Groen is sexy. Groen is Wendy van Dijk die met een watervliegtuigje een feestje op Pampus komt opluisteren. Groen is ook het nieuwe blad Green.2, dat daar vorige week ten doop werd gehouden, met de tv-presentatrice, maar ook met Wubbo Ockels, Willem Vermeend en andere BN’ers.
...
lees meer
Op de website van Fairfood (www.fairfood.org) zijn de resultaten van het onderzoek naar de duurzaamheid van bijna 3000 supermarktproducten gepubliceerd. Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Met haar onderzoek onder ruim 800 merkeigenaren stelt Fairfood de consument in staat een keuze te maken voor het kopen van relatief eerlijke voedsel- en drankproducten. De merkeigenaren werd gevraagd naar hun prestaties op het gebied van sociale, ecologische en economische duurzaamheid.
...
lees meer
Van papierloze kantoren tot SUV-werende gemeenten: duurzaamheid domineert de maatschappij in talloze opzichten. Vanaf morgen, woensdag 2 juli belicht BNR Nieuwsradio elke week dit thema in BNR Duurzaam!. De eerste uitzending is vanaf een windmolenpark in de Noordzee.
...
lees meer
Groene webhosting begint langzaamaan een begrip te worden op het internet. Het aanbieden van een klimaatneutrale en energiezuinige website gebeurt echter nog niet.
...
lees meer
Het maatschappelijk verslag 2007 van de NAM is uit. Onder de titel “60 jaar bron van energie” wordt in het verslag onder andere ingegaan op het 60-jarig jubileum, de winning van het eerste Waddengas, de beslissing om weer olie te gaan winnen in Schoonebeek en de NAM 2020 strategie.
...
lees meer
CSR Europe has launched a Sustainable Marketing Guide to help marketers take the first steps towards minimising the environmental impacts of their campaigns.
...
lees meer
In oktober verdwijnt het koffiemerk Max Havelaar uit de schappen van de supermarkt. Het bekende blauw/groene logo is daarna alleen nog als keurmerk op de verpakking te vinden. Koffiebranderij Neuteboom uit Almelo, verantwoordelijk voor de productie van de Max Havelaar koffie, komt met een nieuw merk: Redbeans. Nog steeds Max Havelaar, maar ook biologisch en handgeplukt. De reden? Redbeans gelooft dat koffie in Nederland veel lekkerder en leuker kan. Met het nieuwe merk Redbeans gaan ze de strijd aan.
...
lees meer
Hoe eis ik duurzaam hout? Hoe kies ik een duurzame glazenwasser? Twee voorbeelden in deze P+ van branches die zich presenteren met een duurzaam productaanbod. Twee steden ook, die vooruit lopen. Eindhoven ontwikkelt een biowasmachine om vervuilde grond te reinigen en tegelijkertijd energie te winnen. Amsterdam presenteert duurzame innovaties binnen en buiten de groene grachtengordel. De les van dit alles? Gezond verstand blijkt handiger dan inkoopcriteria. Het dashboard van het NIC helpt ook bij het kiezen uit tienduizenden dingen. MVO Nederland start dit najaar een campagne om ook het bedrijfsleven tot duurzaam inkopen aan te zetten.
...
lees meer
Pierre Lagrange is een van de meest tot de verbeelding sprekende namen in de wereld van de hedgefondsen. De beursgang van het mede door hem opgerichte GLG Partners (hij is de ‘L’) leverde hem vorig jaar honderden miljoenen dollars op. Dezer dagen richt hij zijn energie en intellect op de bedrijven die slim en verstandig omgaan met de milieuproblematiek. Met deze door hem benoemde ‘groene alpha’ is zijns inziens veel geld te verdienen.
...
lees meer
“Corporate sustainability” – it’s a phrase with many meanings and many forms of expression. It involves organizations taking responsibility for the impact of their activities on customers, suppliers, employees, shareholders, communities and other stakeholders, as well as the environment. In practice it means survival.
...
lees meer
Op woensdag 2 juli maakt Fairfood de resultaten van haar onderzoek naar de duurzaamheid van 3000 supermarktproducten bekend. Fairfood wil met haar onderzoek onder ruim 800 merkeigenaren de consument in staat stellen te kiezen voor duurzaamheid in de supermarkt. Ter ere van de lancering van de resultaten organiseert Fairfood om 10 uur ’s ochtends, bijgestaan door StoereVrouwen, een Fairfood speed-shop-race voor consumenten in een Dirk van den Broek-filiaal in Amsterdam.
...
lees meer
Duurzaam ondernemen is nog maar mondjesmaat ingebed in de strategie en organisatiestructuur van Nederlandse bedrijven en organisaties. Dit blijkt uit de Duurzaamheidbarometer van PricewaterhouseCoopers (PwC). Bijna 40% van de onderzochte organisaties geeft aan geen formeel vastgesteld beleid te hebben waar ecologische, economische en sociale aspecten van hun bedrijfsvoering bij elkaar komen. Bovendien kent meer dan de helft (52%) van de organisaties geen geformaliseerde functie die zich specifiek richt op duurzaam ondernemen. PwC ondervroeg 165 spelmakers (directeuren, managers, CSR-officers en ander beleidsverantwoordelijken) werkzaam bij zowel bedrijfsleven, overheid als NGO’s.
...
lees meer