Het PR Bureau en Motivaction geven startsein voor onderzoek naar maatschappelijke impact

Conscious, eco, sustainable. De duurzaamheidsclaims vliegen je om de oren. Onderzoeksbureau Motivaction en HPB starten in juli een grootschalig onderzoek naar het belang dat consumenten hechten aan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. In de Maatschappelijke Impact Monitor wordt onderzocht in welke mate bedrijven in staat zijn om aan duurzame wensen van consumenten te voldoen. Resultaten […] ... lees meer

DS Smith ontwikkelt een innovatief e-commerce verpakkingsconcept voor PLAYMOBIL 

DS Smith, de markleider op het gebied van duurzame, op vezels gebaseerde verpakkingen, heeft samen met de geobra Brandstätter Group, de fabrikant van PLAYMOBIL, een 2-in-1 verpakkingsoplossing ontwikkeld. De oplossing is optimaal voor online retail en spaart natuurlijke hulpbronnen door zowel als robuuste verzenddoos als hoogwaardige productverpakking te dienen.  Voor de PLAYMOBIL luchthavenset uit de […] ... lees meer

ALD Automotive en ChargePoint richten EV-laadbedrijf op om elektrificatie te versnellen

ALD Automotive heeft een internationale overeenkomst gesloten met ChargePoint Holdings Inc, een toonaangevend laadnetwerk voor elektrische voertuigen (EV), om in Europa een nieuw EV-laadbedrijf op te richten voor internationale en lokale zakelijke klanten. Het gezamenlijke initiatief heeft tot doel een unieke dienstverlener voor elektrische mobiliteit (eMSP) te creëren waarmee de elektrificatie van bedrijfswagenparken versneld kan […] ... lees meer

Nature’s Pride onderstreept belang collectieve actie voor verantwoord waterbeheer op VN-waterconferentie

De VN-waterconferentie in New York heeft geresulteerd in een Water Actie agenda met 700 toezeggingen om de wereldwijde watercrisis aan te pakken en duurzaam watergebruik globaal te stimuleren. Nature’s Pride was actief betrokken bij de conferentie van de Verenigde Naties en kijkt terug op een waardevolle watertop. Adriëlle Dankier, CEO bij Nature’s Pride, woonde de […] ... lees meer

Heldergroen verwelkomt Nature’s Right: Nieuwe propositie helpt klanten met duurzaamheidsvragen

Creatief bureau Heldergroen verwelkomt Nature’s Right als partner in duurzaamheid. Het adviesbureau helpt organisaties met handelingsperspectief en concrete oplossingen binnen alle domeinen van duurzaamheid. Door deze stap kan Heldergroen (naast merkstrategie, campagnes, content en design) meer organisaties helpen met vraagstukken rond duurzaamheid. Het bureau versterkt hiermee haar expertise op het gebied van duurzaamheid en zet […] ... lees meer

Kurkumine duurzaam alternatief voor kleurstoffen uit niet-hernieuwbare bronnen

Het CurCol-project, waarin partners uit Ierland, Duitsland, België en Nederland samenwerkten, deed onderzoek naar de potentie van kurkumine als natuurlijke kleurstof. Kurkumine wordt al gebruikt in voedingsmiddelen en farmaceutische producten en is een duurzaam alternatief voor kleurstoffen uit niet-hernieuwbare bronnen. Het project heeft met succes innovatieve stappen gezet voor zowel de agrarische als industriële sector. […] ... lees meer

Heleen Cocu-Wassink wint categorieprijs ‘Sustainability’ bij HRtop100 2023

Heleen Cocu-Wassink (Directeur HRM bij Alliander) is winnaar geworden van de categorieprijs Sustainability als onderdeel van de HRtop100. De andere twee genomineerden waren Gemmie Hermens (People en Culture directeur bij ISS Nederland) en Mariken Radstaat (Directeur Mens en Organisatie bij iHUB). Tijdens het HRtop100 event op 23 maart voor HR-directeuren werden de diversen prijzen uitgereikt. […] ... lees meer

Royal A-ware stelt SBTi-doelen vast in vernieuwde strategie duurzaamheid

Royal A-ware maakt een ambitieuze nieuwe duurzaamheidsstrategie bekend. Het familiebedrijf committeert zich als eerste zuivelonderneming in de Benelux aan een FLAG doelstelling onder SBTi. Hiermee laat Royal A-ware zien aan de slag te gaan met het reduceren van de emissies van broeikasgassen in haar ketens. Het SBTi commitment is onderdeel van de vernieuwde duurzaamheidsstrategie van […] ... lees meer

Mérieux NutriSciences neemt Blonk over en versterkt haar inzet om bij te dragen aan de verduurzaming van voedselsystemen

Mérieux NutriSciences, wereldleider in voedselveiligheid, kwaliteit en duurzaamheid, kondigt de overname aan van Blonk, een toonaangevende internationale expert in duurzaamheid van voedselsystemen. Blonk ondersteunt organisaties om hun milieu-impact in de agri-food waardeketen beter te begrijpen door het aanbieden van LCA-gebaseerd advies (Life Cycle Assessment) en het ontwikkelen van op maat gemaakte software tools op basis […] ... lees meer

Universiteit van het Noorden honoreert TRANS-PLANT: TRANSitie naar een PLANTaardige samenleving

De Universiteit van het Noorden heeft het project “TRANS-PLANT: a Platform for TRANSition to a  PLANT-Based Society” gehonoreerd vanuit het aanjaagfonds voor innovatie. In dit project werken NHL  Stenden Hogeschool, Hanzehogeschool en de Rijksuniversiteit Groningen samen om de transitie naar  een plantaardige samenleving te versnellen, met name in het Noorden. Vandaag vond de feestelijke  uitreiking […] ... lees meer