Consumer perception of corporate responsibility is uncorrelated with measured rankings like the CRO 100, according to a US survey conducted by PSB in conjunction with Burson-Marsteller and Landor.
...
lees meer
Nationaal Sustainability Congres viert 10-jarig bestaan met zeer hoogwaardig programma.
Op woensdag 11 november 2009 vindt alweer de 10e editie plaats van het Nationaal Sustainability Congres. De organisatie (advies- en ingenieursbureau DHV en congresbureau CKC) is verheugd met deze jubilieumeditie een zeer hoogwaardig en inspirerend programma te kunnen bieden. Verandering is daarin de rode draad.
...
lees meer
Er waart een spook door duurzaam Nederland. Als we de berichten mogen geloven maakt de crisis een definitief einde aan allerlei sympathieke en goedbedoelende, op duurzaamheid georiënteerde bedrijven. Kostenbesparing op korte termijn is het devies. Duurzaamheid? Nu even niet lijkt het. Maar niets is minder maar.
...
lees meer
Met onderzoek en samenwerking wil het kabinet de voedselketen duurzamer maken. Om te beginnen in Nederland, maar ook daarbuiten. Dat staat in de beleidsagenda Duurzame Voedselketens die gisteren naar de Tweede Kamer is gestuurd door de ministers Verburg van LNV, Cramer van VROM en Koenders van Ontwikkelingssamenwerking. Hiermee geven de drie ministers invulling aan de voedselpoot van de Kabinetsbrede Agenda Duurzame Ontwikkeling (KADO). Onderzoek naar alternatieven voor vlees maakt daar deel van uit.
...
lees meer
Als onderdeel van de serie ‘Going Green’ programma’s staat de week van 6-10 juli op CNN in het teken van de wijze waarop overal ter wereld het bedrijfsleven met de groene uitdaging omgaat. De week wordt afgesloten met een speciaal programma ‘Green Light for Business’ waarin CNN correspondenten verslag doen vanaf 3 continenten: Fionnuala Sweeney vanuit London, Brooke Baldwin vanuit Los Angeles en Kristie Lu Stout vanuit Hong Kong. Hun reportages tonen bedrijven die streven naar ‘slimmer’ werken, door reductie van afval, efficiënter werken en het gebruik van bronnen op een nieuwe, effectieve en innovatie wijze.
...
lees meer
Berenschot vroeg de CEO’s en topmanagers ook hoe de strategie van hun onderneming er drie jaar geleden uitzag en hoe die er over drie jaar uit zal zien. Ondanks een brede aandacht voor kosten tijdens de recessie leggen velen een sterk accent op differentiatie in de mark. Daar gaat 57 procent een strategie voor ontwikkelen, terwijl 52 procent aangeeft dit de afgelopen jaren al te hebben gedaan.
...
lees meer
InterfaceFLOR blijft de grenzen van duurzaam ondernemen oprekken. Nieuwe technologieën in haar productieproces zorgen ervoor dat het snijafval in Europa met 80 % zal verminderen. Dat is gelijk aan 310 ton afval per jaar.
...
lees meer
Twee jaar geleden verschenen er rapporten waarin werd gemeld dat Filippijnse leveranciers van computeronderdelen zich niet hielden aan arbeidswetten en de gedragscodes van computermerken zoals Acer, Philips en HP. Diverse productiebedrijven beloofden beterschap, maar uit een nieuw rapport van makeITfair blijkt dat er van echte veranderingen geen sprake is. makeITfair roept fabrikanten op om stappen te ondernemen.
...
lees meer
Het jaarverslag dat MADE-BY, het label voor duurzame mode, vandaag presenteert bevat een unieke vergelijking van de milieu-impact van een aantal stoffen die vaak voor kleding gebruikt worden. Deze vergelijking maakt het voor consumenten en kledingmerken eenvoudiger om rekening te houden met het milieu bij het produceren of kopen van kleding.
...
lees meer
Jonge managers zien duurzaamheid als een uitdaging voor de top van hun organisatie. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek ‘Over de top’ van Twynstra Gudde Interim Management, uitgevoerd door Ruigrok|Netpanel, onder 600 managers tussen de 30 en 40 jaar en 250 interimmanagers van Twynstra Gudde Interim Management.
...
lees meer
Een delegatie afgevaardigden van Nederlandse bedrijven en instellingen reisde afgelopen juni met Cordaid naar San Salvador (El Salvador). Het bezoek heeft een duidelijk beeld gegeven van de immense problemen waarmee de inwoners van de krottenwijken Soyapango en Mexicanos te kampen hebben. ‘Bottlenecks’ zijn: rioolwater/zuivering, afvalverwerking, ruimtelijke ordening en -planning, woningbouw, duurzaam bouwen, jongerenproblematiek en het ontbreken van sociaal ondernemerschap.
...
lees meer
Sony Europa is erin geslaagd 32 vestigingen in Europa, die vallen onder Sony’s Global Environment Management System (GEMS), van elektriciteit te voorzien afkomstig van 100 procent duurzame bronnen. Deze indrukwekkende mijlpaal is deel van Sony’s wereldwijde maatregelen voor energiebesparing, die alleen al in Europa inmiddels hebben geresulteerd in een vermindering van 55,216 ton CO2 uitstoot in 2008 (100.000 ton wereldwijd).
...
lees meer