OWA heeft de Quantore duurzaamheidsprijs gewonnen. Na weken van spanning werd OWA tijdens een zinderende ceremonie uitgeroepen tot winnaar. OWA won daarmee van twee andere genomineerden in de categorie duurzaamheid: HP en papierdistributeur WEPA.
De duurzaamheidsprijs is in het leven geroepen door Quantore en werd dit jaar voor de derde keer uitgereikt. Quantore is een van de grootste inkoop- en distributieorganisaties in Nederland op het gebied van kantoorartikelen.
Deze prijs wordt niet alleen uitgereikt op basis van uitzonderlijke presentaties op het gebied van duurzaamheid, maar ook op basis van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Verschillende afdelingen binnen Quantore beoordelen de genomineerde leveranciers op verschillende relevante onderdelen.
Altkin is al jaren producent van de huismerktoners van Quantore. Vorig jaar besloot Quantore ook OWA aan het assortiment toe te voegen. Dit bleek een succes. Ondersteund door een actieve marketingcampagne is OWA succesvol ontvangen en nu verkrijgbaar bij Quantore winkels door heel Nederland.
De prijsuitreiking vond plaats tijdens de Quantore Relatiedag: een jaarlijks evenement waar Quantore leden en leveranciers elkaar ontmoeten. Dit jaar viel de Relatiedag toevallig op de Internationale Dag van de Aarde. Een perfecte dag, want duurzaamheid is een belangrijk thema binnen Quantore. Zij merken dat hun leden steeds meer te maken krijgen met klanten die duurzaam ondernemen belangrijk vinden en hun voetafdruk willen verkleinen. De stand van OWA op het beursplein werd dan ook druk bezocht tijdens de Relatiedag. Er werden vragen gesteld over de circulariteit, collectie en voordelen van het merk ten opzichte van originele merken.
Een van Nederlands bekendste meteorologen, Helga van Leur, voormalig weervrouw van RTL4, gaf ’s middags een inspirerende presentatie over duurzaam bewustzijn waarna zij de Quantore Awards uit mocht reiken. Onder luid applaus betrad commercieel directeur Frans Hondmann van Altkin het podium waar hij een mooie bos bloemen en de duurzaamheidsprijs in ontvangst nam.
De motivatie van de jury: OWA heeft een zeer uitgebreide focus op duurzaamheid die begint bij de ontwikkeling van het product en wordt ondersteund door een actief marketingbeleid gericht op duurzaamheid. Dit heeft geresulteerd in een gouden EcoVadis notering.
Helga van Leur gaf vervolgens een mooie afsluitende conclusie: En maakt dat OWA duurder? Nee, eerder goedkoper. Goed én goedkoop dus!