De komende dagen ontvangen bijna 3 miljoen Nederlanders de ‘Doe Maar Lekker Vegetarisch’-cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro en het receptenboekje ‘De Vega Favorieten van Nederland’. Met de cadeaukaart kunnen bij Albert Heijn diverse vegetarische alternatieven voor vlees worden gekocht. De ‘Doe Maar Lekker Vegetarisch’-campagne is een initiatief van de Nationale Postcode Loterij in samenwerking […]
...
lees meer
Duurzaam, sociaal en innovatief. Dat is het uitgangspunt van de Rijksbrede inkoopstrategie ‘Inkopen met Impact’ die minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties) en staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) maandag naar de Tweede Kamer hebben gestuurd. “Jaarlijks wordt er door het Rijk voor ruim 10 miljard euro ingekocht aan goederen en diensten, met […]
...
lees meer
The Ocean Cleanup, the Dutch non-profit organization developing advanced technologies to rid the world’s oceans of plastic, unveiled today its invention to prevent the unrelenting flow of plastic pollution into the world’s oceans. The Interceptor™, under development by The Ocean Cleanup since 2015, complements the organization’s founding mission by attacking the flow of plastic garbage […]
...
lees meer
Een Nederlands consortium onder leiding van Vertoro heeft € 1,2 miljoen subsidie gekregen om het potentieel van ruwe lignineolie (CLO) als platform voor duurzame chemicaliën en materialen te onderzoeken. Het ‘Meer doen met lignine’ project – begroot op €2.9 miljoen en gestart op 1 oktober 2019- richt zich op de ontwikkeling en demonstratie van biomassa-conversie […]
...
lees meer
Afgelopen dinsdagavond werden de winnaars van de Nudge Global Impact Award 2019 bekend gemaakt in het Vredespaleis in Den Haag. Sabrina Cloney (Danone, Ierland), vertegenwoordigd door haar collega Deirdre Hannon, Dr. Hamed Beheshti (Boreal Light GmbH, Duitsland) en Tessa Duste (Hrbs. / Hydroponic Rotational Botanic Service, Nederland) namen de award in ontvangst. Deze prijs is […]
...
lees meer
Minder vlees eten, bewust met plastic omgaan en vaker met het openbaar vervoer reizen. In Nederland zijn er genoeg consumenten en bedrijven die zich hard maken voor het milieu en zo hun CO2-afdruk proberen te verkleinen. Omdat consumenten meer over het milieu nadenken kijken ze steeds kritischer naar hoe en waar bedrijven producten ontwikkelen en […]
...
lees meer
Vandaag presenteerde een vakjury de zes finalisten die kans maken op de ASN Bank Wereldprijs. Meer dan 200 startende ondernemers met een slim idee voor een betere wereld schreven zich afgelopen september in voor dé competitie voor duurzame start-ups in Nederland. Het is de twaalfde editie van de ASN Bank Wereldprijs waarmee ASN Bank, onderdeel […]
...
lees meer
The Procter & Gamble Company is announcing that it reached its 2020 goal of purchasing 100% renewable electricity in the U.S. and Canada. The Company exceeded its original goal by extending the purchase of 100% renewable electricity to Western Europe. These three markets are among its largest and represent over 70% of P&G’s purchased electricity. […]
...
lees meer
De Rabobank heeft een project afgerond dat meer inzicht geeft in de verduurzaming van wereldwijde toeleveringsketens. Trado, een model gebaseerd op blockchain en andere technologieën voor het delen van gegevens, is ontwikkeld op initiatief van het Cambridge Institute for Sustainable Leadership (CISL). Partijen als Sainsbury’s, BNP Paribas, Unilever, Barclays, Standard Chartered en Rabobank werkten daarin […]
...
lees meer
De wereldwijde modebranche moet alle zeilen bijzetten om in 2050 klimaatneutraal te kunnen produceren. Dit blijkt uit een onderzoek van KPMG. Hoewel de bedrijven zich bewust zijn van de impact die de productie van kleding heeft op het klimaat, moet de branche nog flinke stappen vooruit zetten om in de eerste helft van de volgende […]
...
lees meer
Een trotse vader en dochter liepen de bouw op tijdens de voorbereiding van de viering van het hoogste punt. Roos en Paul van der Valk volgen de bouw nauwlettend en zijn al druk bezig met de inrichting. Na Hengelo, Zwolle en Enschede is dit voor Paul het 4e hotel, gebouwd door Dura Vermeer. Roos heeft […]
...
lees meer
Een op de drie huishoudens koos vorig jaar voor Fairtrade chocolade tijdens de feestdagen. Dit komt neer op ruim 2,5 miljoen huishoudens die kozen voor Fairtrade chocoladeletters, -kruidnoten of -kransjes. Een stijging van 12% ten opzichte van het jaar daarvoor. Dit jaar verwacht de organisatie weer een groei te kunnen rapporteren. Het aantal Fairtrade gecertificeerde […]
...
lees meer