“Wil Nederland een rol van betekenis blijven spelen in de wereldeconomie, dan hebben we een stevig groen innovatiebeleid nodig”, aldus het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in een recente aanbeveling. Tijdens het veertiende Nationaal Sustainability Congres (NSC) op 21 november buigen sprekers als Wiebe Draijer (voorzitter SER) en Marga Hoek (directeur De Groene Zaak) zich […]
...
lees meer
De vijf finalisten van de Sustainability Challenge 2013 zijn bekend. In het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam bepaalden Unilever, PostNL Pakketten, Koninklijke BAM groep, Vitens en Alliander vrijdagavond welke vijf oplossingen voor duurzaamheidsvraagstukken die ons allen raken naar de finale van de toonaangevende competitie gaan. Voor Alliander bedacht team Glocal een manier om […]
...
lees meer
De Sustainability Challenge 2013 is de studentencompetitie voor het oplossen van duurzaamheidsvraagstukken. Jong talent gaat bij vijf grote Nederlandse bedrijven aan de slag met actuele vraagstukken die ons allen raken. Tijdens de Sustainability Challenge 2013 gaan honderd studenten en recent afgestudeerden met kennis van duurzaamheid twee maanden lang aan vijf uitdagingen van vijf bedrijven werken. […]
...
lees meer
Bijna 30 stakeholders namen op 14 oktober deel aan de stakeholderdialoog ‘Toekomst- en duurzaamheidsvisie VNCI’. Doel van deze bijeenkomst was om stakeholders te betrekken bij de ontwikkelingen in, en de toekomstvisie van de chemische industrie. Duurzaamheid was hierbij het centrale thema. Dit ook in relatie tot het volgend jaar te verschijnen duurzaamheidsrapport van de Nederlandse […]
...
lees meer
Ruim twee jaar geleden startte Greenpeace de internationale Detox-campagne. Honderdduizenden (mode)bewuste consumenten riepen sindsdien hun favoriete kledingmerken op gifvrij te produceren. En met resultaat: zeventien kledingproducenten beloofden het roer om te gooien en samen met Greenpeace het gebruik en de dump van gifstoffen een halt toe te roepen. De afspraken waren ambitieus: het uitbannen van […]
...
lees meer
Rarely does one come across an individual whose achievements and modesty are in complete contrast to each other. In a world where every news and every move is a speaking point, Dr Karl-Henrik Robèrt is a wonderful misfit. Yet, this contrast is something that comes rather naturally to Dr Roberts, just like the Natural Step […]
...
lees meer
Bijna driekwart van de familiebedrijven in Nederland pleit voor een gedragscode voor goed bestuur bij private ondernemingen. Dit is een van de uitkomsten van een onderzoek naar goed ondernemingsbestuur bij familiebedrijven. Dit onderzoek van Nyenrode Business Universiteit, Baker Tilly Berk en ING is uitgevoerd in het kader van de ‘Dag van het Familiebedrijf’ op 11 […]
...
lees meer
Ordina Nederland B.V. is het honderdste bedrijf met een CO2-bewust certificaat op niveau vijf van de CO2-Prestatieladder. De Stichting Klimaatvriendelijk Aanbesteden & Ondernemen (SKAO) en certificerende instelling DNV waren gisteren in Utrecht om Ordina te feliciteren met deze prestatie. Met het behalen van trede vijf op ‘de ladder’ laat Ordina zien dat zij een […]
...
lees meer
De Tweede Kamer heeft vandaag een motie van Jesse Klaver (GroenLinks) aangenomen om het herfstakkoord tussen kabinet en ChristenUnie, SGP en D66 door te rekenen op de effecten voor het milieu. Jesse Klaver: “De politiek moet bij het nemen van maatregelen niet alleen kijken naar de effecten op de economie, maar ook kijken welke gevolgen […]
...
lees meer
Albron is uitgeroepen tot de cateraar met het meest duurzame en Fairtrade assortiment van Nederland. Directeur van Stichting Max Havelaar, Peter d’Angremond, reikte vandaag het Gouden Dienblad uit aan de algemeen directeur van Albron, Teun Verheij. Albron komt het beste uit het vandaag gepubliceerde onderzoek dat is uitgevoerd door Rank a Brand, onder de 15 […]
...
lees meer
Jean-Paul Agon, voorzitter en CEO van L’Oréal, kondigde vorige week de nieuwe toezegging aan die L’Oréal heeft gemaakt om in 2020 de duurzame voetafdruk van het bedrijf te veranderen terwijl de business ambities bereikt worden. Het realiseren van duurzame groei. Het is L’Oréal’s ambitie om een miljard nieuwe consumenten te winnen door middel van de […]
...
lees meer
Volgens een onderzoek in opdracht van tapijtmaker Interface uit Scherpenzeel onder 1750 ondernemers blijkt dat de crisis een ‘vernietigend effect’ heeft op het milieubewustzijn van ondernemend Nederland. Bij hun inkoopbeleid laten steeds meer bedrijven zich uitsluitend leiden door de prijs. Duurzaamheid heeft daarbij het nakijken. Het onderzoek werd uitgevoerd onder inkoopmanagers van ondernemingen. Bijna de […]
...
lees meer