Unilever knocked Nike from its three-year reign as the top-scoring firm in the annual Climate Counts assessment of major consumer brands and their work toward corporate climate responsibility.
...
lees meer
The second annual Gigaton Awards, announced recently at an awards ceremony tonight during the World Climate Summit, named six companies as global leaders on real-world progress in reducing their carbon impacts.
...
lees meer
In de afgelopen drie jaar heeft een kwart van de MKB-bedrijven nieuwe producten of diensten op de markt gebracht. Daarbij ging het in een derde van de gevallen om duurzame innovaties. 40% van de MKB-bedrijven zegt marktkansen te zien voor duurzame producten en diensten terwijl slechts een kwart van het MKB-bedrijven de kansen die men ziet ook daadwerkelijk probeert te verzilveren.
...
lees meer
Albron, de grootste onafhankelijke cateraar van Nederland, heeft vandaag de ‘DHV ISO 26000 Koploperbokaal’ ontvangen. Albron heeft als vierde onderneming in Nederland ISO 26000, de nieuwe internationale standaard voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, succesvol en aantoonbaar ingevoerd. Op het 12de Nationaal Sustainability Congres 2011 te Den Bosch ontving Henk Voormolen, manager Duurzamer Ondernemen van Albron, de bokaal uit handen van Dick Hortensius, manager Managementsystemen van het Nederlands Normalisatie-instituut NEN.
...
lees meer
De leden van de vaste Kamercommissie Infrastructuur en Milieu hebben zich gisteravond 1 december jl. unaniem geschaard achter het Advies Duurzaam Inkopen. Dit advies vanuit het bedrijfsleven legt de basis voor een vernieuwd duurzaam inkoopbeleid en richt zich onder meer op innovatie vanuit de markt, een (bedrijfs)procesaanpak en integratie van sociale criteria. Ook de oprichting van een aparte stuurgroep kreeg steun van de parlementariërs. Wel drong de Kamer aan op een voortvarende implementatie op basis van duidelijke prioriteiten.
...
lees meer
Advies- en ingenieursbureau DHV en congresbureau CKC kijken terug op een geslaagde 12de editie van het Nationaal Sustainability Congres. Met zo’n 750 bezoekers was het congres voor de 5de achtereenvolgende keer volledig volgeboekt.
...
lees meer
Sustainability leader and Worldconnector Herman Mulder has been appointed Chairman of the Global Reporting Initiative (GRI)’s Board of Directors.
...
lees meer
Er is voor ondernemers voldoende informatie over prijsvorming in de keten van voedingsmiddelen. Goede marketinginitiatieven, bijvoorbeeld voor duurzaamheid, hebben dus een kans van slagen en worden niet belemmerd door een gebrek aan inzicht in de prijzen.
...
lees meer
Staatssecretaris Bleker van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) ziet geen noodzaak om het bedrijfsleven te belasten met het maken van een aparte jaarlijkse monitor waarin supermarkten rapporteren over het aandeel huismerkproducten dat duurzaam wordt geproduceerd. Ook een nieuw convenant ziet hij niet zitten. Dat schrijft Bleker aan de Tweede Kamer in een reactie op een motie van Joël Voordewind van de ChristenUnie, die bij de behandeling van de begroting van het ministerie van Buitenlandse Zaken werd aangenomen.
...
lees meer
Een enorme hoop puin van de aardbeving en tsunami in Japan zet sneller dan verwacht koers naar Hawaï. Maar liefst twintig miljoen ton aan meubels, koelkasten en andere rommel slaat al in december op de Midway Eilanden. Midway is een atol in de noordelijke Stille Oceaan op ongeveer een derde van de afstand tussen Tokio en Hawaï. Zo’n 40% van de eilanden is natuurreservaat en maakt deel uit van het Northwestern Hawaiian Islands Marine National Monument dat in juni 2006 door President George W. Bush is gesticht.
...
lees meer
Wehkamp.nl heeft deze avond de Nima Award voor Beste Marketingbedrijf 2011 gewonnen. De retailer won het van de andere genomineerden: KLM en Jumbo.
KLM won in de categorie Beste Digitale Marketing. In de categorie Duurzaam ondernemen ging de prijs naar retailer Plus, en Seats2Meet won de prijs voor Klantgericht Ondernemen.
...
lees meer
Environment reports by some of the world’s biggest companies are routinely including wrong statistics and leaving out vital information, according to the most comprehensive study yet carried out.
The examination of more than 4,000 corporate social responsibility (CSR) reports and company surveys by a team at Leeds University found “irrelevant data, unsubstantiated claims, gaps in data and inaccurate figures” – a finding that will cast serious doubt over the burgeoning sector.
...
lees meer