Herman Wijffels herkent zich in de maatschappelijke aspiratie van Nudge en is enthousiast over de pragmatische aanpak: “Ik zie Nudge als een stimulerende belangenbehartiger met een eigen standpunt. Met mensen die het `doen’. Steeds meer bedrijven beginnen de strategische voordelen van duurzaamheid te zien. Maar juist in deze overgangstijd spelen consumenten een belangrijke, sturende rol. Samen kunnen we die duurzame samenleving tot stand brengen, daar geloof ik heilig in. Daarom lever ik als lid van de Raad van Advies graag een bijdrage aan Nudge.” (reactie Wijffels via Nudge-blog).
Ondersteuning en expertise op top niveau De leden van de Raad van Advies dragen bij aan het realiseren van de doelstellingen van Nudge: het fungeren als brug tussen consument en bedrijfsleven waar het duurzame initiatieven betreft. Ze geven gevraagd en ongevraagd advies aan het bestuur van de Stichting Nudge over strategie en beleid. “Met deze samenstelling verzekert Nudge zich van ondersteuning en expertise op topniveau richting bedrijfsleven en overheid. Ik verheug me op een inspirerende samenwerking”, aldus oprichter Jan van Betten.
Nudge betekent ‘zetje’ en staat voor New Union for the Development of a Green Economy. Nudge is op 1 juli 2010 opgericht door Jan van Betten, voormalig CEO van Reed Elsevier in Duitsland. Nudge is een ‘social enterprise’ en streeft naar een duurzame samenleving. Nudge werkt samen met het bedrijfsleven aan het verankeren van duurzaamheid in de economie van de 21ste eeuw.