Duurzaamheid is voor veel mensen nog een te vaag begrip. Bedrijven gebruiken het te pas en te onpas om maar te laten zien dat ze mee doen in de ‘goede groene trend’, maar de consument vertrouwt het niet altijd of weet gewoonweg niet wat er met zo’n groene actie of campagne wordt bedoeld.
Dit blijkt uit een onderzoek dat marketingcommunicatiebureau DDB en onderzoeksbureau Intomart GfK donderdag onder de naam Dossier Duurzaam presenteerden. Aan 1500 consumenten zijn allerlei vragen gesteld over duurzaamheid. Ruim 30 procent denkt bij duurzame producten in eerste instantie aan artikelen die langer meegaan en 16 procent van de ondervraagden verbindt duurzaamheid met producten die goed zijn voor het milieu.
...
lees meer
Nederlandse consumenten hebben geen helder beeld van waar duurzaamheid voor staat. Bij het begrip ‘een duurzaam product’ denkt bijna een derde aan producten die langere tijd meegaan. Een kwart heeft zelfs geen idee.
...
lees meer
Supermarkten staan met de rug naar de samenleving, vindt Frits Kremer (ex-Laurus).
...
lees meer
Land Rover introduceert een CO2 compensatieprogramma voor elke in Nederland verkochte Land Rover. Dit houdt in dat alle CO2 die vrijkomt tijdens het gebruik van de auto in de eerste drie jaar wordt gecompenseerd met projecten in niet-Kyoto landen. Deze projecten worden gecoördineerd door de onafhankelijke organisatie Climate Care.
...
lees meer
“Inzicht in de betrouwbaarheid van keurmerken”: dat is volgens staatssecretaris Heemskerk het doel van de nieuwe keurmerkenwebsite, die vanaf 2 april 2008 te zien is via www.consuwijzer.nl , het informatieloket van de overheid voor de consument. Heemskerk lanceerde de website zojuist op het Ministerie van Economische Zaken.
...
lees meer
A new guide has been published today, urging UK plc to recognise the impact of their actions on the three R’s – recruitment, retention and reputation. Calling on organisations to take corporate responsibility seriously, the guide encourages employers to look beyond statutory obligations. It also outlines how businesses should report on Corporate Responsibility.
...
lees meer
Heeft uw bank u verteld dat uw spaargeld wordt belegd in olie, wapenfabrikanten en schadelijke mijnbouw? Waarschijnlijk niet, omdat uw bank daarover zijn mond houdt.
...
lees meer
Vanaf heden kan op de website www.duurzaam-ondernemen.nl geadverteerd worden op het gebied van duurzaamheid via het Eco-Duurzaam Channel van het online advertentiebureau Preface.
...
lees meer
Het Centrum voor Innovatie en Maatschappelijk verantwoord Ondernemen (CIMO) van de Vrije Universiteit in Amsterdam organiseert 7 en 8 april een academische workshop met als titel ‘Soci(et)al Entrepreneurship’ (Sociaal/maatschappelijk ondernemerschap). De workshop past goed bij de ambitie van de VU om een op de maatschappij betrokken universiteit te willen zijn en is tevens de aftrap voor een verder te ontwikkelen onderzoeksprogramma op deze thema’s.
...
lees meer
Voortbouwend op haar positie als op twee na grootste koffiebrandbedrijf ter wereld en haar succes op het gebied van het bevorderen van duurzaamheid in haar Europese drankenbedrijf, introduceert Sara LeeÃ?? Foodservice Good Origin duurzame koffie op de Amerikaanse markt.
...
lees meer
Op zaterdag 29 maart is tijdens het Lentefeest van Wolter & Dros de Gouden Krokus 2008 uitgereikt aan ondernemer Anne-Marie Rakhorst. Rakhorst zet zich met passie, gedrevenheid en ongekend optimisme in voor duurzame innovatie in de bouw. Maar ook daarbuiten kweekt zij op onnavolgbare wijze bewustzijn voor het belang van duurzaam ondernemen en ontwikkelen.
...
lees meer
KOW en DHV hebben onder leiding van architect Tjerk Reijenga een ontwerpprijsvraag gewonnen voor de bouw van een traditionele Chinese medicijnenfabriek met kantoren, productielijnen, logistiek en bezoekerscentrum met hotel in de stad Kunming Yunnan in China. Duurzaamheid speelt in het ontwerp een grote rol.
...
lees meer