Nieuw rapport legt wereldwijd actieplan neer voor koolstofneutrale land- en bosbouwsector in 2040

Met het behoud en de aanplant van bossen, duurzaam houtgebruik, het verminderen van voedselverspilling en duurzame intensivering van de landbouw, kunnen de wereldwijde land- en bosbouwsector in 2040 koolstofneutraal zijn en voor 30% bijdragen aan de Parijs-doelen. Dat concludeert een internationaal team van onderzoekers in een nieuwe studie verschenen in Nature Climate Change. Met name […] ... lees meer

200 CEO’s, politici en jonge leiders in duurzaamheid komen in het Vredespaleis bijeen om verandering te realiseren

Leiders uit de hele wereld komen in Nederland bijeen voor de tiende editie van Nudge Global Impact Challenge. Het thema dit jaar: Sustainability: The Human Factor. 100 jonge professionals nemen een jaar lang deel aan dit levensveranderende leiderschapsprogramma, over duurzaamheid en het creëren van impact. Zij vertegenwoordigen organisaties als Heineken, Ferrero, Gruppo Mondadori, Arla, Schiphol, […] ... lees meer

Nederland is een van de ‘duurzaamste landen’ ter wereld op basis van bedrijfsprestaties volgens Morningstar

Nederland is een van de duurzaamste landen ter wereld, blijkt uit de nieuwste editie van de Morningstar Sustainability Atlas. Opnieuw zit Nederland in de kopgroep met een derde plaats, zoals ook in eerdere edities het geval was. Europa als regio scoort het best op duurzaamheid in vergelijking met andere wereldregio’s.  De mate van duurzaamheid wordt […] ... lees meer

Hendrix Genetics’ published its first Corporate Social Responsibility Report

Dutch based Hendrix Genetics has issued its first Corporate Social Responsibility (CSR) report. Hendrix Genetics contributes to food security and supports the animal protein value chain with innovative and sustainable genetic solutions. Our report which we launched last week on World Food Day gives more details on the activities of Hendrix Genetics. Contributing to a […] ... lees meer

Dove kondigt nieuwe initiatieven aan voor terugdringen nieuw plastic

Vandaag maakt Dove, een van de grootste beautymerken ter wereld, nieuwe initiatieven en impactcijfers bekend om in de wereldwijde cosmeticasector de transitie naar een circulaire economie voor verpakkingen te versnellen. Vanwege de omvang van het merk Dove behoren de initiatieven tot de grootste in de gehele cosmetica-sector. Dove realiseert structurele impact, doordat het gebruik van […] ... lees meer

Jumbo maakt tilapiaketen inzichtelijk met blockchain

Vanaf afgelopen week kunnen klanten van Jumbo de reis volgen die tilapia aflegt van de viskwekerij in Indonesië tot aan de winkel in Nederland. Met de QR-code op de verpakking wordt toegang verleend tot de verschillende stappen in het productieproces van tilapia. De geavanceerde blockchaintechnologie maakt inzichtelijk hoe de kwekerij, leverancier, distributeur en Jumbo zich […] ... lees meer

CNV: “Een betere plek voor werknemers in internationale ketens”

“Werknemers wereldwijd moeten er op vooruit gaan, daar gaat het om,” zegt CNV-voorzitter Arend van Wijngaarden in reactie op het SER advies ‘Kansen pakken en risico’s beheersen’, dat gisteren werd  aangeboden aan Minister Kaag . Het advies gaat over de samenhang tussen Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en de duurzame ontwikkelingsdoelen, de SDG’s, die in 2030 bereikt […] ... lees meer

Stientje van Veldhoven lanceert Green Deal ‘Circular Festivals’ op ADE Green

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven lanceerde vandaag tijdens ADE Green de Green Deal ‘Circular Festivals’. De Green Deal is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Green Events International. De deelnemende festivals committeren zich gezamenlijk aan het delen van kennis en het ontwikkelen van circulaire oplossingen voor de internationale evenementenindustrie.  De aangesloten Nederlandse […] ... lees meer

Fashion’s new must-have: Sustainable sourcing at scale

McKinsey’s 2019 chief purchasing officer (CPO) survey finds that sustainable sourcing at scale is the fashion industry’s new must-have. The survey shows that social and environmental sustainability has become a key priority for apparel companies, just as it is becoming an increasingly important issue for consumers and governments. The survey reflects the perspectives of 64 […] ... lees meer