Als eerste in Nederland lanceert Blue Band een kuip die gemaakt is van papier. De innovatieve kuip is vrij van plastic, 100% recyclebaar en mag gewoon bij het papierafval weggegooid worden. Naast de nieuwe verpakking, introduceert Blue Band eveneens een vernieuwd ontwerp dat duidelijk de zes natuurlijke ingrediënten van Roombeter visualiseert. De lancering van de […]
...
lees meer
Welke herbruikbare verpakkingen hebben kansen in een circulaire economie? Is een mogelijke Green Deal Reuse & Refill verpakkingen zinvol? Naar deze vragen heeft Partners for Innovation onderzoek gedaan voor de Transitieagenda Consumptiegoederen. De verwachting is dat vooral een gericht stimuleringsbeleid per marktsector effect heeft. Als transitie-aanjager Verpakkingen heeft Partners for Innovation de markt in kaart […]
...
lees meer
KLM Equipment Services (KES) stapt over op Neste MY Renewable DieselTM voor de diesel-aangedreven vloot van grondvoertuigen op Schiphol. Deze hernieuwbare diesel (HVO100), gemaakt van 100 procent hernieuwbare grondstoffen, wordt ingezet voor zware voertuigen waarvoor nog geen emissievrij alternatief beschikbaar is. Op Amsterdam Airport Schiphol is KES verantwoordelijk voor de aankoop, de verhuur en het […]
...
lees meer
FedEx Express Europe, een dochteronderneming van FedEx Corp., is gestart met een test van een nieuwe waterstofaangedreven bestelbus voor haar ophaal- en bezorgactiviteiten in Utrecht. Voor deze proef wordt de Renault Master Van H2-TECH gebruikt, geproduceerd door HYVIA, dat een joint venture is tussen de Renault Group en Plug. Het bijvullen van de tanks, ookwel […]
...
lees meer
Idealiter heeft een organisatie een florerend personeelsbestand, waarin de organisatie en het personeel samen aan één doel werken; het optimaal laten functioneren van het bedrijf; ieder voelt zich uitermate betrokken. Natuurlijk komt een dergelijke positieve werkhouding niet vanzelf uit de lucht vallen; als organisatie is er ook werk aan de winkel om duurzaam gemotiveerd personeel […]
...
lees meer
Als bedrijf krijg je altijd met klanten te maken, in welke branche je ook zit en wat je ook doet. Of je nu een product of dienst aanbiedt, zonder klanten ben je natuurlijk nergens. Daarom is het ook zo belangrijk om klanten tevreden te houden. Maar wat nu als je eigenlijk niet weet of je […]
...
lees meer
Kan jouw kantoorpand wel een make over gebruiken? Dan is een gietvloer hiervoor de perfecte manier. Gietvloeren hebben namelijk verschillende voordelen. Allereerst zorgen ze voor een stuk warmte en gezelligheid, iets wat ook op kantoor niet bepaald onbelangrijk is. Daarnaast kunnen ze wel tegen een stootje, iets wat ook niet geheel onbelangrijk is in een […]
...
lees meer
Gemeente Amsterdam ondertekent als eerste Nederlandse gemeente en eerste hoofdstad binnen de EU de Plant Based Treaty. Met de ondertekening geeft Amsterdam een krachtig signaal af voor het belang van de eiwittransitie. Hiermee onderschrijft onze hoofdstad de uitgangspunten van een circulair en ecologisch verantwoord voedselsysteem in lijn met de doelstellingen uit het Klimaatakkoord van Parijs. […]
...
lees meer
Een nieuw rapport van Feedback is gepubliceerd: Blue Empire: How the Norwegian salmon industry extracts nutrition and underunderundersheds livelihoods in West Africa. Dit rapport onthult hoe de uitbreiding van de enorme Noorse zalmkweekindustrie ten koste is gegaan van gemeenschappen en vispopulaties in het Mondiale Zuiden. Terwijl bedrijven hun duurzaamheidsreferenties aanprijzen en beweren een ‘blauwe revolutie’ te […]
...
lees meer
Bij de Nederlandse Loterij ISU WK Shorttrack 2024 presented by Odido in Rotterdam Ahoy wordt gebruik gemaakt van de meest duurzame tijdelijke ijsbaan waarop ooit een wereldkampioenschap is verreden. Dat is het resultaat van een samenwerking tussen meerdere partners die zich inzetten om de schaatssport duurzamer te maken. Ook in de schaatssport is duurzaamheid een […]
...
lees meer
Grote multinationals moeten voortaan jaarlijks openbaar maken hoeveel winstbelasting zij wereldwijd betalen. Het gaat om bedrijven die in meerdere landen gevestigd zijn en een netto-omzet hebben van meer dan 750 miljoen euro. Het verplicht openbaar maken van de winstbelasting vergroot de transparantie over de belasting die multinationals wereldwijd betalen. Het moet deze bedrijven ertoe bewegen […]
...
lees meer
Een dynamische start van 2024 voor ARMOR Print Solutions, een bedrijf van de ARMOR GROUP. We veranderen onze naam in Altkin. Deze naamsverandering drukt de samenhang en relevantie van het aanbod en de diensten van onze organisatie uit. Het onderstreept ons engagement om alternatieve oplossingen aan te bieden, eerlijke oplossingen die vrij zijn van technologische […]
...
lees meer