Eighty percent of corporate sustainability executives surveyed from across North America plan to maintain or increase levels of sustainability-related spending in 2009, despite the current economic conditions. This is one of several important insights published today by Panel Intelligence, LLC, in the first-ever Quarterly Sustainability Tracking Study.
...
lees meer
Zesentwintig Sinterklazen, die rond 5 december gemiddeld 400 kilometer per dag afleggen, stoten genoeg CO2 en roet uit om een legertje Zwarte Pieten mee te schminken. De Sinterklaas centrale Amsterdam legt naar schatting elk jaar rond pakjesavond 100.000 autokilometers af. Dit staat gelijk aan zo’n 20.000 kilo CO2-uitstoot. Om een steentje bij te dragen aan het verduurzamen van de Nederlandse samenleving gaat de Sinterklaas centrale dankzij het voeren van het Igogreen Vignet, CO2-neutraal rijden.
...
lees meer
The Body Shop wordt beschouwd als de retailformule met het beste duurzame imago van Nederland. Dat blijkt uit het zogeheten Dossier Duurzaam, een rapport van onderzoeksbureaus DDB en Intomart GfK. Het gaat hier om een onderzoek waarin het duurzame imago van retailers onder consumenten wordt gemeten. Van alle retailers heeft The Body Shop het beste duurzame imago, gevolgd door Ikea en Albert Heijn.
...
lees meer
De verschillen in beloning tussen vrouwen en mannen daalt langzaam. Het beloningsverschil is in 2006 bij het bedrijfsleven met bijna 1 procent afgenomen ten opzichte van 2004 (2006: 6,5 %). Bij de overheid is er een lichte daling van 0,3 procent (2006: 2,6 procent). Dit blijkt uit onderzoek van de Arbeidsinspectie dat de staatssecretaris aan de Tweede Kamer heeft gestuurd.
...
lees meer
Vandaag tekenden minister Jacqueline Cramer (VROM), minister Eberhard van der Laan (WWI), Sijbolt Noorda (voorzitter VSNU) en Doekle Terpstra (voorzitter HBO-raad) een meerjarenafspraak over energiebesparing. Ook werd vandaag een convenant duurzaam inkopen hoger onderwijs ondertekend.
...
lees meer
Hoe bewust doet de consument boodschappen? Fairfood lanceerde onlangs de Shop jij fair-test. Met deze test kunnen consumenten onderzoeken in hoeverre zij belang hechten aan en wat zij al weten over relatief duurzame producten. Fairfood wil mensen laten zien dat ze zelf op eenvoudige wijze kunnen bijdragen aan de bestrijding van wereldwijde honger en armoede.
...
lees meer
Meer en meer consumenten zijn maatschappelijk bewust en willen weten wat er precies gebeurt met hun voedsel, waar het uit bestaat en hoe het gemaakt wordt. Dat geldt ook voor koffie. Zij verwachten meer openheid van koffieproducenten en zullen vaker kiezen voor merken die feitelijk bijdragen aan een duurzamere samenleving.
Met de campagne ‘als je wil weten waar je koffie vandaan komt’ wil UTZ CERTIFIED samen met AH Perla en Douwe Egberts reizigers laten zien dat de UTZ gecertificeerde koffie gekocht op het station duurzaam is verbouwd en traceerbaar is tot aan de plantage.
...
lees meer
In Brussel wordt morgen de Europese conferentie Tools for responsible business gehouden.
...
lees meer
Albert Heijn wordt beschouwd als de supermarktformule met het beste duurzame imago van Nederland.
...
lees meer
Anders Dalhvig, IKEA’s president and CEO, recently spoke with CNNMoney.com about the companies sustainable strategies. Dalhvig says the issue is no longer about whether green initiatives are good for business, but about how fast to move, at what cost and how customers will respond.
...
lees meer
Bruno Eynard begint te lachen en wijst naar voren. ,,Daar is hij, onze composthoop.” Achter de druivenstokken doemt een metershoge zwarte berg op. Een van de hitte dampende massa van ongeveer 1000 kubieke meter. ,,Daar zijn we nou trots op! Puur natuurlijke gisting.”
...
lees meer
Afvalinzamelaar en -verwerker SITA heeft in samenwerking met onderzoeksbureau CE Delft een milieu-instrument ontwikkeld dat inzichtelijk maakt hoe bedrijven door duurzaam afvalmanagement kunnen bijdragen aan een vermindering van CO2-uitstoot.
...
lees meer