Provincie Flevoland en kennisplatform MVO Nederland worden partners. MVO Nederland is een organisatie die staat voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, een initiatief van het ministerie van economische zaken. Met het partnerschap kunnen kennis en ervaring goed worden gedeeld.
...
lees meer
Corporate social responsibility has been a hot topic lately and with good reason. According to a recent study by the Natural Marketing Institute (NMI), almost 90% of the U.S. population state that it is important for companies to not just be profitable, but to be mindful of their impact on the environment and society. Although actual behaviors are, at times, different, the implications of this attitude on business operations are far-reaching. Just over 70% of consumers indicate that knowing a company is mindful of their impact on the environment and society makes them more likely to buy their products or services, and nearly 50% state it makes them more likely to buy their stock.
...
lees meer
Royal Friesland Foods heeft in 2004 op een aantal milieuonderdelen belangrijke vooruitgang geboekt. Zo is de stijging van het waterverbruik een halt toegeroepen. Dit onder meer als gevolg van verschillende projecten voor hergebruik van koelwater. In totaal daalde het waterverbruik met maar liefst 13 procent. En ook met afvalwater zijn in 2004 stappen gemaakt om de geloosde vervuiling terug te dringen. In totaal is de geloosde CZV-vracht (Chemisch Zuurstofverbruik) met 6 procent verminderd. Het energieverbruik per ton product steeg in 2004 wel zeer licht (met 1 procent), maar de stijging was minder dan in 2003.
...
lees meer
Twee achterkleinzonen van Philips-oprichter Anton Philips, Warner Philips en Frans Otten, binden de strijd aan met het voormalige familiebedrijf. Medio 2006 introduceert hun investeringsmaatschappij Tendris een superzuinige lamp.
...
lees meer
De Delftse locatie van Hogeschool Inholland begint vanaf dit studiejaar met de opleiding Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
...
lees meer
De vaste commissie voor Economische Zaken, de vaste commissie voor Buitenlandse Zaken en de vaste commissie voor Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit hebben op 15 juni 2005 overleg gevoerd met staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken over:
– Maatschappelijk verantwoord ondernemen (26 485, nrs. 32 en 34);
– Verslag EU-conferentie Corporate Social Responsibility (26 485, nr. 33).
...
lees meer
The 10th of August the new progress report for sustainability strategies was passed by the federal cabinet. The report contains a paragraph about CSR, which was written by the Council for Sustainable Development. It refers to its Working Group to CSR, which will develop recommendations by summer 2006.
...
lees meer
Op 22 augustus is de eerste TV-uitzending van de serie ondernemen en armoedebestrijding. Allerd Stikker van het Ecological Management Foundation (EMF) heeft voor deze serie het initiatief genomen.
...
lees meer
Biologische landbouw is volop in ontwikkeling. Het aanbod en de verkoop van biologische producten groeit ieder jaar. Om deze groei vast te houden is het van belang dat de consument de producten in de winkel blijft kopen. Met de dagelijkse boodschappen maakt de consument een duidelijke keuze.
In de campagne ‘Biologisch. Dat proef je, dat merk je’ laten verschillende partijen zien wat de consument kan verwachten van biologische producten. Want al werken alle partijen mee, uiteindelijk is het toch de consument die in belangrijke mate bepaalt hoe snel de biologische landbouw zich in de toekomst kan blijven ontwikkelen
...
lees meer
Alkmaar doet van alle Noord-Hollandse gemeenten het meest aan duurzame ontwikkeling. Op de landelijke lijst van duurzaamste gemeenten van Nederland is Alkmaar zelfs gestegen naar de derde plaats. Alleen de gemeenten Tilburg en Delft doen het nog beter. In de landelijke top-10 is Alkmaar zelfs de enige Noord-Hollandse gemeente.
...
lees meer
Wolters Kluwer, a leading multinational publisher and information services company, announces the publication of its first annual Sustainable Entrepreneurship Report.
...
lees meer
Bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen, zijn de fase van de liefdadigheid voorbij. Een gift voor een goed doel is vervangen door duurzaam beheer van hulpbronnen, verlenen van microkredieten en het bieden van stageplaatsen aan drop-outs.
...
lees meer