Oger Corporate Fashion Statements (OCFS) heeft op vrijdag 26 juli officieel de spiksplinternieuwe maatpakken uitgeleverd aan spelers, staf en directie van Feyenoord in de Kuip. Het is het twaalfde jaar dat het kledingbedrijf de Rotterdamse club in een nieuw jasje steekt. Een bijzondere samenwerking onder de loep.
Lag de nadruk vorig seizoen nog op casual chic, dit jaar zijn de pakken ‘fashion en design’. Managing Director van OCFS Patrick Lusink: “Het nieuwe seizoen gaat van start. Na jaren van een wat informeel en sportief clubtenue werd het weer tijd voor een superstrakke, meer serieuze stijl.”
Lange samenwerking met Feyenoord
Patrick Lusink over de samenwerking tussen Feyenoord en OCFS: “We zijn trots op de hechte band die we hebben met Feyenoord. Deze gaat verder dan puur zakelijk. We houden van Rotterdam en dragen Feyenoord en haar stad een warm hart toe. Spelers en staf van Feyenoord zijn in onze store in Rotterdam kind aan huis.” Brand-Director Sander Lusink: “Oud-trainers Ronald Koeman en Giovanni van Bronckhorst zijn nu goede vrienden. We kijken met goede moed uit naar de samenwerking met de nieuwe trainer Jaap Stam.” Feyenoord wordt bijna ieder jaar door Esquire uitgeroepen tot het best geklede elftal buiten het veld, dat is voor hen mede doorslaggevend om met OCFS verder te gaan.
The French style
“Bij iedere nieuwe Feyenoordcreatie is de directie van Oger zeer nauw betrokken. Zo maakt Martijn Lusink nog altijd persoonlijk het ontwerp”, vertelt Patrick Lusink. “Daarna wordt het volledige kledingpakket persoonlijk opgemeten door onze maatwerkspecialisten en voor iedere speler op maat gemaakt. Voor het seizoen 2019/2020 lieten we ons inspireren door de jonge Parijse designersstijl met smalle revers, das en een klein boordje, ook wel genoemd “The French style”. Het maatpak is donkergrijs en van een stretch materiaal waardoor het extra comfortabel zit. Grijs is voor het najaar de trendkleur en maakt het jonge design compleet.” De boodschap die het pak moest uitstralen was “geen woorden, maar daden, een echt powersuit dus”, aldus Martijn Lusink. “Het maatpak wordt gecombineerd met een spierwit katoenen shirt. Het design van de das is afgeleid van het Feyenoord wedstrijdshirt. Dit wil zeggen dat er een spiegeling dwars door het midden van de das loopt, alleen dan in twee tinten grijs. Het logo van Feyenoord is subtiel in lichtgrijs op de das geweven.”
Maatschappelijke verantwoordelijkheid: duurzame productie
Net als vorig jaar heeft OCFS zich verbonden aan de Feyenoord Foundation, die er alles aan doet om de jeugd van Rotterdam in beweging te krijgen. Sander Lusink: “De winnaars van de Feyenoord Street League van afgelopen seizoen waren uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de uitlevering van de maatpakken. Ieder kind kreeg een gesigneerde bal en er was gelegenheid om de spelers kort teontmoeten.” Op het gebied van de kledingproductie wil OCFS aan zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid voldoen; ze zijn een van de meest duurzame specialisten in bedrijfskleding in de markt. Manager Operations Robert Spijkers Suwarni: “We zijn ons ervan bewust dat we maar één Aarde hebben waar we verantwoordelijk mee om moeten gaan. Daarom kijken we kritisch naar onze leveranciers. Steeds meer producenten werken met ecologisch verantwoorde grondstoffen. Daarnaast proberen we de lijn tussen productie en eindbestemming kort te houden, zodat we niet onnodig veel van ver moeten transporteren.”
FEYENOORD x OGER 2019 from JESAJA HIZKIA on Vimeo.