Duurzaamheid is een hot topic. Niet alleen bij consumenten, ook retailers, cateraars en groothandelaren nemen hun verantwoordelijkheid om de marktvraag naar duurzamere producten te stimuleren. Retailers werken soms met tienduizenden producten. Daarom is er een grote behoefte aan een integraal systeem dat alle duurzaamheidsthema’s omvat en toegepast kan worden op alle productcategorieën. The Sustainability Consortium […]
...
lees meer
De afgelopen vijf jaar heeft Porsche zijn CO2-emissie per auto met meer dan 75 procent weten te verlagen. Vergeleken met 2014 verbruikt de fabrikant bovendien 31 procent minder energie. Tegelijkertijd is het aantal in Zuffenhausen en Leipzig geproduceerde voertuigen met 82 procent toegenomen: van 101.449 in 2014 naar 184.791 in 2018. Op het gebied van duurzame […]
...
lees meer
De Award Diversiteit in Bedrijf is voor een ondertekenaar van het Charter Diversiteit die een markante best practice laat zien om diversiteit en inclusie op de werkvloer te stimuleren. Criteria voor de best practice zijn: vernieuwend, overdraagbaar en effectief. De prijs is een foto die de diversiteit binnen het bedrijf laat zien en wordt op locatie gemaakt door fotograaf […]
...
lees meer
Nederlanders gaan steeds gezonder eten, blijkt uit onderzoek van onder andere het RIVM. Ook in het assortiment in de bedrijfsrestaurants van Sodexo neemt gezonde voeding een steeds grotere plek in. Mooi voorbeeld is de verkoop van het aantal vegetarische producten dat in 2018 met maar liefst 19% steeg ten opzichte van het jaar ervoor. Naast gezonde […]
...
lees meer
MVO Nederland brengt negen bedrijven en organisaties samen die in India verpakkingen en andere producten willen maken van rijststro. Rijststro is afval van rijstplanten dat vaak wordt verbrand na de oogst, met smog tot gevolg. Nederlandse bedrijven als PaperWise, Bio4Pack en Ecor tekenen samen met multinationals als Mars en LT Foods een overeenkomst waarin ze […]
...
lees meer
Nederland heeft een koppositie op het gebied van circulaire economie en duurzaam inkopen van de overheid zelf. En ook op andere milieuthema’s is sprake van vooruitgang, maar ook ruimte voor verbetering. Dat concludeert de Europese Unie in haar tweejaarlijkse Evaluatie Uitvoering EU-Milieubeleid 2019. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat): “Dit is een Paasrapport waar we mee […]
...
lees meer
Wat hebben een bank en een food influencer gemeen? De ambitie om toe te werken naar een meer duurzaam voedselsysteem. Want zowel het produceren als het consumeren van voedsel moet verduurzamen willen we in 2050 voldoende voedsel hebben voor iedereen. Onder de naam Rabo Food Forward willen de leidende food- & agribank Rabobank en kookboekenauteur […]
...
lees meer
Fairtrade Original introduceert Community Coffee: een fairtrade en biologische koffielijn die bijdraagt aan een beter bestaan van kleine koffieboeren en hun families. Het direct samenwerken met koffiecoöperatie Red Ecolsierra in Colombia betekent een kwaliteitskoffie vol smaak én een hogere prijs voor de boer. Vanaf deze week zijn de Original Blend en Single Origin varianten in de […]
...
lees meer
Een nieuw onderzoeksrapport van zakenreisorganisatie BCD Travel toont aan dat in 50% van de belangrijkste zakenreissteden wereldwijd de luchtvervuiling gevaarlijk hoog is. Alleen Noord-Amerika en Zuidwest-Pacific kunnen als relatief veilig worden beschouwd. In alle andere regio’s zijn er steden met een matig (Europa) tot gevaarlijk (Azië) of extreem gevaarlijk (Midden-Oosten) niveau van luchtvervuiling. BCD Travel waarschuwt travelmanagers […]
...
lees meer
Nederlands Loodswezen heeft hoge verduurzamings-ambities en gebruikt geavanceerde biobrandstof van GoodFuels in haar vloot om deze te realiseren. Na succesvolle ervaring in 2018 gaan nu alle schepen in de regio Rotterdam-Rijnmond over op een 30%-blend, waardoor er een 25% CO2-reductie versus traditionele brandstof wordt gerealiseerd. GoodFuels en partner REINPLUS FIWADO Bunker voorzien de schepen van […]
...
lees meer
Beter Bed Holding heeft op de Capital Markets Day op 26 oktober 2018 de nieuwe strategie gepresenteerd, die richting heeft gekregen op basis van vijf waargenomen consumententrends. Deze trends zijn van elementair belang voor de langetermijnvisie van de onderneming. Een van deze trends is sustainability ofwel duurzaamheid. Als marktleider in de diverse markten is het […]
...
lees meer
Dertien bedrijven en kennisinstellingen gaan samen in het programma “Circulaire Bio-economie” aan de slag met een duurzaam en veilig hergebruik van co-producten en reststromen en een optimaal gebruik van grondstoffen. Diervoedersector onmisbaar in circulaire economie In een circulaire bio-economie is het belangrijk om kringlopen te sluiten. Het is de uitdaging om elke component in grondstoffen […]
...
lees meer