Duurzaamheid maakt op aandelenbeurs weinig uit

MVO heeft geen enkele impact op de aandelenkoers van een bedrijf. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Ben-Gurion University of the Negev. De Israëlische onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat de aandelen van bedrijven met een specifiek beleid rond maatschappelijke verantwoordelijkheid statistisch dezelfde prestaties laten optekenen dan ondernemingen die op dat vlak geen programma hebben uitgewerkt. ... lees meer

Duurzaamheid maakt op aandelenbeurs weinig uit

MVO heeft geen enkele impact op de aandelenkoers van een bedrijf. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Ben-Gurion University of the Negev. De Israëlische onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat de aandelen van bedrijven met een specifiek beleid rond maatschappelijke verantwoordelijkheid statistisch dezelfde prestaties laten optekenen dan ondernemingen die op dat vlak geen programma hebben uitgewerkt. ... lees meer

Grolsch en Gulpener meest milieuvriendelijke bieren

Grolsch en Gulpener brouwen de meest milieuvriendelijke bieren. Dit stelt onderzoeksbureau Rankabrand.nl, op basis van een vergelijking van de tien meest populaire biermerken van Nederland. Bij het maken van een Grolsch biertje is de uitstoot van CO2 het kleinst en wordt relatief weinig water verbruikt. Gulpener onderscheidt zich met het gebruik van uitsluitend milieuvriendelijk geteelde granen die uit de directe omgeving van de Limburgse brouwerij komen. Nummer 3 op de ranglijst, Bavaria, is het meest zuinig met water. ... lees meer

80 uur werken en nog te weinig loon om rond tekomen

De Schone Kleren Campagne (SKC) werkt sinds 1989 aan betere arbeidsomstandigheden voor werknemers in de kledingindustrie over de hele wereld. Niet alleen kinderen maar vooral volwassenen worden veelal uitgebuit en werken geregeld onder erbarmelijke omstandigheden. Vaak is de omgeving onveilig, wordt overwerk niet betaald, zijn lonen te laag om van te leven, moeten arbeiders buitensporig lange werkdagen maken, worden vakbonden niet toegelaten en zijn seksuele intimidatie en stress aan de orde. ... lees meer

Duurzaam communiceren of communiceren over duurzaamheid?

Is er sprake van duurzaam communiceren als je folders drukt op houtvrij papier of als je helemaal geen folders drukt en alleen kiest voor online media? Is duurzaam communiceren alleen relevant voor je klanten en aandeelhouders of spelen andere belangengroepen ook nog een rol? Kun je alleen maar duurzaam communiceren als je op alle fronten het goede voorbeeld geeft? ... lees meer

Wageningen UR Europees coördinator van wereldwijd duurzaamheidsconsortium

Wageningen UR (University & Research centre) gaat de activiteiten van het wereldwijd opererende The Sustainability Consortium in Europa coördineren. Daartoe gaat zij het bureau voor Europa van deze organisatie opzetten. Bovendien is dr. Aalt Dijkhuizen, voorzitter van de Raad van Bestuur van Wageningen UR toegetreden tot het algemeen bestuur van TSC. ... lees meer

Today’s Most Environmentally Conscious Consumers are Wealthy, Educated and have Luxury Tastes

Many do not equate the environmentally focused activities of composting, recycling and using rechargeable batteries as primary activities of the highÃ??\income American jet set. But, according to a new report from Scarborough Research, the Ã??Ã??Super GreenÃ??Ã?? Ã??C those consumers who engage in the highest amount of environmentallyÃ??\friendly activities as measured by Scarborough Ã??C are top earners with a taste for luxury. ... lees meer

ISO 26000 en zelfverklaring in motie Tweede Kamer

Op 27 juni is door Kamerlid Sjoera Dikkers (PvdA) naar aanleiding van het Kameroverleg over ontwikkelingssamenwerking (OS), een motie ingediend om de Public Private Partnerships (PPPs) te koppelen aan de OESO Richtlijnen en ISO 26000, inclusief de Zelfverklaring (NPR 9026). PPP is een samenwerking tussen overheid en het bedrijfsleven. ... lees meer