Het onderzoek is een initiatief van Green Business Club Zuidas, Hello Zuidas en Zuidas gemeente Amsterdam en werd uitgevoerd door bbn adviseurs middels de BREEAM-NL In-Use methode. Energiezuinige gebouwen Wat als eerste opvalt in de resultaten, is dat Zuidas op het gebied van energiezuinige gebouwen hoog scoort: 52% ten opzichte van het Nederlands gemiddelde van […]
...
lees meer
A growing number of investors are exploring sustainable investing. In 2012, $1 out of every $9 of US assets under professional management was invested in some form of sustainable investment, primarily in public equities. In 2014 that number increased to $1 out of every $6 – to a total of $6.57 trillion now invested sustainably. […]
...
lees meer
Wereldconcerns als H&M, Volkswagen en Philips willen niet worden vereenzelvigd met het dumpen van schepen op de stranden van Zuidoost-Azië. Zij zetten foute reders onder druk. Voor een schonere wereld. Een opmerkelijk staaltje activisme. Wat krijgen we nou? Tweeëndertig multinationals veroordelen het dumpen van schepen op de stranden van Zuidoost-Azië vanwege de rampzalige gevolgen voor […]
...
lees meer
Bij veel retailers hangt de vlag ‘halfstok’. De consument doet zijn of haar aankopen niet vanzelfsprekend meer bij oude en vertrouwde formules zoals Blokker, HEMA of V&D. Het gevolg is dat deze winkelketens op zoek gaan naar nieuwe ‘waarheden’; ze verliezen hun (merk-) focus en zetten vaak zwaar in op kostenreductie waaronder het verlagen van […]
...
lees meer
Het milieubewustzijn groeit, wet- en milieuregelgeving wordt steeds strenger. Consument en afnemers willen daarom een betrouwbaarder inzicht in de milieubelasting van chemische (eind)producten. Zo kennen bijvoorbeeld auto’s of textiel een grote milieu-impact tijdens de gebruiks- en of afdankfase. De meeste chemische bedrijven hebben eigen methodieken ontwikkeld om hun milieubelasting te bepalen. TNO gaat deze methodieken […]
...
lees meer
Het Deventer Ziekenhuis mocht tijdens de Zorgtotaalbeurs op 19 maart 2015 een zilveren MVO Award in ontvangst nemen. Het ziekenhuis is koploper op het gebied van duurzaam inkopen in de ziekenhuisbranche. De MVO Awards zijn een initiatief van Bidvest Deli XL. De foodservice groothandel wil een leidende rol innemen in ketenverantwoordelijkheid en zoekt daarvoor de […]
...
lees meer
Natuurlijk kapitaal omvat alle natuurlijke voorraden op deze wereld, waaronder geologie, bodem, lucht, water en biodiversiteit. De wijze waarop een bedrijf omgaat met natuurlijk kapitaal kan risico’s of kansen met zich meebrengen. CREM en Royal HaskoningDHV ontwikkelden een online Quick Scan Natuurlijk Kapitaal. Waarom een Quick Scan? De online Quick Scan, geschikt voor bedrijven die […]
...
lees meer
Energiebesparing in bestaand vastgoed is een belangrijk element binnen de Nederlandse energie-ambities. De gebouwde omgeving veroorzaakt 35% van het energieverbruik en biedt een groot besparingspotentieel. Het terugdringen van het energiegebruik helpt bedrijven kosten te besparen, creëert werkgelegenheid, verbetert de concurrentiekracht en laat de CO2 uitstoot dalen. De aandacht voor energiebesparing in vastgoed vormt ook een […]
...
lees meer
Op vrijdag 20 maart 2015 is door SKG-IKOB het eerste VHS-MVO certificaat uitgereikt aan AMI te Lomm. De andere VHS leden zullen op korte termijn volgen. Met het VHS-MVO certificaat willen de Nederlandse producenten, die verenigd zijn in de VHS, aantoonbaar laten zien dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel staat en ook daadwerkelijk […]
...
lees meer
Vaak ontbreekt het PR bureaus aan tijd en geld om daadwerkelijk aan de slag te gaan met maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Daar kan nu verandering in komen. De Dutch PR Awards die op 2 juli a.s. worden uitgereikt kent een nieuwe categorie: De MVO Award. Win je die, dan mag jij een geldbedrag van 25.000 euro […]
...
lees meer
Toonaangevend designmerk Brabantia werkt samen met internationale non-profit organisatie WeForest aan herbebossing en plant een boom voor elke verkochte Brabantia droogmolen. Brabantia’s wil met haar nieuwe ‘Love Nature’ campagne het natuurlijk – dus aan de lijn – drogen van wasgoed bevorderen. In samenwerking met consumenten en WeForest wil Brabantia het milieu beschermen en herstellen. Het […]
...
lees meer
World Vision, Vreugdenhil Dairy Foods en Made Blue werken samen om schoon drinkwater beschikbaar te maken voor gebieden in de ‘Hoorn van Afrika’ met een permanent tekort hieraan. Afrikaanse landen zijn voor melkpoederproducent Vreugdenhil een belangrijke afzetmarkt. De melkpoeders van Vreugdenhil dienen voor Afrikaanse consumenten als grondstof voor het maken van melk, yoghurt, kwark en […]
...
lees meer