Duurzaam hot item op bijeenkomst ondernemers Noordwijk

De gemeente Noordwijk organiseerde samen met de Noordwijkse Ondernemers Vereniging (NOV) een informatieavond over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). De bijeenkomst Iedereen baat bij duurzaam ondernemen kon rekenen op de warme belangstelling van Noordwijkse ondernemers: er was duidelijk een tekort aan stoelen. ... lees meer

New Report Offers First Guidelines for Companies on How to Communicate about Climate Policy Engagement

On the heels of last year’s failed climate negotiations in Copenhagen, more companies worldwide are attempting to advance national and international policies around climate change. Now, a new report from BSR offers the first concrete guidelines on how business can communicate to customers, investors, and the public on these climate policy engagement efforts. ... lees meer

Vacature blijkt stunt voor mensenrechten

Een vacature voor een ‘droombaan’ heeft voor enige opschudding gezorgd. Via de advertentie zocht Rank a Brand personeel dat aan een aantal ongewone functie-eisen voldeed. Het bleek echter om een stunt te gaan om slechte arbeidsomstandigheden in landen als India en Bangladesh aan de kaak te stellen. ... lees meer

Van duurzaam naar zingevend ondernemen

De bijdrage over de nieuwe manier van marketing op marketingtribune.nl van Peter Heshof, medeoprichter van Bloom, in augustus vorig jaar leverde aardig wat inhoudelijke reacties op. Heshof schreef een vervolg: ‘Van duurzaam naar zingevend ondernemen’. Mét praktische handvatten voor de marketeer. ... lees meer

Gouden Appel voor Anova Seafood

De directeuren Henk Rosman en Rob van Mierlo van de Kamer van Koophandel Brabant en het Centrum voor internationale samenwerking COS Brabant reiken op vrijdag 12 maart om 10.00 uur de eerste ‘Gouden Appel’ uit. De Gouden Appel is een aanmoedigingsprijs voor bedrijven die zich inzetten voor duurzaam ondernemerschap. Het eerste bedrijf dat in de prijzen valt is Anova Seafood in Den Bosch. De uitreiking van de Gouden Appel is ook de aftrap van de samenwerking tussen de KvK en COS Brabant. ... lees meer

Coca-Cola maakt dankzij slim ontwerp haar verpakkingen lichter en duurzamer

Coca-Cola zal de komende maanden met een aantal innovaties op haar verpakkingen komen waarmee de verpakkingen lichter en duurzamer worden. Zo zal de populaire halve liter PET-fles van Coca-Cola, Sprite en Fanta in een aantal Europese landen waaronder Nederland dankzij slim ontwerp 17% lichter worden. Met de strategie gericht op innovatie en duurzaamheid heeft Coca-Cola de beschikking over technieken die haar blijvend in staat stellen de verpakkingen lichter te maken, zonder concessies te doen aan kwaliteit ... lees meer

Survey duurzaam inkopen eisen van overheden

2010 wordt het jaar van Duurzaam inkopen. Overheden hebben zich ten doel gesteld om vanaf 1 januari dit jaar bij een aanzienlijk deel van hun aanbestedingen duurzaamheidscriteria te gebruiken. Duurzaam wil zeggen dat er milieu – of sociale aspecten gevraagd worden, naast bijvoorbeeld prijs en kwaliteit. ... lees meer