XS4ALL reikt awards uit voor duurzaamheid en service

Op 10 september 2009 reikt XS4ALL voor de eerste keer awards uit aan partners en zakelijke klanten. Er zijn twee categorieën: de XS4ALL Business Partner Award 2009 en de XS4ALL Sustainability Award 2009. XS4ALL wil hiermee duurzaam en servicegericht ondernemen stimuleren. Partners en zakelijke klanten kunnen deelnemen tot 15 augustus. ... lees meer

Ondanks crisis meer aandacht voor duurzaam ondernemen in het MKB

MKB-bedrijven hebben duidelijk oog voor de markt voor duurzaamheid. De bedrijven vinden het inspelen op milieubeleid steeds belangrijker voor het versterken van de concurrentiepositie. Ook ondervinden de bedrijven hogere eisen op het gebied van MVO van de klant. De economische crisis beïnvloedt de marktvraag voor duurzaamheid volgens MKB-ondernemers zeker niet negatief. De MKB-ondernemer ziet een markttrend en zet hierop in. Steeds meer MKB-bedrijven blijken op zoek naar milieuvriendelijke producten, diensten en productiemethoden. ... lees meer

Waardevast

Begin jaren negentig leerde ik bij bedrijfskunde dat bedrijven niet alleen vanuit aandeelhouderswaarde – groei van omzet en winst – moeten worden gestuurd. De weg naar duurzaam succes bestaat uit sterke relaties met alle zogeheten ‘stakeholders’. ... lees meer

SC Johnson plaatst eigen windturbine voor duurzame productie

Familiebedrijf SC Johnson, onder andere bekend van de huishoudelijke schoonmaakmiddelen, neemt op 9 juli haar eigen windturbine in gebruik. Advies- en ingenieursbureau DHV is gedurende het hele traject betrokken en verantwoordelijk voor onder andere de haalbaarheidsstudie, aanbesteding, vergunningen en uitvoering. ... lees meer

Het Nationaal Sustainability Congres 2009: Mijlpaal voor verandering!

Nationaal Sustainability Congres viert 10-jarig bestaan met zeer hoogwaardig programma. Op woensdag 11 november 2009 vindt alweer de 10e editie plaats van het Nationaal Sustainability Congres. De organisatie (advies- en ingenieursbureau DHV en congresbureau CKC) is verheugd met deze jubilieumeditie een zeer hoogwaardig en inspirerend programma te kunnen bieden. Verandering is daarin de rode draad. ... lees meer

Duurzaamheid springlevend

Er waart een spook door duurzaam Nederland. Als we de berichten mogen geloven maakt de crisis een definitief einde aan allerlei sympathieke en goedbedoelende, op duurzaamheid georiënteerde bedrijven. Kostenbesparing op korte termijn is het devies. Duurzaamheid? Nu even niet lijkt het. Maar niets is minder maar. ... lees meer

Kabinet laat onderzoek doen naar alternatieven voor vlees

Met onderzoek en samenwerking wil het kabinet de voedselketen duurzamer maken. Om te beginnen in Nederland, maar ook daarbuiten. Dat staat in de beleidsagenda Duurzame Voedselketens die gisteren naar de Tweede Kamer is gestuurd door de ministers Verburg van LNV, Cramer van VROM en Koenders van Ontwikkelingssamenwerking. Hiermee geven de drie ministers invulling aan de voedselpoot van de Kabinetsbrede Agenda Duurzame Ontwikkeling (KADO). Onderzoek naar alternatieven voor vlees maakt daar deel van uit. ... lees meer

CNN special over ‘groene’ oplossingen in het bedrijfsleven

Als onderdeel van de serie ‘Going Green’ programma’s staat de week van 6-10 juli op CNN in het teken van de wijze waarop overal ter wereld het bedrijfsleven met de groene uitdaging omgaat. De week wordt afgesloten met een speciaal programma ‘Green Light for Business’ waarin CNN correspondenten verslag doen vanaf 3 continenten: Fionnuala Sweeney vanuit London, Brooke Baldwin vanuit Los Angeles en Kristie Lu Stout vanuit Hong Kong. Hun reportages tonen bedrijven die streven naar ‘slimmer’ werken, door reductie van afval, efficiënter werken en het gebruik van bronnen op een nieuwe, effectieve en innovatie wijze. ... lees meer

Slechts 9% topmanagers ziet MVO als strategisch issue

Berenschot vroeg de CEO’s en topmanagers ook hoe de strategie van hun onderneming er drie jaar geleden uitzag en hoe die er over drie jaar uit zal zien. Ondanks een brede aandacht voor kosten tijdens de recessie leggen velen een sterk accent op differentiatie in de mark. Daar gaat 57 procent een strategie voor ontwikkelen, terwijl 52 procent aangeeft dit de afgelopen jaren al te hebben gedaan. ... lees meer