De MVO Award is in het leven geroepen om het begrip Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen onder de aandacht te brengen van ondernemers in de regio. Jaarlijks reikt Stichting De Maatschappelijke MeerWaarde de MVO Award uit aan de meest betrokken ondernemer in de regio Nijmegen, Beuningen, Heumen en Wijchen. Rabobank Rijk van Nijmegen heeft zich in 2010 verbonden als hoofdsponsor aan dit inmiddels beroemde regionale evenement.
...
lees meer
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit wil het maatschappelijk verantwoord ondernemen in de agribusiness stimuleren. Daartoe werkt het ministerie van LNV vanaf nu samen met MVO Nederland.
...
lees meer
Triodos Bank scoort het hoogst op aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat blijkt uit de recent verschenen Corporate Image Barometer, het toonaangevende imago-onderzoek onder zakelijke beslissers.
...
lees meer
Marketeers worden door ‘corporate’ afgeremd in MVO-communicatie. Dat blijkt uit onderzoek van SWOCC.
...
lees meer
Voor het eerst in de Olympische geschiedenis bevatten de medailles van de Spelen goud, zilver en koper dat is teruggewonnen uit elektronica afval (e-waste). Teck, de Canadese metaalleverancier van de Olympische medailles, heeft onder andere metalen uit e-waste ingezet voor de vervaardiging van de medailles. Het terugwinnen van metalen via e-waste is belangrijk omdat het de vraag naar schaarse metalen als goud en koper vermindert. De winning van metalen via mijnbouw is veelal verbonden met een scala aan sociale en milieurisico’s. In dit kader publiceerde SOMO recent nog het ‘E-waste policy paper’ met aanbevelingen voor hergebruik van metalen en verantwoorde verwerking van e-waste.
...
lees meer
Honderd miljoen meer mensen lijden honger wanneer Nederland en de EU vasthouden aan het verbruik van biobrandstoffen als gevolg van EU-wetgeving. Dat staat in het nieuwe rapport van Niza/ActionAid dat vandaag uitkomt.
...
lees meer
Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en documentmanagement oplossingen, heeft samen met partners Greenchoice, Greenhost, Energie Channel en MVO-Nederland het Green Office Initiative opgericht. Dit is een gezamenlijk initiatief om resellers en eindgebruikers met advies, tips en producten te helpen om het kantoor duurzamer te maken en tegelijkertijd op kosten te besparen. Ricoh komt hiermee tegemoet aan de groeiende vraag naar milieuvriendelijke producten en diensten voor kantoren.
...
lees meer
Vodafone Nederland heeft Klaske de Jonge benoemd tot Directeur Corporate Affairs en lid van het General Management Team van Vodafone Nederland. De Jonge is verantwoordelijk voor interne en externe communicatie en het Corporate Social Responsibility (CSR) beleid. Ze is op 4 januari dit jaar gestart en is de derde vrouw in het directieteam van Vodafone.
...
lees meer
Het WK Voetbal belast het milieu dit jaar met een uitstoot van 2,7 miljoen ton CO2: veroorzaakt door vliegreizen, hotelgebruik, extra stadionverlichting. Komende week biedt het Nederlandse bedrijfsleven de Zuid-Afrikaanse regering de kans die broeikassen volledig te helpen compenseren. De Haarlemse communicatieadviseur en milieulobbyist Maurits Groen is één van de trekkers van dit plan.
...
lees meer
De Amerikaanse televisiezender CNBC maakte donderdag de nominaties voor haar European Business Leaders Awards (EBLA) 2010 bekend. Twee Nederlanders sleepten een nominatie binnen: Peter Bakker van TNT en Gerard Kleisterlee van Philips vanwege hun duurzaam leiderschap.
...
lees meer
Eco-marketing is in. Je zou wel gek zijn als je er niet aan meedeed. Zo’n opgelegde kans om je reputatie te boosten, kun je simpelweg niet laten liggen. Of is eco-marketing gewoon een mooi woord voor greenwashing?
...
lees meer
Ze noemen zich samen de Groene Zaak. Vijfendertig Nederlandse bedrijven, waaronder TNT en Eneco, hebben een nieuwe lobbyclub opgericht uit onvrede over het grijze VNO-NCW.
...
lees meer