Voedselgigant Kellogg pakt klimaatdreiging aan

Kellogg zegt baanbrekende stappen toe om de uitstoot van broeikasgassen in de leveringsketen terug te dringen. Kellogg komt met deze aankondiging na acties van ruim 238.000 supporters van Oxfam’s Behind the Brands campagne. Kellogg is de tweede voedselgigant die klimaat serieus wil aanpakken. Op 28 juli kondigde General Mills al vergelijkbare plannen aan. ‘Het is […] ... lees meer

Eumedion steunt MVO-beleid van Europese Commissie

De Europese Commissie speelt een belangrijke rol in het bevorderen en agenderen van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Naast het formuleren van een MVO-beleid, heeft de Commissie recent regelgeving ontwikkeld die transparantie rond impact op milieu en maatschappij door ondernemingen bevordert. Van groot belang hierbij is dat een gelijk speelveld wordt bewaakt. Dit laat Eumedion aan […] ... lees meer

Sustainability’s strategic worth: McKinsey Global Survey results

Company leaders are rallying behind sustainability, and executives overall believe the issue is increasingly important to their companies’ strategy. But as it continues to grow into a core business issue, challenges to capturing its full value lie ahead. These are among the key findings from our most recent McKinsey survey on the topic,1 which asked respondents about […] ... lees meer

De Lage Landen joins Rabobank in the Circular Economy Challenge

De Lage Landen (DLL), a leading global financial solutions provider, helped to start up Rabobank’s Circular Economy (CE) Challenge in the Netherlands. This year-long initiative is designed to provide participating companies from the Food & Agri and Automotive sectors with insights into the opportunities and challenges of embracing a circular economic business model. In a […] ... lees meer

Energiebesparing voor bedrijven duidelijker en eenvoudiger

Energiezuinig koelen, innovatief verlichten, het installeren van een hoog rendementketel en warmte die bij het produceren vrijkomt gebruiken als verwarming.  Dit zijn enkele voorbeelden van maatregelen die bedrijven kunnen nemen om energie te besparen. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft met bedrijfsleven en lokale overheden voor meerdere bedrijfstakken overzichten ontwikkeld met verschillende maatregelen voor […] ... lees meer

Twee groene Nederlandse start-ups maken kans op 500.000 euro voor innovatief businessplan

De Nederlandse start-ups Bluerise en One Nights Tent staan in de finale van de Postcode Lottery Green Challenge. Bluerise ontwikkelt een technologie om energie op te wekken uit warmteverschillen in zeewater en One Nights Tent is de producent van recyclebare tenten voor festivals. Zij nemen het op tegen drie andere finalisten uit Frankrijk, Verenigd Koninkrijk […] ... lees meer

FrieslandCampina ontvangt ‘Best Sustainable Business Practice Award in Asia Pacific’

Onlangs is FrieslandCampina in Singapore tot winnaar gekozen van een belangrijke prijs op het gebied van duurzaam ondernemen. In een stevige strijd tegen een groot aantal internationale ondernemingen heeft FrieslandCampina de jury kunnen overtuigen van haar leidende rol op het gebied van duurzaamheid door de focus op de rol en het belang van ‘gedeelde waarde’ […] ... lees meer

AkzoNobel ontwikkelt ’s werelds eerste volledig composteerbare en recyclebare papieren bekers

Dankzij de nieuwe baanbrekende EvCote™ Water Barrier 3000 coatingtechnologie van AkzoNobel – welke gebruik maakt van plantaardige oliën en gerecyclede PET-flessen – kunnen restauranthouders nu voor een meer duurzame papieren beker kiezen om hun koude dranken in te serveren. Deze bekers vereisen geen speciale behandeling of aanpassing om te recyclen en zijn volledig composteerbaar en […] ... lees meer

ING recyclet kantoormateriaal voor film over MVO projecten

ING draagt al jaren bij aan projecten voor kinderen. In Nederland gaat het om lespakketten en gastlessen op scholen over het omgaan met geld. Ook stimuleert ING sporten voor kinderen met de welpenpakketten voor voetbalclubs. In andere landen steunt ING specifieke onderwijsprojecten van UNICEF. Hoe deze projecten voor kinderen op een aansprekende manier samen te […] ... lees meer

Wereldkaart toont MVO-risico’s wereldwijd

Nederlandse ondernemers die zakendoen over de grens, krijgen regelmatig te maken met MVO-risico’s als kinderarbeid, corruptie, dwangarbeid, milieuproblemen, waterschaarste en onveilige arbeidsomstandigheden. Op de interactieve wereldkaart die onlangs is gepubliceerd door MVO Nederland is te zien welke MVO-risico’s ondernemers lopen per land, sector en product. Voor de meldingen van risico’s wordt gebruik gemaakt van 726 openbare bronnen. […] ... lees meer

Green Deals dichter bij ondernemers brengen

Ondernemers die duurzame initiatieven nemen, kunnen zich laten inspireren door reeds afgesloten Green Deals. Deze afspraken tussen Rijksoverheid en bedrijven zijn nu ingetekend op Google Maps. VNO-NCW en MKB-Nederland noemen dit een goed initiatief. De deals worden zo dichter bij ondernemers gebracht. Ondernemers zijn nu niet altijd op de hoogte van de ontwikkelingen en mogelijkheden.  […] ... lees meer