De Postcode Lottery Green Challenge heeft dit jaar een record aantal inzendingen van duurzame ideeën ontvangen. Het aanmeldformulier op de website is wereldwijd door 313 mensen volledig ingevuld, waarvan 102 in de categorie Energie, 37 Lifestyle, 25 Mobiliteit, 24 Design en 18 ICT. Vorig jaar dongen 235 ideeën mee. De inzenders maken kans op de hoofdprijs van 500.000 euro om een product of dienst op de markt te brengen, dat CO2-uitstoot aantoonbaar vermindert. Bovendien zijn dit jaar voor het eerst twee extra prijzen van 100.000 euro te winnen voor de ideeën die volgens de jury ondersteuning verdienen.
...
lees meer
De cradle to cradle filosofie is sterk in opkomst in de groene sector. Recessie of geen recessie, milieu en duurzaamheid staan centraal bij hoveniers en groenvoorzieners. Dit blijkt uit het Marketingrapport Hoveniers en groenvoorzieners 2009 van Van Es Marketing Services. Het rapport geeft een onafhankelijk, actueel en compleet overzicht van marktontwikkelingen in de groensector.
...
lees meer
Op 9 september 2009, de Dag van de Duurzaamheid, organiseert de provincie Gelderland samen met Awearness Fair Fashion Events een modeshow voor duurzame bedrijfskleding in het Huis der Provincie aan de Markt 11 in Arnhem.
...
lees meer
Minister Verburg (LNV) roept ondernemers op innovatieve ideeën in te dienen die de transportkilometers van voedsel, veevoer en bloemen en planten verminderen. Zij stelt hiervoor 3 miljoen euro beschikbaar.
...
lees meer
Familiebedrijven hebben volgens onderzoek, meer oog voor toekomstige generaties. Daarom zijn ze veel beter in maatschappelijk verantwoord ondernemen dan bijvoorbeeld beursgenoteerde bedrijven. Het is een stelling die Rik Jacobs, directeur van Tetra Pak Benelux, en Magda Buelens, verantwoordelijk voor de communicatie, van harte onderschrijven.
...
lees meer
Minister Maxime Verhagen wil ambassades inschakelen bij het bevorderen van maatschappelijk verantwoord ondernemen in landen waar de naleving van mensenrechten en de bescherming van het milieu onder druk staan. Om ze daarvoor toe te rusten krijgen ze de beschikking over een zogenoemde mvo-toolkit, waarmee ze de bedrijven moeten vertellen wat er van hen verwacht wordt.
...
lees meer
Ruim vijfhonderd fastfoodbedrijven doen mee aan de Het Duurzaamste Fastservice Bedrijf Verkiezing 2010. Onder de aanmeldingen bevinden zich veel bedrijven die niet aangesloten zijn bij een formule.
...
lees meer
FNV Zelfstandigen, belangenbehartiger van ruim 12.000 zzp’ers in de sectoren Diensten, Groen, Handel, ICT, Industrie, Vervoer en Zorg, roept een award, de ZZP MVO Trofee, in het leven voor zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) die een bijzondere prestatie hebben geleverd op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). De ZZP MVO Trofee zal worden uitgereikt tijdens de ‘Nacht van de Duurzaamheid’ op dinsdagavond 8 september tijdens een programma met debatten en vraaggesprekken in het ‘Urgendacafé’ gepresenteerd door Beau van Erven Dorens.
...
lees meer
Staatsecretaris Heemskerk en minister Verhagen hebben de schriftelijke kamervragen gesteld door de leden Voordewind, Ortega-Martijn en Gesthuizen over schending van arbeidsrechten van werknemers in Azië door in Nederland actieve bedrijven beantwoord. Deze vragen werden ingezonden op 18 februari 2009 met kenmerk 2009Z02914 / 2080913970.
...
lees meer
Ministers Cramer (VROM) en Van der Hoeven (EZ) hebben 10 miljoen euro extra vrijgemaakt voor duurzame innovaties. Zijondersteunen hiermee de komende 3 jaar naar verwachting ruim 250 bedrijven.
...
lees meer
Vier op de vijf Europeanen zeggen dat ze rekening houden met de milieueffecten van de producten die ze kopen, zo blijkt uit een vandaag gepubliceerde Eurobarometer-enquête. De aandacht voor het milieu is het grootst in Griekenland, waar meer dan 9 op de 10 geïnterviewden zeiden dat de milieueffecten van een product een belangrijke rol spelen bij hun aankopen. Bij de enquête waren de meningen van de Europeanen over de beweringen van producenten over de milieuprestaties van hun producten gelijk verdeeld, terwijl bijna de helft denkt dat een combinatie van hogere belastingen op milieuschadelijke producten en lagere belastingen op milieuvriendelijke producten de beste stimulans voor milieuvriendelijke producten zou zijn. Er is ook veel steun voor het idee dat de detailhandel een rol moet spelen bij de stimulering van milieuvriendelijke producten en voor een verplichte koolstofetikettering.
...
lees meer
Phoenix Urnen Ã?? (bekend van de handbeschilderde sierurnen) kiest bewust voor maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen. Niet omdat dit “zo goed is voor hun imago” . Ze vinden namelijk echt zelf dat we als mensen te gast zijn op deze aarde, en dat we ons dus ook als gast zouden moeten gedragen. Dat wil zeggen: respectvol omgaan met de aarde, het klimaat, de leefomgeving en al zijn bewoners.
...
lees meer