Achmea heeft donderdagavond driemaal een Verzekeringsaward in de wacht gesleept: het concern werd voor de tweede achtereenvolgende maal bekroond als beste werkgever en internetlabel InShared won prijzen voor de beste communicatiecampagne en het beste initiatief op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen: de Young Drivers Academy.
...
lees meer
Asito publiceert haar duurzaamheidsmagazine (VER)ANTWOORD (bladerbare digitale versie). (VER)ANTWOORD wil bedrijven en particulieren inspireren om duurzaamheid concreter te maken.
...
lees meer
Het thema voedselveiligheid wordt door managers van grote voedingsbedrijven minder belangrijk gevonden. Dat blijkt uit een onderzoek door het Consumer Goods Forum uit Parijs onder 354 topmanagers uit 46 verschillende landen. ‘Economie en marktvraag’ staat voor hen op 1, net als in 2009. Op 2 staat ‘Corporate Social Responsibility’, waaronder duurzaam ondernemen valt. Op 3 staat ‘het concurrentielandschap’ en op 4 ‘voedselveiligheid’.
...
lees meer
Het DEA, departement voor milieuzaken van de Zuid-Afrikaanse overheid, heeft Lemnis Lighting Africa, het Zuid-Afrikaanse dochterbedrijf van Lemnis Lighting BV, uitgekozen om mee te helpen de uitstoot van CO2 als gevolg van het wereldkampioenschap voetbal terug te dringen. Het is de bedoeling om van het WK een klimaatneutraal evenement te maken.
...
lees meer
Duurzaamheid staat niet hoog op de agenda van de meeste Belgische bedrijven. Liefst 57 procent noemt het een modeverschijnsel, zo leert een onderzoek door Indigov in opdracht van de softwareleverancier SAP.
...
lees meer
AkzoNobel heeft duurzame supply chains hoog in het vaandel staan. Het kan niet anders, zo zegt André Veneman, Sustainability Director bij AkzoNobel. Onderdeel is een nieuwe vendor policy. ‘Het was wel wennen om niet meteen gefrustreerd de leverancier te bellen zodra de prijs omhoog ging, en de prijs omlaag te praten.’
...
lees meer
Fairtrade-ondernemingen worden steeds professioneler. De producten zijn makkelijker verkrijgbaar en het assortiment is beter afgestemd op de wensen van de consument. Er is meer aandacht voor marketing, een efficiënter inkoopbeleid en de opleiding van medewerkers. Dit staat in een rapport van onderzoeksbureau EIM dat gisteren gepresenteerd werd aan minister van Buitenlandse Zaken en Ontwikkelingssamenwerking Verhagen.
...
lees meer
C&A Europa is de nummer één in de wereld op het gebied van verkoop van kleding van gecertificeerd biologisch katoen, zo blijkt uit een recent gepubliceerd rapport van Organic Exchange. De nummers twee en drie zijn het Amerikaanse sportkledingmerk Nike en de Amerikaanse winkelketen Walmart.
...
lees meer
CEF (Central Energy Fund) heeft vandaag samen met Philips en Karebo Systems bekend gemaakt dat hun gezamenlijke project voor een potentiële besparing van 340.000 ton CO2 is goedgekeurd door het locale Organiserende Comité van de FIFA (OC). Het project is gericht op de commerciële partners van de FIFA World Cup en heeft een ‘Green Goal Contributor Status’ onder de voorwaarde dat de commerciële partners deelnemen in het project.
...
lees meer
The way is now open for the publication of ISO 26000, which gives guidance on social responsibility, as an International Standard by the end of year.
...
lees meer
De vaste onderzoeksgroep voor de Transparantiebenchmark wordt uitgebreid naar de 500 grootste ondernemingen van Nederland. De groep wordt samengesteld uit de eerdere onderzoeksgroep van 183 ondernemingen, aangevuld met bedrijven uit de voormalige FEM 500 en vrijwillig toegetreden bedrijven.
...
lees meer
Op de ranglijst van meest groene elektronicaproducenten staat Philips op nummer drie. Dat kan dus beter, stelde CEO Gerard Kleisterlee tijdens het door TruEconomy Consulting en Supply Chain Magazine georganiseerde congres Sustainable Supply Chains in Huis ter Duin te Noordwijk op 2 juni 2010.
...
lees meer