De ”Marketing Can Change the World Awards’ eren creatief denken waarbij de echte maatschappelijke problemen op een zinvolle manier aangepakt worden. Inzendingen staan open voor alle organisaties of projecten over de hele wereld. Dit jaar behoren campagnes van Heineken en Brabantia tot de genomineerden. The creative good award Publicis voor Heineken Campaign of the year (profit […]
...
lees meer
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) leidt tot loyalere klanten. De loyaliteit van klanten – gemeten aan het percentage dat na twee jaar nog steeds klant is – ligt 7% hoger bij bedrijven die in de ogen van hun klanten een grotere maatschappelijke bijdrage leveren. Dat concluderen onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en data-analysebureau MIcompany. ‘Onze bevindingen […]
...
lees meer
TEDxAmsterdam 2017 heeft vijf genomineerde Ideas Worth Doing bekend gemaakt. Deze vijf finalistenmaken kans op de felbegeerde TEDxAmsterdam Award. Op vrijdag 17 november wordt aan het eind van de middag tijdens de negende editie van TEDxAmsterdam in de Stadsschouwburg bekend gemaakt wie de winnaar is. Uit een paar honderd inzendingen met ideeen voor een wereld die One Step Beyondgaat zijn uit een […]
...
lees meer
Om uitvaarten te verduurzamen start op 13 november de Final Footprint Challenge. De challenge is een initiatief van Stichting Duurzaam Afscheid – opgericht door Coöperatie DELA en Yarden Uitvaartorganisatie – en Stichting GreenLeave. De initiatiefnemers roepen mensen met dezelfde ambitie op hun ideeën voor een duurzame uitvaart te delen. Challenge-deelnemers met de slimste ideeën krijgen hulp […]
...
lees meer
Wie krijgt op 21 november de Kristalprijs voor de meest transparante verslaggeving over 2016? De genomineerden zijn nu bekend! Alliander, BAM, Schiphol en Siemens Nederland zijn de genomineerden voor Kristalprijs 2017 Eén van deze bedrijven ontvangt de Kristal uit handen van juryvoorzitter Monika Milz. Naast de Kristal voor de meest transparante verslaggeving zijn er ook prijzen […]
...
lees meer
Shell heeft op het 17de Nationaal Sustainability Congres 2017 in ‘s-Hertogenbosch een nieuwe service gelanceerd, waarmee zakelijke klanten de CO2-uitstoot van hun wagenpark kunnen compenseren. Accenture Nederland maakt als eerste klant gebruik van deze nieuwe dienst. De service is gekoppeld aan de Shell Card en werkt in drie stappen. Allereerst geeft Shell klanten inzicht in […]
...
lees meer
Arla Foods en de Europese Federatie van Voedselbanken (FEBA) hebben een overeenkomst getekend om overtollige producten te doneren via de partners van het FEBA-netwerk in Europa. De overeenkomst formaliseert en bouwt voort op de reeds bestaande partnerschappen tussen Arla Foods en lokale voedselbanken, zoals Fareshare in het Verenigd Koninkrijk, Fødevarebanken in Denemarken en de Nederlandse […]
...
lees meer
De zeven partners van het Platform Schone Scheepvaart vieren dat inmiddels al tien jaar wordt samengewerkt om de scheepvaart schoner te maken. Zo zijn bijvoorbeeld tientallen evenementen georganiseerd om bewustwording te vergroten, innovaties op het gebied van emissiereductie te stimuleren en kennis te bundelen en te delen. De stimulans voor een verdere emissiereductie wordt aangepakt door […]
...
lees meer
Op het 17de Nationaal Sustainability Congres, waar ruim 500 geïnteresseerden in duurzaamheid aanwezig waren, is vanmiddag Tanja Roeleveld (Programma Manager Duurzaam & Betrokken Ondernemen bij Landal GreenParks) verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar 2017’. Maurits Groen (duurzame ondernemer pur sang) reikte de bokaal uit. Deze ‘MVO-manager van het jaar’ verkiezing werd voor de vijfde keer […]
...
lees meer
Innovatieve bedrijven zijn binnen het mkb voorlopers op het gebied van duurzaamheid. Naast kostenbesparingen zien deze bedrijven ook de strategische mogelijkheden van duurzaam ondernemen. Hiermee onderscheiden ze zich nadrukkelijk van andere mkb-bedrijven. Beleid gericht op het innovatievermogen van bedrijven kan het duurzaamheidsbeleid verder versterken. Duurzaamheid is een belangrijk thema in het regeerakkoord van Rutte III. […]
...
lees meer
86 Procent van de consumenten is bereid 6 cent meer te betalen voor een liter melk als de supermarkt alleen nog maar duurzame melk verkoopt. Dat blijkt uit een onderzoek van Milieudefensie dat I&O Research heeft uitgevoerd onder ruim 1100 Nederlanders. “Supermarkten kunnen zich niet meer verschuilen achter de consument die dit niet wil”, zegt […]
...
lees meer
The 6th edition of the Global Sustainable Competitiveness Index (GSCI) is dominated by Northern European nations with the top 5 spots taken by the Scandinavian nations, topped by Sweden. Of the largest economies, Germany is ranked 14th, Japan 20th, the UK 22st, the Netherlands 28th, the US 29th, and China 32nd. The Global Sustainable Competitiveness […]
...
lees meer