Op woensdag 20 mei is het nieuwe Keurmerk Sociale Onderneming gelanceerd in het Zuiderstrandtheater in Scheveningen. Vier innovatieve bedrijven namen dit landelijke keurmerk in ontvangst uit handen van initiatiefnemer André Visser en een grote groep kinderen. Het keurmerk beloont die ondernemingen die zich naast hun reguliere werkzaamheden inzetten om de samenleving socialer te maken. “Al […]
...
lees meer
The Science Based Targets initiative – a partnership between CDP, UN Global Compact, World Resources Institute and WWF – today launched a global campaign to recruit 100 companies by the end of 2015 to set greenhouse gas (GHG) emission reduction targets in line with climate science. By aligning emission targets with global efforts to limit […]
...
lees meer
Het Ridderkerkse bedrijf Klimaatgarant dat de energieprestatie van woningen drastisch verbetert, is uitgeroepen tot winnaar van de Hart-Hoofdprijs 2015. De publieksprijs van 10.000 euro is dit jaar voor de vijfde keer toegekend aan de meest vernieuwende en inspirerende duurzame ondernemer. Klimaatgarant wil het bedrag inzetten voor een opleiding energieneutraal bouwen, zodat er straks meer mensen […]
...
lees meer
Two years ago in May 2013, global garment brands and retailers and 2 global unions and their national RMG affiliates signed an unprecedented agreement to make garment factories safe in Bangladesh. With more than 200 company signatories and 1500 factories covered by the agreement, the Accord is embarked on a large scale effort to identify […]
...
lees meer
Algemeen directeur van Port of Den Helder Piet-Hein Kolff heeft gisteren de ECOport certificering voor de haven ontvangen van de European SeaPorts Organisation (ESPO), tijdens een bijeenkomst van Noordelijke Zeehavens in Den Helder. NV Port of Den Helder is de tweede haven in Nederland die de ECOport certificering ontvangt na Havenschap Moerdijk. Ook de havens […]
...
lees meer
Vandaag riep een internationale coalitie van organisaties uit het bedrijfsleven, die samen duizenden bedrijven vertegenwoordigen, op tot een versterkt pakket voor de circulaire economie op basis van politiek leiderschap en ambitieus beleid voor afvalpreventie. Het breed gedragen manifest dient als input vanuit een zakelijk perspectief op het vernieuwde pakket voor de circulaire economie. Het manifest […]
...
lees meer
Elektronicaproducenten Canon en HP zijn het meest transparant over de grondstoffen die ze gebruiken in hun smartphones, tablets, laptops en game consoles. Dat blijkt uit de nieuwste update van de elektronicaranglijst van Milieudefensie [1]. Daarin wordt gekeken hoe open bedrijven zijn over de herkomst en het gebruik van grondstoffen. Gisteren eiste het Europees Parlement dat […]
...
lees meer
Tijdens de Climate & Business klimaatconferentie in Parijs gaat staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu bestuurders van multinationals en Nederlandse bedrijven oproepen een samenwerkingsverband te vormen om te werken aan klimaatoplossingen. Op een discussiebijeenkomst vandaag noemt ze de inzet van het bedrijfsleven onmisbaar om de economie en samenleving weerbaar te maken tegen de gevolgen van […]
...
lees meer
Op 29 mei is het zo ver en opent de New World Campus haar deuren. De New World Campus in hartje Den Haag is dé broedplaats voor partijen die bouwen aan een betere en duurzame wereld. Door de kennis, kracht en expertise van sociale ondernemers, investeerders, maatschappelijke organisaties, kennisinstituten en overheden op één plek te […]
...
lees meer
De belangrijkste spelers in de sojaketen hebben zich achter de oproep tot het vergroten van het Europese marktaandeel voor verantwoorde soja geschaard. Tijdens de tiende jaarvergadering van de Ronde Tafel voor Verantwoorde Soja (RTRS) op woensdag in Brussel, lanceerde RTRS ook een nieuw online instrument dat waardevolle natuurgebieden in kaart brengt om ontbossing te voorkomen. […]
...
lees meer
Sinds duurzame jeans zijn doorgebroken in de grote winkelstraten blijven de voorlopers G-Star, Kuyichi, Nudie Jeans en Mud Jeans belangrijke stappen zetten richting eerlijk geproduceerde jeans. Dit volgt uit onderzoek van Rank a Brand naar het duurzaamheidbeleid van de 25 meest bekende jeansmerken in Nederland. Achterblijvers zoals Replay, Diesel, Pepe Jeans, Guess en Gsus behouden […]
...
lees meer
Vaak wordt gedacht dat onethisch gedrag vanaf de bovenste laag van management doordringt naar lagere rangen binnen organisatie. Maar als middenmanagers afstand bewaren tot bazen die zich misdragen, zijn zij de belangrijkste poortwachters tegen verspreiding van onethisch gedrag, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Gijs van Houwelingen van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM). […]
...
lees meer