Nederlandse consument koopt steeds meer kleding via online tweedehandsplatforms

Waar we de afgelopen jaren tijdens corona een enorme toename zagen in de online aankopen, zien we in 2023 een daling van 3% onder mensen die regelmatig online winkelen. De online aankopen in fashion (-6%), beauty & healthcare (-9%) en boodschappen (-7%) namen af. Dit blijkt uit de E-Shopper Barometer 2023 van DPD; het internationale […] ... lees meer

noracare rubber vloeren erkend met gouden Cradle to Cradle Certified®-certificering

De noracare rubber vloeren van nora® by Interface zijn als eerste ter wereld bekroond met de gouden Cradle to Cradle Certified®-certificering van het Cradle to Cradle Products Innovation Institute. Dit toonaangevende instituut op het gebied van productbeoordelingen zet zich met de certificering in voor de ontwikkeling en bevordering van een circulaire economie. 25 van de […] ... lees meer

Freasy neemt plantaardige Good Chef over

Freasy, het Rotterdamse bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het bereiden van gezonde en duurzame kant-en-klare vriesverse maaltijden neemt het merk Good Chef over. Met twee merken wil Freasy nog beter inspelen op de groeiende vraag naar vriesverse maaltijden. Good Chef verkoopt sinds 2020 hoogwaardige, plantaardige diepvriesmaaltijden. Dat doet ze via haar eigen website, flitsbezorger […] ... lees meer

Gids toont grootste milieu-impact en duurzaamheids-acties zorgsector

Ruim 300 zorgpartijen hebben in de Green Deal ‘Samen werken aan duurzame zorg’ afspraken gemaakt om de milieu-impact te verminderen. De zorgsector is verantwoordelijk voor ruim 7 procent van de Nederlandse consumptievoetafdruk van broeikasgassen, zo toont onderzoek van het RIVM. Circa 60 procent van de broeikasgasuitstoot door activiteiten in de zorg vindt buiten Nederland plaats, zoals […] ... lees meer

Verstegen introduceert KNEED & KLAAR en is klaar voor een plantaardige toekomst

Verstegen zet een belangrijke stap richting een meer plantaardige toekomst. De smaakmaker uit Rotterdam introduceert maar liefst zeven verschillende 100% plantaardige, langhoudbare mixen waarmee de consument in no-time smakelijke vleesvervangers op tafel zet. De KNEED & KLAAR lijn ontleent zijn smaken uit de toegevoegde kruiden en specerijen. Verstegen kiest voor een multimediale campagne om het […] ... lees meer

Kruidvat vervangt plastic schepsnoepszak voor duurzamere variant van papier

De plastic snoepzak maakt plaats voor een papieren variant in alle Kruidvat winkels in Nederland en België. Het vervangen van de plastic schepsnoepzak is een onderdeel van de plannen om de duurzaamheidsdoelstellingen die de winkelketen heeft gesteld te behalen. Jaarlijks gaan er bij de keten bijna acht miljoen snoepzakken over de toonbank. Met de introductie […] ... lees meer

Reclamebureau Heldergroen zet streep door duurzaamheid

Het duurzame reclamebureau Heldergroen uit Amsterdam verklaart publiekelijk het woord duurzaamheid failliet. In een opvallende campagne in onder andere Het Financieele Dagblad en radiospots op BNR noemt het bureau het woord duurzaamheid onder andere ‘betekenisloze vaagtaal’. “Terwijl we diezelfde taal zo hard nodig hebben om de grote massa van de bank te krijgen,” zo stelt […] ... lees meer

10 jaar Made Blue Foundation: ‘Schoon drinkwater voor iedereen op deze wereld’

Een idealistisch avontuur van drie ondernemers, Frank van der Tang, Machiel van Dooren en Robin Pot is uitgegroeid tot een volwaardige én ondernemende Foundation, die internationaal opereert en successen boekt. Vandaag bestaat Made Blue Foundation precies 10 jaar. Een stichting waar schoon drinkwater voor iedereen aan de basis staat. Hoe het begon 12 februari 2014, […] ... lees meer

EIB Group richt het Women Climate Leaders Network op om de klimaatactie te versnellen

De Europese Investeringsbank Groep (EIB Group), bestaande uit de Europese Investeringsbank (EIB) en het Europees Investeringsfonds (EIF), heeft het Women Climate Leaders Network gelanceerd als antwoord op de dringende uitdaging om de groene transitie te bevorderen en een klimaat op te bouwen weerstand. Prominente vrouwelijke leiders uit de particuliere sector uit alle 27 EU-lidstaten kwamen […] ... lees meer

De verborgen waarheid over duurzame projectinrichting

Duurzaam ondernemen is tegenwoordig een hot topic. Steeds meer bedrijven zetten zich in voor een betere wereld en nemen maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) serieus. Maar wat betekent dit nu eigenlijk voor de inrichting van kantoorruimtes en bedrijfspanden? In dit artikel duiken we in de verborgen waarheid over duurzame projectinrichting. Wanneer je denkt aan duurzaamheid, denk […] ... lees meer