HappySoaps heeft speciaal voor de Kerst de meest bijzondere plasticvrije producten ontwikkeld. Voor jezelf of om weg te geven. Wat te denken van een Limited Edition Apple & Cinnamon Spice Shampoo Bar, een geweldig zachte, maar toch kruidige geursensatie van appel en kaneel? Of een Mon Cherry Shaving Bar, een heerlijk krachtige, zoete en intense […]
...
lees meer
Jumbo Supermarkten heeft zich aangesloten bij Tony’s Open Chain. Het bedrijf gaat zo meedoen met Tony’s missie voor 100% slaafvrije chocolade. Dit betekent dat Jumbo cacao voortaan inkoopt via Tony’s Chocolonely en volgens zijn 5 samenwerkingsprincipes, waaronder een hogere prijs betalen voor 100% traceerbare cacao. Daarbij gaat het om veel huismerk- en ook seizoenchocolade. Binnen […]
...
lees meer
Klimaatverandering is een van de grootste uitdagingen van deze tijd en het wordt steeds duidelijker dat de duurzame keuzes van bedrijven een belangrijke impact hebben, bijvoorbeeld op het milieu en het aankoopgedrag van klanten. Bij Maxeda DIY Group, het moederbedrijf van Brico en Praxis en de grootste doe-het-zelf retailer in de Benelux, maakt duurzaam ondernemen […]
...
lees meer
De Global Sustainable Competitiveness Index (GSCI) meet het duurzaam concurrentievermogen op basis van 190 kwantitatieve indicatoren van internationale organisaties (Wereldbank, IMF, verschillende VN-agentschappen) om een uitgebreid beeld te geven van de prestaties en het potentieel van een land. Zweden, Finland en IJsland vormen de top 3. Nederland staat in de 2023-editie van SolAbility op de […]
...
lees meer
Buitenwinkel Bever maakt vandaag bekend dat ze zich blijven verzetten tegen Black Friday. Voor het derde jaar op rij organiseren ze vrijdag 24 november ‘For Future Fridays’. In plaats van consumenten met kortingen te verleiden om nog meer producten aan te schaffen, zet de retailer zich in om consumenten te inspireren langer met producten te […]
...
lees meer
Too Good To Go, ‘s werelds grootste marktplaats voor voedseloverschotten, heeft in Nederland in minder dan een jaar tijd ruim 100.000 Magic Pakketten gered. Deze pakketten bevatten producten van fabrikanten die om verschillende redenen niet aan retailers kunnen worden verkocht. In plaats van ze weg te gooien, worden ze rechtstreeks bij de consument thuisbezorgd, waar […]
...
lees meer
Eindhoven Airport heeft een belangrijke rol voor de regio. Met meer dan 80 bestemmingen in voornamelijk Europa geven we invulling aan een belangrijk deel van de mobiliteitsbehoefte in onze regio. Om dit op een verantwoorde wijze te blijven doen, wil en moet de luchthaven de (negatieve) impact van vliegverkeer op de lokale leefomgeving en op […]
...
lees meer
Recentelijk besloot de Reclame Code Commissie dat het keurmerk ‘On the way to PlanetProof’ van SMK de claim ‘beter voor natuur te zijn’ niet kan aantonen, na een klacht van Pieter Winsemius en Rudy Rabbinge. Sterker nog, het keurmerk draagt zelfs bij aan biodiversiteitsverlies, vooral in de weidegebieden. Het keurmerk stuurt in de praktijk juist […]
...
lees meer
In een wereld waarin de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) het nieuwe normaal wordt, speelt de betrokkenheid van stakeholders een sleutelrol. Ecocharting, de innovator in CSRD software, introduceert nu een nieuwe functionaliteit binnen haar Ecocharting software: Stakeholder Engagement voor CSRD rapportage. Waarom stakeholders betrekken? Traditioneel was de dialoog met stakeholders vrij open; er werd algemeen […]
...
lees meer
Landbouwakkers en omringende sloten zijn ernstig vervuild met microplastics. Dat toont recent onderzoek van Wageningen University & Research (WUR) aan, in opdracht van de Plastic Soup Foundation. Een belangrijke oorzaak is bio-afbreekbare folie. Deze folie blijkt veel slechter af te breken dan de twee jaar die producenten beloven (EN 17033 Standaard). Microplastics dringen op deze […]
...
lees meer
Natuurmonumenten ontvangt 10 miljoen van de Nationale Postcode Loterij als impuls voor meer natuurinclusieve landbouw in ons land. Een groot deel van de toekenning (8,8 miljoen) is vervolgfinanciering voor het project ‘Rotterdam de boer op!’ In dit innovatieve project werkt Natuurmonumenten sinds 2021 met 23 partners in een onorthodoxe coalitie[1] samen aan meer biodiversiteit, eerlijk […]
...
lees meer
A 4R approach to apparel, equipment, events materials, energy and water will support European football’s transition from a linear to circular model of consumption. UEFA has released updated Circular Economy Guidelines, aiming to revolutionise football’s consumption model and significantly cut waste in apparel, equipment and event materials, as well as energy and water usage. This […]
...
lees meer