Although Nike reached an agreement with Marc Kasky to end his lawsuit, the settlement’s effect on corporate social responsibility reporting remains to be seen.
...
lees meer
-Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is de opvolger van marketing. MVO is het businessmodel van de 21ste eeuw.’
Dat zegt marketingdeskundige Goos Geursen in het nieuwste nummer van P+ People Planet Profit. Volgens Geursen begint het duurzame denken langzaam door te dringen in het reclamevak en bij mediabureaus.
...
lees meer
The most comprehensive survey ever conducted on corporate social responsibility (CSR) teaching and research in European academic institutions was launched today by the European Academy of Business in Society (EABIS) and the Nottingham University Business School’s International Centre for Corporate Social Responsibility (ICCSR).
...
lees meer
(Gepubliceerd in Het Nederlands Dagblad van 17 september 2003).
De omzet bij supermarktconcern Albert Heijn daalt harder dan bij de concurrentie. Uit boosheid over de miljoenenhonorering van Ahold-topman Anders Moberg blijven klanten weg. ,,Het is twijfelachtig om personeel van een supermarkt te treffen voor iets waar het part noch deel aan heeft”, zegt Rob van Tilburg, hoofd duurzaam ondernemen bij het adviesbureau DHV. Om de boycot het hoofd te bieden, adviseert Van Tilburg de Ahold-top de dialoog met de samenleving te zoeken. ,,Het kan allemaal wel wat respectvoller.”
...
lees meer
Perla, het koffie-huismerk van Albert Heijn, wordt ingekocht volgens de productie- en gedragscode die door de Stichting Utz Kapeh is opgesteld. Voor de vers gebrande en gemalen koffie van het Eigen Merk Perla, gebruikt Albert Heijn alleen maar koffie die conform de richtlijnen van Utz Kapeh is ingekocht en dus op een verantwoorde wijze is geproduceerd.
Vandaag is bovendien de website www.ah.nl/perla geïntroduceerd. Op deze site kunnen klanten achterhalen van welke koffieboeren hun pak Perla koffie afkomstig is.
...
lees meer
Small-scale coffee farmers around the world scored a victory this week when Procter & Gamble (NYSE: PG), the largest seller of coffee in the U.S., announced that it would introduce Fair Trade Certified(tm) coffee products through its specialty coffee division, Millstone.
...
lees meer
De volgende tekst staat in de vandaag gepresenteerde begroting van het Ministerie van EZ over MVO en duurzaamheid.
...
lees meer
In a joint announcement today, the
parties to Kasky v. Nike, a lawsuit which prompted a U.S. Supreme Court
review exploring the question of what constitutes free versus commercial
speech, have agreed to settle the case. The two parties mutually agreed that
investments designed to strengthen workplace monitoring and factory worker
programs are more desirable than prolonged litigation.
...
lees meer
A new report on the global computers and peripherals industry finds a strong correlation between sustainability leadership and return-on-investment and operating profit. The report, released by Innovest Strategic Value Advisors Inc., assesses a wide spectrum of key industry trends and market activity associated with social, environmental, and corporate governance issues and their impacts on corporate bottom line and share price.
...
lees meer
(Gepubliceerd in Trouw op 6 september 2003).
De Rabobank is Europa’s meest duurzame bank, meldt zij zelf trots. Het Zwitserse bureau Sustainable Asset Management (Sam) heeft dat bepaald, op basis van de prestaties van banken op het gebied van milieu, sociale zaken en ook de economische kracht. Wereldwijd scoort op de lijst maar één bank beter, de Amerikaanse Westpac Banking.
...
lees meer
Banking on a good reputation: Companies should look at corporate social responsibility on a cost-benefit approach, not by whatever campaign is in the news
Financial Times, 21 July 2003 – It pains me to say this, but I am becoming less cynical about Corporate Social Responsibility.
...
lees meer
Minister Zalm van Financiën heeft in zijn speech op de Bijeenkomst ‘de Staat als uw aandeelhouder’.
...
lees meer