De 57 licentiehouders van Stichting Max Havelaar hebben in 2007 een volumegroei van 26 procent gerealiseerd van producten met het Max Havelaar keurmerk voor Fairtrade. Het is het derde opeenvolgende jaar dat het volume met meer dan 20 procent groeit. Coen de Ruiter, directeur van Stichting Max Havelaar, vindt dat de groei past in de huidige maatschappelijke ontwikkelingen: “Je ziet dat consumenten hun productkeuze steeds vaker laten afhangen van duurzaamheidsaspecten. Ze willen graag zeker weten dat een eerlijke prijs is betaald, het milieu niet is geschaad en dat er goede sociale omstandigheden zijn. Het Max Havelaar keurmerk voor Fairtrade biedt deze zekerheid.”
...
lees meer
Mevrouw A. van Vliet-Kuiper, burgemeester van Amersfoort, opent op zondag 13 april officieel de weekendschool Pet’je Af. De stichting Pet’je Af wil met de weekendschool kansarme jongeren tussen 10 en 14 jaar meer ontwikkelingsmogelijkheden bieden. DHV is hoofdsponsor van de Stichting Pet’je Af.
...
lees meer
Op 11 juni a.s. organiseert Akzo Nobel in samenwerking met UN Global Compact Nederland en met het Ministerie van Economische Zaken een middagsymposium over het actuele onderwerp “Duurzaam Ketenbeheer in Opkomende Economieën”.
...
lees meer
Frank Bakkeren moest nog worden ingescheept voor zijn leiderschapscursus op Antarctica, toen het improvisatietalent van de manager Onderzoek en Ontwikkeling bij Akzo Nobel al op de proef werd gesteld. De Argentijnse douane in Buenos Aires weigerde de panelen, kwasten en andere verfspullen door te laten waarmee Bakkeren een nieuwe, weerbestendige verf op de Zuidpool zou testen.
...
lees meer
Dexia heeft een eigen windmolenpark gekocht en is naar eigen zeggen de eerste bank die zo werk maakt van een beleid van CO2-neutraliteit. Dat blijkt vandaag uit een mededeling van de bank. Het windmolenpark gaat energie produceren die voor een groot deel de broeikasuitstoot van de groep neutraliseert. Andere maatregelen zijn de aankoop van groene energie en een specifiek actieplan voor zakenreizen.
...
lees meer
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de belangenbehartiger en spreekbuis van alle supermarkten in Nederland, constateert dat de opmars van biologische producten in de supermarkt nog altijd voortduurt. Dit blijkt uit de meest recente cijfers van de Task Force Biologische Marktontwikkeling. De omzet van biologische producten in de supermarkt is in 2007 gestegen met gemiddeld ruim 15%. De discountformules hebben zelfs een omzetstijging van 33% in 2007 laten zien. Daarmee wordt bewezen dat biologisch door alle consumenten wordt gewaardeerd. De promotie en aandacht van supermarkten gericht op de zogenaamde ‘light-users’ van biologisch werpt zijn vruchten af: men koopt steeds vaker biologisch.
...
lees meer
Eén van de manieren waarop DELTA invulling geeft aan maatschappelijk verantwoord ondernemen is het verduurzamen van de energiemix.
...
lees meer
Het Carré de Soie, een kantoor- en winkelcomplex in Lyon, zou wel eens het duurzaamste gebouw ter wereld kunnen zijn. Het Nederlandse architectenbureau Rau haalt er zelfs milieunormen mee die pas in 2020 worden opgelegd.
...
lees meer
Amsterdam RAI, WIAR Real Estate Solutions en DHV Sustainability gaan samenwerken op het vlak van duurzaamheid en innovatie voor het Beurs, Congres en Evenementen complex in Amsterdam.
...
lees meer
Hij kan er maar niet over uit. Hoe kan het, dat Nederlandse supermarkten zó waanzinnig op de prijs van hun producten gefixeerd zijn om elkaar klanten af te vangen?
...
lees meer
Kruidvat begint deze maand een proef met fluisterstil PIEK-materieel. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt tijdens de Carrosserie Vakdagen in Hardenberg. De drogisterijketen is de eerste grote non-food retailer in Nederland die van plan is om op grote schaal PIEK-materieel in te zetten.
...
lees meer
Bijna 400 grote en kleine Duitse instituten en bedrijven, zoals Deutsche Bahn, Daimler en Henkel, hebben deze week een overeenkomst met minister Ursula von der Leyen van gezinszaken getekend, waarin zij beloven voortaan een ‘gezinsvriendelijk’ beleid te voeren. De ondertekenaars zijn lid van het Duitse ondernemersnetwerk ‘Erfolgsfaktor Familie’ (succesfactor gezin).
...
lees meer