Izaak van Melle – Duurzaamheid loont

(Gepubliceerd in Forum van 25 maart 2004). Izaak van Melle (62) leidde 26 jaar de gelijknamige snoepfabriek. Drie jaar geleden, na de fusie met Perfetti, zette hij er een punt achter. Wat doet hij nu en hoe kijkt hij terug? Sinds mijn vertrek speel ik nog een klein rolletje bij Perfetti Van Melle. Ik ben commissaris bij de Nederlandse tak van het bedrijf. De eerste twee jaar na mijn vertrek zat ik bovendien in een adviescommissie met Augusto Perfetti, ter begeleiding van de fusie. ... lees meer

Duurzaam ondernemen moet nieuwe fase ingaan

(Gepubliceerd in Stromen op 26 maart 2004). “De grote uitdaging voor duurzaam ondernemen is niet langer dat het binnen het bedrijfsbeleid wordt opgenomen maar hoe.” Dat stelde Sybren de Hoo, directeur van het Centrum voor Innovatie en MV0 (CIMO) van de VU te Amsterdam, als dagvoorzitter op het Nationale Sustainability Congres te Bussum vast. ... lees meer

Imago stroomsector slecht

(Gepubliceerd in Het Financieele Dagblad van 24 maart 2004). De Nederlandse stroombedrijven slagen er niet in hun reputatie bij het grote publiek te verbeteren. Dat blijkt uit het jongste reputatieonderzoek van het Reputation Institute. ... lees meer

Philips werkt aan reputatie

(Gepubliceerd in Het Financieele Dagblad van 23 maart 2004). Philips moet flink aan zijn reputatie werken. Ondernemers, de financiële wereld, het publiek en niet-gouvernementele organisaties geven de concurrentie een hoger cijfer dan Philips. Dat blijkt uit het maatschappelijk jaarverslag over 2003, dat het technologieconcern maandag naar buiten heeft gebracht. ... lees meer

Laag rapportcijfer voor Philips

Philips moet flink aan zijn reputatie werken. Ondernemers, de financiële wereld, het publiek en niet-gouvermentele organisaties geven de concurrentie een hoger cijfer dan Philips. Dat blijkt uit het maatschappelijk jaarverslag over 2003, dat het technologieconcern maandag naar buiten heeft gebracht. ... lees meer

Steun voor maatschappelijk verantwoord ondernemen in Overijssel

De provincie Overijssel ondersteunt twee projecten voor maatschappelijk verantwoord ondernemen met een totale bijdrage van EUR 150.000,-. Bijna 20 bedrijven uit de metaalelectro-, kunststof- en voedingsmiddelenindustrie starten projecten op. Dit betekent dat ze in de bedrijfsvoering rekening houden met economische, sociale en ecologische aspecten en dat ze met belanghebbenden het gesprek aangaan. ... lees meer