Zeventien handelsbedrijven van bloembollen en vaste planten hebben zich verenigd in een nieuw platform gericht op duurzaamheid en kwaliteit. De ambities van de bedrijven zijn vastgelegd in een manifest dat vorige week is ondertekend in Sassenheim. Het bestuur van de handelsbond was gevraagd om een plan van aanpak te maken: dat moet leiden tot een […]
...
lees meer
Rebottled, SweepSmart en Vinculum zijn verkozen tot winnaars van Social Impact Lab 2017, een challenge voor start-ups met een maatschappelijke doel. Voor deze vierde editie hadden zich maar liefst 141 startende sociale ondernemingen ingeschreven. De jury prijst de winnaars om hun slimme concepten voor het oplossen van actuele maatschappelijke problemen. Zij krijgen onder andere een […]
...
lees meer
De NCD (Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren) hebben de partners in het formatieoverleg een checklist gegeven voor het formatieakkoord. De checklist heeft ‘Duurzame Innovatie’ als rode draad, met een sterke nadruk op de gebieden Belastingen/Financien, Onderwijs, Arbeidsmarkt, Duurzaamheid en Innovatie. Opvallend is dat de NCD-leden Rutte cs vragen om over de grenzen van de […]
...
lees meer
Tony’s Factory B.V., het bedrijf achter het chocolademerk Tony’s Chocolonely dat een 100% slaafvrije cacao-industrie nastreeft, onderzoekt de mogelijkheden om de gang naar de Amsterdamse Beurs te maken. De onderneming heeft een team van adviseurs aangesteld om Tony’s Chocolonely te begeleiden naar de volgende fase waarin beoogd wordt om het verwezenlijken van de missie te […]
...
lees meer
In de bouw en in de mode is grote vooruitgang geboekt bij de bewustwording van klanten met betrekking tot duurzaamheid. Duurzaamheid is een belangrijk element geworden in het aanbod van fabrikanten in de beide branches. Volgens Kinnarps loopt de kantoorinrichtingswereld achter bij deze ontwikkelingen. De Zweedse kantoormeubelfabrikant wil hier verandering in brengen met de introductie […]
...
lees meer
De overheid moet launching customer zijn voor groene innovaties en duurzame inkoop. Er is een investeringsagenda voor Afrika nodig. Hulp, handel en investeringen moeten internationaal en integraal worden aangepakt. Dat zijn enkele aanbevelingen die VNO-NCW, MKB-Nederland en Global Impact Nederland doen in de brochure ‘Global Challenges, Dutch Solutions: Ondernemers en hun inzet voor de Sustainable […]
...
lees meer
Building Change presenteerde vandaag het nieuwe initiatief: ‘Adopteer een SDG’. Verschillende Kamerleden adopteren voor zes maanden één of meerdere Sustainable Development Goals (duurzame ontwikkelingsdoelen) en verbinden deze SDGs tijdens de adoptieperiode zichtbaar en concreet aan hun politieke werk. ‘Adopteer een SDG’ werd vandaag officieel gelanceerd tijdens het SDG Impact Summit in het Koninklijk Instituut voor […]
...
lees meer
Grondstoffen worden met de fors groeiende bevolking steeds schaarser. Om dit op te lossen is een andere economie noodzakelijk: een circulaire economie. In 2017 is het Grondstoffenakkoord getekend, waar ook NEN zijn handtekening onder heeft gezet en hier volledig achter staat. De bedoeling is dat Nederland in 2050 ‘circulair’ is. NEN geeft extra aandacht aan […]
...
lees meer
This week, nearly 800 business leaders from over 70 countries joined leaders from civil society, Government and the United Nations at the UN Global Compact Leaders Summit 2017. Convened during the 72nd Regular Session of UN General Assembly, the Summit focused on driving responsible business action and partnerships to meet the Sustainable Development Goals (SDGs) and Paris Climate Agreement. […]
...
lees meer
Als eerste sector in Nederland gaan de nationale infrabeheerders gezamenlijk aan de slag met het inzichtelijk maken van hun maatschappelijke impact. De infrabedrijven, verenigd in de coalitie Groene Netten van MVO Nederland, hebben afgesproken om de maatschappelijke impact van hun bedrijfsactiviteiten transparant te maken, waarbij elementen als CO2-uitstoot, gebruik van grondstoffen en biodiversiteit in beeld worden gebracht. […]
...
lees meer
Duurzame ondernemingen slaan de handen ineen voor een Groener Groningen. Er valt in Groningen nog een wereld aan duurzaamheid te winnen. Daarom lanceren diverse ondernemingen in Groningen komend weekend samen het digitale platform Groener Groningen. Groener Groningen is een collectief van ondernemers dat zich specifiek richt op duurzaamheid. HOLTBAR conceptstore, KOKO TOKO, Stardust, Feel Good, […]
...
lees meer
ALDI start aanstaande maandag een grootschalige duurzaamheidscampagne om klanten bewust te maken van het belang van duurzaamheid. Door te benadrukken dat ‘verantwoord’ prima samengaat met ‘voordelig’, zet ALDI zich in om een duurzame consumptie te stimuleren. “Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken. Verantwoorde […]
...
lees meer