Vakantieparken in Friesland het meest duurzaam

In Friesland zijn vakantieparken meer bezig met duurzaamheid dan vakantieparken in andere provincies. Dit blijkt uit het Duurzaamheidsonderzoek 2019, waarbij Bungalowparkoverzicht.nl de duurzaamheid van ruim 350 vakantieparken in Nederland vergeleek. Hierbij werd onder andere gekeken naar Green Key-certificering, een belangrijk keurmerk voor milieubewuste organisaties. Helft Friese vakantieparken is Green Key gecertificeerd 44% van de vakantieparken […] ... lees meer

Wordt 2020 het jaar van de circulaire evenementen? Whitepaper Duurzame Evenementen geeft inzichten.

Hoe organiseer je een circulair evenement? Waar begin je dan? En waarom is dat zo belangrijk? Tips en trick op basis van interviews met o.a. IDEA, Genootschap van Eventmanagers, DGTL en Mysteryland zijn gebundeld in de whitepaper Duurzame Evenementen.   “Heel eerlijk gezegd staat de whitepaper niet alleen vol met oplossingen. Er staan juist ook heel […] ... lees meer

Vraag naar klimaatneutrale verpakkingen supermarkten stijgt

Duurzaamheid is actueler dan ooit. Ook supermarkten hebben duurzaamheid hoog op de agenda staan, de consument stelt steeds meer kritische vragen en het verpakkingsmateriaal ligt onder een vergrootglas. De Nederlandse supermarkten voelen zich verantwoordelijk voor hun klimaatimpact en zetten zich collectief in voor minder én duurzamere verpakkingen. Als gevolg van de actualiteiten, nieuwe wetgeving en […] ... lees meer

Klimaatadaptatieondernemers uitermate positief over de toekomst

Klimaatadaptatieondernemers – bedrijven die goederen en diensten verkopen waarmee de gevolgen van klimaatverandering worden verzacht – zijn zeer positief over de toekomst. Zo verwachten vier op de tien bedrijven in de komende drie jaar meer dan 20 procent omzetgroei per jaar te realiseren. Effecten van de klimaatverandering, zoals overstromingen of juist perioden van extreme droogte, […] ... lees meer

Onderzoek P&G Nederland: Duurzame verpakkingen volgens Nederlandse consument belangrijkste ontwikkelgebied voor verduurzaming

Om nog beter inzicht te krijgen in de drijfveren en prioriteiten van Nederlandse consumenten wanneer het gaat om duurzaamheid heeft P&G Nederland in mei en juni van dit jaar een onderzoek uitgevoerd onder ruim duizend Nederlandse consumenten. 55% van de Nederlandse consumenten vindt de mogelijkheid om verpakkingen te recyclen het meest belangrijk aan een verpakking […] ... lees meer

Forbo Flooring lanceert nieuwe Tessera collecties: attractieve, betaalbare en duurzame designkwaliteit

Forbo Flooring lanceert deze maand maar liefst twee nieuwe Tessera collecties, te weten Tessera Nexus en Tessera Chroma. De nieuwe duurzame collecties die voor 60 procent bestaan uit gerecycled materiaal combineren sprekende kleuren en trendy dessins, maar zijn toch goed betaalbaar. Tessera Nexus speelt met haar verfijnde grafische patronen in op verbinding en contact. Tessera […] ... lees meer

Kostenbesparing en maatschappelijk verantwoord ondernemen onder MKB’ers

Het is tegenwoordig niet meer alleen de prijs die telt voor de consument als het gaat om het maken van een keuze voor een product of dienst van een bepaald bedrijf. Anno 2019 wegen meer zaken mee. Bijvoorbeeld duurzaam ondernemen, ook wel maatschappelijk verantwoord ondernemen genoemd. Steeds meer mensen willen alleen zakendoen met bedrijven die […] ... lees meer

Lancering Online Marketplace ethische leveranciers voor de mode en textiel industrie

Tijdens de eerste van een nieuwe reeks workshops door Clean&Unique zal de online Marketplace tool voor designers en modemerken worden gelanceerd. De nieuwe visie en focus in het verduurzamen van de mode-industrie is transparantie. Daarom is de site van Clean & Unique begin dit jaar compleet vernieuwd en is de focus op versnelling van duurzaamheid […] ... lees meer

De consument vindt Tony’s Chocolonely, Ekoplaza en de Vegetarische Slager meest duurzame voedingsmerken

De consument vindt Tony’s Chocolonely, Ekoplaza en de Vegetarische Slager de meest duurzame voedingsmerken. De verkiezing van het Future of Food Brand 2019 is onderdeel van het Future of Food onderzoek dat tweemaal per jaar wordt uitgevoerd. Het is het eerste grootschalige onderzoek dat inzicht biedt in de consument in de voedseltransitie. In totaal 1.500 […] ... lees meer

Ben jij al activist? Nieuw boek over organisatieverandering in de betekeniseconomie

In haar nieuwe boek Ben jij al activist?, dat afgelopen vrijdag werd gepresenteerd met een avond in Pakhuis de Zwijger,  roept An Kramer organisaties op om het roer om te gooien en actuele maatschappelijke vraagstukken in hun business centraal te zetten. In de betekeniseconomie staat winst niet meer voorop, maar gaat het om maatschappelijke impact. Dat begint klein. […] ... lees meer

Tips verminderen voedselverspilling in de horeca

Ieder jaar verspilt de horeca jaarlijks rond de 55.000 ton aan voedsel. Terwijl steeds meer ondernemers duurzame maatregelen nemen, zoals de aanschaf van energiezuinige horeca apparatuur, blijft voedselverspilling een onderbelicht thema. Het terugdringen van voedselverspilling levert niet alleen een positieve bijdrage aan het milieu, het levert ook financieel voordeel op. Tijd voor een aantal handige […] ... lees meer