Industrie en natuur vinden elkaar

Het Wereld Natuur Fonds (WNF) en FME-CWM, de vereniging van ondernemers in de technologische industrie, hebben op 25 november 2009 een actieplan aangeboden aan staatssecretaris Heemskerk om de schone-technologiesector in Nederland een impuls te geven. Het actieplan moet ervoor zorgen dat Nederland in 2015 bij de top 10 van de wereld hoort. Nederland staat nu nog op plaats 17. ... lees meer

Verburg: supermarkt moet inzetten op duurzaam

Minister Gerda Verburg (LNV) wil dat grote supermarktketens ,,een klimaat scheppen” waarin Nederlanders overstappen naar duurzaam geproduceerd voedsel. Ze zei dinsdagavond tijdens een debat in Amsterdam bij de supermarktketens Jumbo en Plus ,,mooie duurzame initiatieven” te zien. ... lees meer

MVO hoog op agenda marketeers komende jaren

NIMA brengt iedere twee jaar in kaart welke thema’s de komende jaren hoog op de agenda van marketeers (moeten) staan. Tijdens het Marketing Excellence Event op 26 november zijn de marketingthema’s voor 2010 en 2011 bekendgemaakt: duurzaam ondernemen, klantgedrag en digitale marketing. ... lees meer

Proef Corus: 20% minder energie en CO2-uitstoot

Corus bouwt een proefinstallatie waardoor het productieproces van ijzer schoner en energiezuiniger kan worden. Mocht de proef slagen, dan daalt het energieverbruik met 20% en vermindert dit ook de CO2-uitstoot met 20%. Het project Hisarna kan een belangrijke bijdrage leveren aan de klimaatdoelstellingen van het kabinet. De ministerraad heeft er op voorstel van minister Van der Hoeven van Economische Zaken mee ingestemd vijf miljoen euro voor dit project beschikbaar te stellen. ... lees meer

Dubbel printen als duurzame kostenbesparing geen standaard in Europa

Ricoh Europe, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, heeft het marktonderzoeksbureau Coleman Parkes Research onderzoek laten uitvoeren naar het belang dat Europese ondernemingen hechten aan duurzaamheid en documentbeheer. Uit dit onderzoek blijkt dat bedrijven zich nog lang niet voldoende bewust zijn van zowel milieu- als kostenbesparende mogelijkheden van documentmanagementbeleid. ... lees meer

Fishes wint Marketing Excellence Award 09 MVO

Sensation is verkozen tot marketingbedrijf van 2009 bij de uitreiking van de Marketing Excellence Award 09. Sensation werd gekozen door de vakjury en het publiek. De andere kanshebbers voor de Marketing Excellence Award voor de marketingorganisatie van het jaar waren Bol.com en G-Star. In de categorie Innovatie viel de keuze op Dwarsligger en in de categorie Connected Customer sleepte Marktplaats.nl de award in de wacht. In de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen werd Fishes tot winnaar uitgeroepen. ... lees meer