Disruptive technologies and digital infrastructure have the potential to solve some of the world’s most pressing risks and to transform industries. These include safeguarding the planet’s soil and water, and improving inequality and education. This is the main conclusion of the 2017 Global Opportunity Report, released today by DNV GL, Sustainia and the United Nations Global […]
...
lees meer
Social enterprise WakaWaka, makers van efficiënte lampen en telefoonopladers op zonne-energie, heeft een plek veroverd in de prestigieuze 2017 Global Cleantech 100 van CTG (Cleantech Group). De Global Cleantech 100 vermeldt jaarlijks de wereldwijde top 100 van private organisaties die het best gepositioneerd zijn om de uitdagingen van morgen op te lossen met schone technologie […]
...
lees meer
As the global economy moves towards implementation of its new climate goals, the world’s largest purchasing organizations are using their buying clout to drive down emissions across their supply chains. The Missing link: Harnessing the power of purchasing for a sustainable future report from CDP, written in partnership with BSR and the Carbon Trust, reveals that […]
...
lees meer
Last week at the World Economic Forum Annual Meeting in Davos, 25 leading global companies announced their collaborative commitment to accelerating transformational change in global food systems. The companies have joined together to launch FReSH- the Food Reform for Sustainability and Health program- under the leadership of the World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) […]
...
lees meer
William McDonough heeft de Fortune Award voor leiderschap in circulaire economie ontvangen tijdens het World Economic Forum in Davos, Zwitserland. De award erkent leiders die een buitengewone bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van een welvarende en duurzame economie. Met de erkenning van McDonough heeft het comité gekozen voor zijn visionaire levenswerk dat vernieuwing in […]
...
lees meer
The Ellen MacArthur Foundation’s latest report Achieving Growth Within, which was launched today in Davos, finds that scaling the circular economy in Europe offers investment opportunities totalling €320 billion in the food, mobility and built environment sectors. The study was produced by SYSTEMIQ in collaboration with the Ellen MacArthur Foundation, and sponsored by SUN. As […]
...
lees meer
Zoals de bij onmisbaar is voor onze toekomst zijn meer voorbeelden te noemen. Wij kunnen niet zonder een evenwichtige ecologie en biodiversiteit. Daar hebben wij niet alleen een verantwoordelijkheid in, maar ook een groot belang bij: het is ons Natuurlijk Kapitaal. Daarom slaan MVO Nederland, VNO-NCW, IUCN NL, NBA en de Rijksoverheid de handen ineen […]
...
lees meer
Reisbrancheorganisatie ANVR heeft gisteren in Madrid tijdens de internationale toerismebeurs de UNWTO award in ontvangst mogen nemen van de Verenigde Naties. Zij ontving de felbegeerde ‘UNWTO Award for Innovation in Research and Technology’ voor de Carmacal-calculator, een online calculator ontwikkeld door NHTV Breda waarmee reisondernemingen nauwkeurig de CO2-vakantievoetafdruk kunnen meten. Er waren in totaal 139 […]
...
lees meer
Frederique’s Choice, het bloemenmerk van Frederique van der Wal, presenteert volgende week, als eerste ter wereld, twee gemengde boeketten waarvan de ecologische footprint wordt berekend. Bloemen reizen over het algemeen te veel en te lang de wereld over voordat ze bij de mensen in de vaas staan. Dat is niet goed voor de bloemen en […]
...
lees meer
Verschillende sectoren staan op het punt om een definitieve omslag te maken naar duurzaam ondernemen. Bedrijven maken werk van de Sustainable Development Goals, ethiek is terug in de boardroom en praatclubs zijn passé: stevige afspraken leiden nu al tot actie. Dat constateert MVO Nederland in zijn MVO Trendrapport 2017, dat op 19 januari openbaar werd […]
...
lees meer
A new survey conducted by research company YouGov and supply chain commerce cloud provider GT Nexus, an Infor Company, confirms a lack of brand loyalty among 18-34 year-olds while uncovering surprising factors that drive brand disloyalty. According to the survey, 67 percent of US millennials admit to having switched one of their favorite brands in […]
...
lees meer
Stichting EKO-keurmerk lanceert een nieuwe betekenis van het bekendste en oudste keurmerk voor biologisch voedsel. De boeren, bedrijven, winkels en horeca die een EKO-keurmerk verdienen, zijn vanaf nu niet meer alleen (bij wet geborgd) biologisch, maar gaan bovendien ieder jaar twee extra duurzame stappen zetten. Dat kan gaan over twaalf verschillende thema’s, waaronder energiebesparing, verpakking […]
...
lees meer