Sara Lee koopt volgend kalenderjaar 26.500 ton gecertificeerde koffie in. Daarmee worden alle koffiemerken, waaronder Douwe Egberts, Kanis & Gunnink en Senseo, 30% duurzamer vergeleken met dit jaar. Sara Lee is marktleider in Nederland en de op twee na grootste koffiebrander ter wereld. Het verkoopt koffiemelanges internationaal onder verschillende merken.
...
lees meer
Het beslissen over alle windparken in de Noordzee hoeft niet langer dan twee jaar duren, in plaats van zeven jaar voor een enkel parkje. De procedure voor het toelaten van een nieuw zuinig stadsvoertuig als de Segway had in twee maanden afgerond kunnen worden, in plaats van vier jaar bakkeleien. In een maand had de groene vrachttram in Amsterdam ambtelijk goedkeuring kunnen krijgen om over de rails te rijden, in plaats van zes maanden nodeloos wachten. Drie voorbeelden van bedrijven en organisaties die in de nieuwe P+ pleiten voor het invoeren van een groene flitsprocedure.
...
lees meer
Advies- en ingenieursbureau DHV onderzoekt in opdracht van provincie Noord-Holland de mogelijkheden voor bedrijven om over te stakken op milieuvriendelijke brandstoffen.
...
lees meer
Wagenparkbeheerder Jack Knol van Cap Gemini heeft gisteren de Green Fleet Award van ALD Automotive in ontvangst genomen. De leasemaatschappij reikte de erkenningsprijs voor milieubewust wagenparkbeheer uit tijdens zijn Route ’08 congres. De award-verkiezing vond dit jaar voor het eerst plaats.
...
lees meer
CEVA, wereldwijd toonaangevend in supply chain management is door Connekt met de Lean & Green Award 2008 beloond. Connekt is het Nederlandse samenwerkingsverband van bedrijven (verladers, logistieke dienstverleners), overheden en kennisinstituten, dat duurzame mobiliteit promoot.
...
lees meer
Most people in the UK (53 per cent) think tackling climate change will boost the economy, according to new consumer research published today by leading NGO The Climate Group, in partnership with brand strategy and design consultancy Lippincott and the UK’s leading entertainment and communications company, Sky.
...
lees meer
De blauwe knoop van Made-by, het Ecolabel of het label van Max Havelaar: aan steeds meer textiel hangt een fairtrade-embleem. Duurzaamheid staat hoog op de maatschappelijke agenda. Kledingmerken anticiperen hierop door te kiezen voor verantwoorde productiemethodes. Toch betekent labeling niet direct marktvergroting. Het is eveneens geen uniek verkoopargument. ‘Maar het zal in de textielbranche absoluut een verkoopvoorwaarde worden’, stelt Esther Verburg, general manager van Made-by in de Benelux.
...
lees meer
Charlie Aptroot vindt dat het kabinet direct op moet treden tegen de oplichterspraktijken van het Nederlands Instituut voor Milieu en Bedrijf.
Dit instituut stuurt misleidende brieven, facturen en acceptgirokaarten naar Nederlandse ondernemers. Zowel de tekst als de opmaak van deze correspondentie suggereert dat het om een overheidsheffing gaat die bedrijven moeten betalen.
...
lees meer
PSV is samen met dertien andere Europese clubs een Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen-netwerk gestart. Dinsdag tekenden PSV en clubs als Charlton Athletic en Glasgow Rangers daartoe een overeenkomst. Doel is om meer te gaan samenwerken met betrekking tot sociale projecten.
...
lees meer
Gisteren werd in Zeist de 2e editie van de Fairtrade Week geopend door Prinses Máxima. De Fairtrade Week is een landelijke actieweek waarin campagne wordt gevoerd om meer bekendheid en zichtbaarheid te geven aan producten die onder Fairtrade voorwaarden worden geproduceerd. Tijdens deze opening was Koninklijke Verkade als belangrijke partner van Max Havelaar aanwezig.
...
lees meer
Wereldwijd rollen UPS-medewerkers de mouwen van hun bruine uniform op om meer te doen dan alleen pakketjes bezorgen. Gedurende de hele maand oktober hebben zij deelgenomen aan de ‘Global Volunteer Month’ en hun tijd gewijd aan het helpen van een goed doel in hun lokale gemeenschap.
...
lees meer
Blonk Milieuadvies en onderzoeksinstituut Drift (onderdeel van de Erasmus Universiteit Rotterdam zien beide kansen voor het duurzamer maken van het consumptiepatroon van vlees en zuivel in Nederland. De onderzoeksinstituten hebben hierover vanuit verschillende invalshoeken een rapport uitgebracht aan de ministers Gerda Verburg van LNV en Jacqueline Cramer van VROM.
Blonk heeft onderzocht welke effecten verschillende consumptie-patronen hebben op het milieu; Drift onderzocht in hoeverre de samenleving rijp is voor een duurzame manier van consumeren. Aan beide onderzoeksinstellingen is advies gevraagd om het duurzaamheids-beleid van het kabinet op dit onderwerp verder vorm te geven.
...
lees meer