Love Tomorrow organiseert toegankelijk en inspirerend duurzaamheidsfestival

Love Tomorrow, het duurzaamheidsinitiatief dat streeft naar positieve impact op de wereld, kondigt de tweede editie aan van de Love Tomorrow Conference. Op donderdag 27 juli vindt in samenwerking met Tomorrowland, VITO en G-STIC dit innovatieve evenement plaats op het adembenemende festivalterrein van Provinciaal Recreatiedomein De Schorre in Boom, België. Love Tomorrow brengt inspirerende sprekers, […] ... lees meer

Duurzaam schoenenmerk Mipacha lanceert collectie gemaakt van 1,5 miljoen plastic flessen

Het duurzame Nederlandse schoenenmerk Mipacha lanceert in juli de Oceano-collectie. 1,5 miljoen plastic flessen werden er gebruikt voor de schoenencollecties. En daar blijft het niet bij als het aan CEO Arie Torres ligt: ‘We willen impact maken.’ Elke schoen uit de Oceano-lijn bestaat uit negen recyclede petflessen, waarvan 30 procent uit de oceaan en 70 […] ... lees meer

Profotonet zet de standaard voor duurzaamheid met hun premium fotoboeken

Het gespecialiseerde fotovaklab Profotonet verduurzaamt al haar fotoboeken. Zo worden onder andere FSC-gecertificeerde materialen gebruikt om de fotoboeken te produceren en de CO2-voetafdruk van de fotoboeken wordt gecompenseerd. Profotonet zet daarmee een stap dichter bij een duurzame toekomst. Om deze verduurzaming in kaart te brengen, liet Profotonet een Life Cycle Analysis opstellen door de onafhankelijke […] ... lees meer

Albert Heijn pakt door op circulair verbouwen en energiebesparing

De nieuwe Albert Heijn aan de Meeuwenweg in Kampen is weer open nadat die op een circulaire manier is verbouwd. Deze winkel is op de meest duurzame manier verbouwd door hergebruik en revisie van materialen. Albert Heijn introduceert hiermee de nieuwe standaard voor winkelverbouwingen waarbij het merendeel van alle (ver)bouwwerkzaamheden circulair wordt uitgevoerd en de […] ... lees meer

MKB-maakindustrie zet vol in op (vak)mensen, innovatie en duurzaam ondernemen

De focus van de MKB-maakindustrie verenigd in Koninklijke Metaalunie ligt de komende jaren op drie inhoudelijke thema’s: (vak)mensen, innovatie en duurzaam ondernemen. ‘Dit is nodig om het ondernemerschap en verdienvermogen in de MKB-maakindustrie toekomstbestendig te maken en te houden. Hiermee blijven we de cruciale rol vervullen in het oplossen van maatschappelijke, economische en technologische uitdagingen’, […] ... lees meer

CNV-onderzoek: werknemer legt toe op fiets- en OV kosten

Wie fietst of met OV naar het werk gaat, legt vaak toe op de reiskosten. 66% van de fietsers krijgt geen fietsvergoeding. Een kwart van de OV-reizigers krijgen hun reiskosten niet volledig vergoed. Dit blijkt uit CNV-onderzoek onder 2700 leden. ‘Werkgevers hebben vaak de mond vol over klimaatambities en MVO-beleid. Maar werknemers worden weinig gestimuleerd om […] ... lees meer

Refurbed bereikt grens van 1 miljard euro omzet

Refurbed heeft 6 jaar na de oprichting de grens van 1 miljard euro externe omzet bereikt. Het bedrijf onderstreept hiermee haar ontwikkeling als een van Europa’s snelst groeiende marktplaatsen voor refurbished elektronica. Sinds april 2022 is refurbed ook in Nederland actief, waarna de Nederlandse markt zich binnen een jaar heeft ontwikkeld tot een van de belangrijkste […] ... lees meer

Chief Technology Officers zijn cruciaal voor de net zero doelstellingen van bedrijven, blijkt uit wereldwijd onderzoek

The Sustainable CTO, een nieuw wereldwijd onderzoeksrapport van Intel, laat zien dat chief technology officers (CTO’s) een cruciale rol spelen in het afstemmen van bedrijfsstrategieën op technologie-eisen om duurzaamheidsdoelen te behalen. “Bedrijfsleiders benaderen de onderling verbonden uitdagingen van duurzaamheid en radicale digitale transformatie. Technologie speelt een cruciale rol bij duurzame transformatie”, zegt Greg Lavender, senior […] ... lees meer

Feedback EU: ‘Supermarkten gebruiken greenwashing om klanten af te leiden van grote klimaatuitstoot’

Uit nieuw onderzoek van de NGO Feedback EU blijkt dat de zes grootste Nederlandse supermarkten gebruik maken van greenwashing om het grootste aandeel van hun klimaatuitstoot te verbergen. Ondanks veel communicatie over duurzaamheid komen ze weinig in actie om bijvoorbeeld de verkoop van vlees en zuivel te verminderen, terwijl volgens een van de supermarktketens, Albert […] ... lees meer

Relatief eenvoudige aanpassing laat online consument kiezen voor duurzamere bezorgoptie

Consumenten kiezen sneller voor een duurzamere bezorgoptie als de webwinkel actief informatie geeft over welke keuze het meest verantwoord is. Dat blijkt uit het onderzoek dat in opdracht van Thuiswinkel.org en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is uitgevoerd door valantic en Dijksterhuis & Van Baaren onder klanten van webwinkels Blokker, Hunkemöller, Lobbes.nl en Prénatal. […] ... lees meer

Tetra Pak en Recon Polymers investeren 1 miljoen euro om capaciteit recyclingfabriek in Roosendaal te verhogen

Tetra Pak investeert 1 miljoen euro in de recyclingfabriek van Recon Polymers te Roosendaal, wegens de bewezen functionaliteit van de door Recon Polymers ontwikkelde technologie om drankkartons te recyclen. De fabriek richt zich in het bijzonder op het verwerken van uit drankkartons afkomstig polyethyleen en aluminium (PolyAl). De recyclingcapaciteit neemt door de investering toe tot minstens 8000 ton […] ... lees meer