In June and July 2007 Corporate Express conducted a customer survey to measure the quality and effectiveness of marketing and communication in Europe. The survey was a large success with an above average number of participants! For every participating customer, a donation to UNICEF’s ‘All girls to school’ project was given. Thanks to the support of our customers, 2,000 girls will be supplied with school materials, we can support the development of 4 schools and 10 teachers can attend a10 day course.
...
lees meer
Essent start onder de titel Binnengoed, een uitgebreide campagne waarin maatschappelijk verantwoord ondernemen binnen Essent zelf centraal staat. Drie maanden vol duurzame initiatieven gaan van start met een eerlijk kopje koffie.
...
lees meer
De nieuwe P+ wordt deze week verzonden. In het eerste nummer van alweer de zesde jaargang volop aandacht voor de ‘verankering’ van maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Onze wereldreis begon vijf jaar geleden. Welke veilige havens hebben wij gevonden? Die tonen wij in dit nummer”, zo licht hoofdredacteur Jan Bom toe, in zijn voorwoord. P+ laat de medewerkers aan het woord, die in hun dagelijkse werk facetten van duurzaam ondernemen meenemen. Bij Essent en de Rabobank heten ze MVO-ambassadeurs. Op de cover Arjen van Klink van de Rabobank, die bezig is om in de Rotterdamse haven energiekasten neer te zetten, zodat de schepen niet meer stationair hoeven te draaien. “Scheepsmotoren gebruiken nu bunkerolie”, aldus Van Klink, over onnodige CO2-uitstoot. In P+ ook de exclusieve managementmatrix van de Rabobank, die toont hoe een organisatie de medewerkers stap voor stap meer verantwoordelijkheid geeft als MVO-ambassadeur. Deze tools zijn gratis te downloaden via de website van P+. Voor de tips aan het MKB maakte P+ gebruik van de website die DHV voor de Kamers van Koophandel Rivierenland maakte.
...
lees meer
Brown-Wilson Group’s newest “Black Book of Outsourcing” reports that businesses are including more environmental factors when choosing suppliers.
Companies, shareholders and other stakeholders are asking for suppliers to follow stricter environmental standards. The Brown-Wilson Group, an outsourcing industry consulting firm, finds that corporations are shifting their responsibility for environmental concerns to the supply chain in their “Black Book of Outsourcing: 2007 Green Outsourcer Report.”
...
lees meer
De noodzaak van duurzaam of maatschappelijk ondernemen begint steeds meer door te dringen in het bedrijfsleven. Op donderdag 20 september wordt in Voorschoten een inspirerende bijeenkomst georganiseerd over dit onderwerp. Veel ondernemers en winkeliers willen dit dan ook concreet gaan aanpakken. Zij zijn op zoek naar praktische informatie over wat maatschappelijk verantwoord is, welke kosten het met zich meebrengt en wat het oplevert.
...
lees meer
‘Tetra Pak beschermt wat goed is’. Met deze tekst, verwerkt in een klein rond stempeltje, gaan jaarlijks circa 140 miljard sap – en melkverpakkingen over de toonbank. De oprichter van de Zweedse verpakkingengigant Tetra Pak, Ruben Rausing, had het in 1952 al op zijn netvlies. ‘A package should save more than it costs’, was zijn motto. Waarmee hij bedoelde dat zijn product het milieu moest sparen, in plaats van belasten, zoals concurrenten naar zijn idee deden met het aanbieden van plastic en glazen verpakkingen.
...
lees meer
Duurzaam inkopen van ICT hardware en catering
Het Ministerie van VROM wil dat de Rijksoverheid in 2010 bij 100% van haar inkopen duurzaamheid meeneemt; voor provincies, gemeenten en waterschappen is de doelstelling 50%. Maar is deze ambitie wel haalbaar? Hoe werkt het in de praktijk? Is het wel te meten? Wat vinden NGO’s en vakbonden er eigenlijk van?
...
lees meer
Greenpeace heeft een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie tegen de nieuwste reclamecampagne van energiebedrijf Nuon. In televisie- en radiospotjes, op de website en in dagbladadvertenties suggereert Nuon dat het serieus werk maakt van het verminderen van CO2-uitstoot. Maar Nuon gaat juist een nieuwe vuile kolencentrale bouwen en zorgt daarmee voor méér uitstoot van CO2.
...
lees meer
ING Advances Dialogue about Corporate Social Responsibility During ING, a global financial services leader, is hosting the ING Corporate Citizenship Symposium August 28-29 at the InterContinental Hotel in Atlanta. The symposium will create a stimulating environment for senior leaders at ING and employees from around the globe to come together to discuss the impact of philanthropy on business, strategies to promote corporate citizenship and diversity plus generate an opportunity to explore best practices and challenges.
...
lees meer
Amsterdam, tijdens een persdiner gisteren in Londen heeft Peter Bakker, voorzitter Raad van Bestuur van TNT, de TNT-strategie gelanceerd om de transparantie ten aanzien van de CO2-emissies van het bedrijf te verbeteren, de CO2-uitstoot van de operationele activiteiten drastisch te reduceren en de 159.000 TNT-medewerkers te stimuleren dit ook te doen in hun privéleven. Dit programma heeft de naam “Planet Me”.
...
lees meer
Volgens de bewakers van het terrein van de Chinese fabriek zijn alle werknemers op vakantie. Nadat Mattel, de moeder van speelgoedfabrikant Fisher-Price, begin augustus vele duizenden producten had teruggehaald omdat er te veel lood in verwerkt zat, is de toekomst voor Lee Der Toys Company in Foshan onzeker geworden.
...
lees meer
The rapid acceptance of Green products by mainstream consumers has created an unprecedented flood of companies competing to get their “Green” message heard by a growing number of journalists. From biofuels to organic baby food, media outlets are being tasked with explaining and exploring the significance of a variety of subjects related to this movement, all while separating legitimate Green companies and products from “Greenwashing” imposters.
...
lees meer