Newsweek Vantage research: How global business is embracing the circular economy

Research by Newsweek Vantage confirms that the concept of a circular economy has gone from relative obscurity to the corporate boardroom in just a few years. In an October 2018 survey of 317 senior executives from large corporations around the world, fully 98% were familiar with the concept. Thirty percent said their company had a circular strategy, […] ... lees meer

ING research: How circular thinking could change US business models

In 2018, ING surveyed 200 US executives and found that sustainability is now a well-established feature on the US corporate agenda, with companies with more mature initiatives seeing it as a revenue driver. This year, ING  took our survey further and focused on sustainability in action by looking at the approaches US firms are undertaking […] ... lees meer

Leading businesses charge ahead with electric vehicles to tackle city air pollution

More companies than ever are switching to electric vehicles, helping to combat air pollution in cities, lower business risk and future proof their operations as low emission zones are introduced globally. The Climate Group’s first report on EV100, its global initiative to accelerate the market shift to electric transport by 2030, showcases the leadership of multinational […] ... lees meer

Consumentenoogpunt voedseltransitie helder met rapport Future of Food

De verduurzaming van de voedselketen is ingezet. Maar één perspectief bleef tot nu toe onderbelicht: dat van de consument. Het Future-of-Food institute gaat daar verandering in brengen door middel van grootschalig onderzoek, trendwatching en matchmaking. Grootschalig onderzoek Het Future of Food Institute gaat onderzoek doen naar hoe de Nederlandse consument denkt over nieuwe duurzame ontwikkelingen […] ... lees meer

Marqt eerste PlanetProof-gecertificeerde retailer

Eetwinkel Marqt is de eerste retailer die voldoet aan de criteria van ‘On the way to PlanetProof’. Dit keurmerk van Stichting Milieukeur zet de standaard voor een bredere duurzaamheidsaanpak voor groente en fruit, met onder meer strengere eisen op circulaire afvalverwerking en het verminderen van bestrijdingsmiddelen en broeikasgassen. Het certificaat stelt Marqt in staat om […] ... lees meer

FrieslandCampina start productie duurzamere PlanetProof-kaas

Na een succesvolle introductie van Campina-zuivel met het ‘On the way to PlanetProof’-keurmerk in december 2018, maakt FrieslandCampina nu de stap naar kaas. Milner is het eerste Nederlandse kaasmerk dat verkrijgbaar zal zijn onder het ‘PlanetProof’-keurmerk. Met dit keurmerk voldoet deze kaas aan de hoge, bovenwettelijke eisen die Stichting Milieukeur stelt op het gebied van dierenwelzijn, […] ... lees meer

The State of Green Business 2019 is out!

The 12th annual edition of State of Green Business by GreenBiz looks at key trends and dozens of metrics assessing how, and how much, companies are moving the needle on the world’s most pressing environmental challenges. The report is produced in partnership with Trucost, part of S&P Global.  In addition to the 10 trends sustainability professionals […] ... lees meer

PLUS supermarkt draagt meeste Fairtrade premie af

Met bijna 1,5 miljoen dollar aan Fairtrade premie draagt de supermarktorganisatie PLUS onder andere bij aan landbouwtrainingen, de bouw van scholen, betere huisvesting en milieubeschermingsprojecten. Fairtrade, waarbij het belang van een fatsoenlijk inkomen voor boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden centraal staat, staat bij PLUS hoog in het vaandel. De supermarktorganisatie wil met het maken van […] ... lees meer

AB InBev als eerste brouwer aan de slag met duurzame displays

Bierbrouwer AB InBev gaat als eerste brouwer in Nederland grootschalig testen met duurzame displays in de retail. De komende weken loopt een pilot bij 54 Plus supermarkten met Proteus displays. De displays gebruiken tot 85% minder karton en hebben in potentie tot 90% minder CO2 uitstoot dan conventionele displays. Doel van de pilot is de […] ... lees meer

Apeel en Nature’s Pride gaan samen gevecht aan tegen voedselverspilling in Europa

Apeel Sciences, een World Economic Forum Technology Pioneer en een van de 50 Genius Companies van TIME Magazine, en Nature’s Pride, Europa’s leider in avocado’s en mango’s met focus op duurzaamheid, hebben officieel hun krachten gebundeld. Onder voorbehoud van goedkeuring door de EU, zal Nature’s Pride Apeel’s van planten afgeleide technologie voor de preventie van voedselafval […] ... lees meer