Dutch-Bangla Bank achieves Asian CSR Award 2005

The Dutch-Bangla Bank Limited (DBBL) has won the Asian Corporate Social Responsibility (CSR) Award-2005 for its outstanding programmes in the sector since its inception. DBBL participated in the Asian CSR Awards programme and finally emerged runner-up in the category of poverty alleviation for its transport loan scheme. ... lees meer

Seminar voor MKB over het voordeel van een toegankelijke website

Het economische belang van webtoegankelijkheid is lang niet bij heel ondernemend Nederland bekend. Daarom organiseert stichting Bartiméus Accessibility op 21 september 2005, in samenwerking met stichting Waarmerk drempelvrij.nl en de SNS Bank, een informatiebijeenkomst over kwaliteit en toegankelijkheid van Internet voor het Midden- en Kleinbedrijf. ... lees meer

Prijsvraag armoedebestrijding en winst levert veel op!

Luxe bonbons gefabriceerd in Nicaragua, een werkplaats voor meubels van kokospalmen in Mozambique en een fabriek voor tassen van vodden en gerecycled plastic in India. De BiD Challenge 2005, de eerste internationale prijsvraag over armoedebestrijding en winst, heeft deze en nog veel meer interessante resultaten opgeleverd. Tien prijswinnaars van de BiD Challenge wonnen in juni dit jaar elk € 2.500 tot € 20.000 als startkapitaal en zijn nu bezig om onder andere bovenstaande voorbeelden verder uit te werken in ontwikkelingslanden. In het recent uitgekomen ‘Bid Challenge Boek’ zijn de 80 beste ondernemingsplannen voor armoedebestrijding opgenomen. ... lees meer

DHL Express en Selekt Mail Nederland Officieel Logistiek Partner WNF

Het Wereld Natuur Fonds, DHL Express Nederland en Selekt Mail Nederland gaan intensief samenwerken op het gebied van post en logistiek. Daartoe hebben zij een overeenkomst gesloten voor de komende drie jaar. DHL Express en Selekt Mail Nederland worden met deze overeenkomst Officieel Logistiek Partner van het Wereld Natuur Fonds. Ook zullen de bedrijven het Wereld Natuur Fonds ondersteunen met acties. Het Wereld Natuur Fonds zal met beide partners de mogelijkheden onderzoeken om het bedrijfsbeleid verder te verduurzamen. ... lees meer

P+ over naar uniek bladconcept met elf partners

De ene na de andere bekende titel verdwijnt. Maar de economische basis van het enige tijdschrift over duurzaam ondernemen in Nederland is gezonder dan ooit. Na een startperiode van drie jaar met vijf oprichters, telt P+ People Planet Profit vanaf het nieuwe najaarsnummer maar liefst elf partners. Het tijdschrift kan daarom de frequentie gaan verhogen van vier naar zes maal per jaar. ... lees meer

Nederland moet meer aan de vis

Een coalitie uit de vissector zet met vereende krachten ‘vis op de kaart’. Uit eigenbelang? Zeker, maar ook in het belang van de consument Nederlanders zijn geen culinaire hoogvliegers als het om vis, schaal- en schelpdieren gaat. En als kustnatie met een eigen vissersvloot en visverwerkende industrie zijn we eigenlijk maar matige eters van ‘al het goede van de zee’. Spanjaarden en Italianen eten tweemaal zoveel vis als Nederlanders. Scandinaviërs tweeënhalf keer zoveel, om over Japanners nog maar te zwijgen. Ofschoon de populariteit van vis in Nederland de laatste twee jaar wel wat is toegenomen, staat vis hier gemiddeld slechts eens in de drie weken op het menu. ... lees meer