Europese prijs voor beste maatschappelijke verslag naar Co-operative Financial Services

Het Engelse Co-operative Financial Services heeft de European Sustainability Reporting Award 2004 gewonnen. Dit is de prijs voor het beste Europese maatschappelijke verslag. De winnaar is een financiële instelling en ontvangt de prijs vooral vanwege de wijze waarop in het maatschappelijk verslag een link wordt gelegd tussen stakeholders, hun informatiebehoeften en de gepresenteerde informatie, waarbij aan de hand van symbolen de voor elke stakeholder relevante informatie wordt aangegeven. Verder scoort het verslag goed op het aspect begrijpelijkheid, bevat het verslag benchmarkinformatie en heeft het een duidelijke structuur. ... lees meer

Houdbare consumptie eist veel innovatie

De milieuschade als gevolg van onze consumptie moet drastisch omlaag, dat blijkt uit het vorige week verschenen Millennium Ecosystem Assessment van de VN. Gewenst is een innovatiestrategie die scherpe doelen nastreeft en zich richt op de meest milieubelastende producten. Zo kan consumptiegroei worden verzoend met cruciale milieudoelen. ... lees meer

Business Ethics magazine lists “100 best corporate citizens”

Business Ethics Magazine has released its annual survey of the “100 Best Corporate Citizens” in the Spring 2005 issue published today. The closely-watched survey has gained national recognition as an indicator of best practices in the area of corporate social responsibility. Many of the companies will be recognized at a New York event, the Business Ethics Summit, to be held on April 21, 2005. ... lees meer

ABN Amro: interesse duurzaamheid groeit

ABN Amro ziet een groeiende belangstelling voor en bewustzijn over een duurzame en rechtvaardigere ontwikkeling in de wereld van zijn klanten en jonge bankiers. Dat zegt Herman Mulder, directeur-generaal Group Risk Management van de bank. ‘Sinds de publicatie van ons eerste verslag heeft duurzame ontwikkeling zich nog meer verankerd in onze organisatie. Onze relatiemanagers, die aanvankelijk nogal huiverig waren om het onder de aandacht van onze klanten te brengen, merken nu dat de klanten zelf met het onderwerp aankomen. Wereldwijd zijn onze “young bankers” enthousiast en herkennen het als een extra dimensie van bankieren. ... lees meer