Acht op de tien ondernemers verwacht over te stappen op deelmobiliteit

Meer dan acht op de tien ondernemers (82%) verwacht over te stappen van het bezitten naar het delen van vervoersmiddelen. Dit blijkt uit een jaarlijks onderzoek van ANWB Zakelijk naar deelmobiliteit. De resultaten laten een positieve verschuiving zien in de verwachtingen over het zakelijke gebruik van deelmobiliteit. Vergeleken met vorig jaar, toen slechts twee op […] ... lees meer

Lancering Duurzame Impact Strategie Facility Management

Afgelopen week werd de Duurzame Impact Strategie Facility Management gelanceerd, een initiatief dat een heldere koers uitzet voor een duurzame systeemverandering binnen de facilitaire sector. Deze strategie, ontwikkeld onder de vakkundige begeleiding van Nyenrode Business Universiteit in samenwerking met Facility Management Nederland (FMN), ISS Facility Services en Facilicom Solutions, brengt essentiële kennis en ervaring samen […] ... lees meer

Duurzaamheid in het magazijn: dat bereik je op deze 5 manieren!

Er zijn veel goede redenen om te investeren in een duurzaam magazijn. Ten eerste zijn klanten en investeerders tegenwoordig kritischer. Ze willen samenwerken met bedrijven die verantwoordelijk omgaan met het milieu en niet onnodig energie verspillen. Maar duurzaamheid gaat niet alleen over het imago; het kan ook flink schelen in de kosten. Hoewel een duurzaam […] ... lees meer

Duurzaam ondernemen met je webshop

Bedrijven hechten steeds meer waarde aan duurzaam ondernemen. Dit zie je op allerlei manieren terug. Zo kiezen veel bedrijven voor vergroening van hun pand(en) en ook is er steeds meer aandacht voor zakelijk elektrisch rijden. Daarnaast ontstaan er allerlei goede initiatieven, zoals het meenemen van een eigen koffiemok naar kantoor. Op die manier verbruik je […] ... lees meer

ACM: duurzaamheidsinitiatief Thuiswinkel past binnen concurrentieregels

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft geen bezwaar tegen de lancering van een nieuwe sectorbrede duurzaamheidsstandaard van de vereniging voor e-commerce sector Thuiswinkel.org (Thuiswinkel). Het initiatief van Thuiswinkel biedt webwinkels de kans om te verduurzamen op een voor de consument herkenbare wijze, zonder nadelige gevolgen voor de concurrentie. Dit initiatief laat zien dat de […] ... lees meer

DHL opent duurzame CityHub in Helmond

DHL eCommerce opende gistermiddag officieel de nieuwe CityHub in Helmond. De ceremonie gebeurde in het bijzijn van klanten en vertegenwoordigers van de gemeente, waaronder wethouder Arno Bonte. Vanuit het duurzame gebouw aan Branchweg 8 op bedrijventerrein Hoogeind worden door 110 medewerkers ruim 10.000 pakketten per dag gesorteerd en bezorgd in een grote cirkel rond Helmond […] ... lees meer

Patagonia Amsterdam opent deuren

Deze week opent Patagonia voor het eerst een winkel in Nederland. Vanaf nu kunnen outdoor liefhebbers bij Patagonia Amsterdam terecht voor technische producten voor allerlei soorten buitensporten, waaronder klimmen, sneeuwsporten en trailrunning. De locatie op de Singel in Amsterdam dient naast winkel ook als ontmoetingsplaats voor lokale activisten en sport communities. Patagonia organiseert er als […] ... lees meer

Webshops zetten belangrijke stap richting verduurzaming

Milieuvriendelijkere verpakkingen, zo min mogelijk uitstoot bij de bezorging, een groeiend aanbod van producten met duurzaamheidsvoordelen en minder retouren. Thuiswinkel.org lanceert vandaag de onafhankelijke duurzaamheidscertificering voor e-commercebedrijven. Onder meer Bever, Decathlon, De Bijenkorf, Essenza Home, Flinders, GAMMA & Karwei (Intergamma), Livera, MetOlijf.nl, Plantje.nl en Prins Petfoods, zijn webshops die meededen aan de pilot. Deze koplopers […] ... lees meer

Supermarktketen Albert Heijn verwijdert onjuiste duurzaamheidsclaims na actie ACM

Supermarktketen Albert Heijn verwijdert onduidelijke en onjuiste duurzaamheidsclaims uit zijn winkels. Dit gebeurt nadat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) het bedrijf hierop heeft aangesproken. De supermarktketen gebruikte in diverse winkels de term ‘meest duurzame supermarkt’ en baseerde dit op onderzoek naar de beleving van consumenten en niet op concrete duurzaamheidsinspanningen. Dit was onvoldoende duidelijk. […] ... lees meer

Ketenbrede klimaatdoelstellingen Nature’s Pride en Berries Pride goedgekeurd door Science Based Targets initiative

Het Science Based Targets initiative (SBTi) heeft de nieuwe klimaatdoelstellingen voor 2030 van Nature’s Pride en Berries Pride goedgekeurd. Deze klimaatdoelstellingen omvatten het terugdringen van de uitstoot in de hele keten. Nature’s Pride en Berries Pride zijn de eerste AGF-importeurs die zich committeren aan ketenbrede reductiedoelstellingen. Hiermee zetten de bedrijven hun streven naar een duurzamere […] ... lees meer