De Amsterdamse venture studio Voyage heeft het Deense circulaire merk VIGGA overgenomen en introduceert een nieuwe circulaire kleding-abonnementsservice genaamd Circos.co. Circos.co is een online winkel waar klanten maandelijks kleding voor kinderen of zwangerschap selecteren, betalen, ervan genieten en retourneren zodra ze zijn ontgroeid. De kleding wordt vervolgens professioneel gereinigd en voorbereid voor de volgende familie, […]
...
lees meer
Smurfit Kappa heeft de krachten gebundeld met de Plastic Soup Foundation om de groeiende behoefte aan duurzame verpakkingen te benadrukken. De Plastic Soup Foundation is een Nederlandse organisatie die campagne voert om een einde te maken aan de vervuiling van de oceanen. De term ‘plastic soep’, die voor het eerst populair werd in de late […]
...
lees meer
HEMA publiceerde deze week haar duurzaamheidsverslag met daarin de belangrijkste stappen die de retailer in 2018 heeft gezet op het gebied van duurzaamheid. Van de oprichting van de HEMA Foundation tot een grotere impact met het inkopen van duurzamer katoen en het verbeteren van het duurzame design van HEMA producten en diensten. Het uitgangspunt van HEMA is om het dagelijks […]
...
lees meer
HAK heeft het eerste areaal rode kool geplant volgens de ‘On the way to PlanetProof’ criteria. Het is voor de conservenfabrikant een belangrijke eerste stap in een omschakeling naar nog meer duurzaam geteelde, On the way to PlanetProof gecertificeerde groenten en peulvruchten. De omschakeling is onderdeel van de duurzaamheidsstrategie ‘De Groene Keuken van HAK’. HAK […]
...
lees meer
Op donderdag 16 mei viert Solidaridad haar 50-jarig bestaan. In het kader van dit jubileum organiseert de ontwikkelingsorganisatie een conferentie waar boeren, ondernemers, bankiers en wetenschappers uit Afrika, Azië, de Amerika’s en Europa met elkaar in gesprek gaan over mondiale duurzame economische ontwikkeling. Ook blikt de organisatie terug en vooruit en vindt er een directeurswissel […]
...
lees meer
Met de start van de bouw van twee installaties om koolstofuitstoot terug te dringen, doet de Gentse staalfabrikant ArcelorMittal een diepte investering in havengebied North Sea Port. De bouw van de Torero-installatie en de Steelanol-installatie kosten samen zo’n 160 miljoen euro. North Sea Port stimuleert bedrijven in het havengebied om te investeren in duurzaamheid. Door […]
...
lees meer
Het is niet de eerste keer dat VU-wetenschappers die zich bezighouden met duurzaamheid zich organiseren in een netwerk. Maar deze keer gaat het wel lukken, omdat er écht behoefte is aan samenwerking, verwachten de initiatiefnemers. Niemand weet precies hoeveel onderzoekers zich aan de VU bezighouden met duurzaamheid. Milieubeleidsonderzoeker Nicolien van der Grijp is al een […]
...
lees meer
Voor de installatie van zonnepanelen zoekt Coolblue 1.000 installateurs. Het e-commercebedrijf wil de meest klantvriendelijke zonnepaneelspecialist van Nederland en België worden. Zonnepaneel installateur bij Coolblue is de zonnigste baan van Nederland, met een ongekend leuke werksfeer, een vast salaris en volop opleidingsmogelijkheden. Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue: “Onze installateurs zorgen voor installatie met een glimlach. Wij […]
...
lees meer
Nederlandse mkb’ers nemen steeds meer maatregelen die leiden tot een lagere CO2-uitstoot. Gebruik van groene stroom en verduurzaming van het wagenpark zijn de meest genomen CO2-reductiemaatregelen. Dat blijkt uit onderzoek van SQ Consult, in opdracht van Stichting Klimaatvriendelijk Aanbesteden en Ondernemen (SKAO). SQ Consult deed onderzoek onder bedrijven die gecertificeerd zijn op de CO2-Prestatieladder. Dit […]
...
lees meer
Conimex (Unilever) heeft een mini-docu gelanceerd over duurzame kroepoek. In de docu wordt de aandacht die wordt gegeven aan duurzaamheid toegelicht bij de grondstoffen (garnalen en cassave) en de productie van de kroepoek zelf. Conimex garnalen kroepoek wordt gemaakt van garnalen afkomstig uit de Indonesische koraaldriehoek. In dit prachtige gebied met een enorme biodiversiteit van […]
...
lees meer
Kwalitaria maakt sinds twee jaar reclame met ‘Op weg naar 100% duurzaamheid’. Dit is in strijd met de Nederlandse Reclame code, oordeelt de Reclame Code Commissie vandaag. De reclame is misleidend omdat Kwalitaria zich onvoldoende inzet om deze claim waar te kunnen maken. Op reclameborden die Kwalitaria gebruikt bij haar vestigingen is te lezen: “Op […]
...
lees meer
innocent start dit najaar met de bouw van haar eigen CO2-neutrale fabriek in het Rotterdams havengebied. Ruim vier jaar is er gewerkt aan de bouwplannen van deze fabriek. Uiteindelijk is er gekozen voor Rotterdam als nieuwe thuisbasis. Dit is de duurzaamste locatie om de fabriek te bouwen, mede omdat de productie hierdoor zo dicht mogelijk […]
...
lees meer