en Brightlands Materials Center (BMC) hadden al een manier ontdekt om de composietvezels terug te winnen en er recyclebare materialen van te […]
...
lees meer
71 procent van de Nederlanders vindt het géén goed idee om de minimumleeftijd waarop jongeren mogen werken te verlagen om de krapte op de arbeidsmarkt op te lossen. Tweederde (66%) van de deelnemers zou zich zelfs schamen wanneer kinderen in Nederland structureel arbeid zouden verrichten. Fairtrade Nederland onderzocht hoe Nederlanders denken over kinderarbeid, een situatie […]
...
lees meer
Ebusco, pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen, laadsystemen en Energy Storage Solutions, kondigt vandaag aan dat het een contract heeft ontvangen van Zero Emission Services (ZES) voor de levering van 20 mobiele energiecontainers. De eerste 9 containers worden eind 2023 geleverd, terwijl de overige 11 containers uiterlijk in 2024 worden geleverd. De […]
...
lees meer
Met de toenemende vraag naar kleinere, multi-connectiviteitsapparaten, lanceert Trust de Lyra. Beschikbaar in zowel toetsenbord- als deskset (muis en toetsenbord). De Lyra speelt in op de consumentenbehoefte door een compact, draadloos product aan te bieden met tal van extra functies. Verder heeft de Lyra, in lijn met Trust’s duurzaamheidsstrategie, een milieuvriendelijk ontwerp die tot 85% […]
...
lees meer
Nolet is trots dat haar nieuwe verpakking van KETEL 1 jenever nu in de schappen staat. Nieuw omdat de uitstraling frisser en eigentijdser is gemaakt. Ook nieuw is dat KETEL 1 voortaan KETEL 1 Original zal heten en KETEL 1 Matuur, onze gerijpte jenever, wordt omgedoopt tot KETEL 1 Signature Blend. Maar het belangrijkste is […]
...
lees meer
SBI Benelux en GSES werken samen om klanten de mogelijkheid te bieden om duurzame perceptie aan duurzame feiten te toetsen. Dit werd bekendgemaakt tijdens het Launch Event van de Sustainable Brand Index 2023 afgelopen week. SBI, dat onderzoek uitvoert onder consumenten waarin duurzaamheid, branding en communicatie van consumentenmerken in kaart worden gebracht, kondigde vorig jaar […]
...
lees meer