Bierbrouwer Grolsch is al jarenlang actief met het reduceren van haar energieverbruik en de CO₂ emissies. De ambitie is om in 2025 een volledig CO₂-neutrale brouwerij te hebben waarbij alle ingezette energie op duurzame wijze wordt opgewekt. Per 1 januari 2020 heeft Grolsch hier een belangrijke stap in gezet en gebruikt dan, voor zowel haar brouwerij […]
...
lees meer
Visa heeft aangekondigd dat het bedrijf zijn doelstelling heeft bereikt om tegen 2020 100 procent hernieuwbare elektriciteit te gebruiken, het bevorderen van het streven van de onderneming om op verantwoorde en duurzame wijze leiding te geven aan de wereldwijde activiteiten van de onderneming, waaronder 131 kantoren in 76 landen en vier wereldwijde verwerkingscentra. Sinds het […]
...
lees meer
Nestlé heeft vandaag aangekondigd dat het tot CHF 2 miljard zal investeren om de verschuiving van nieuw geproduceerde kunststoffen naar gerecyclede plastics te leiden en de ontwikkeling van innovatieve duurzame verpakkingsoplossingen te versnellen. Voortbouwend op de toezegging dat al haar verpakkingen in 2025 recyclebaar of herbruikbaar zijn, zal Nestlé het gebruik van nieuwe kunststoffen in […]
...
lees meer
Environmentalism is no longer a fringe issue in the business world, but one that will define companies’ growth plans in the years to come. The winners of the World Finance Sustainability Awards 2019 have shown a commitment to ESG policies in all aspects of their operations and have put green initiatives at the heart of […]
...
lees meer
The newly formed Dutch Sustainability Group (DSG) signed a Memorandum of Understanding Tuesday to jointly help the UAE achieve its Sustainable Development Goals. The Memorandum was signed at the backdrop of the Abu Dhabi Sustainability Week (ADSW) in the presence of His Excellency Dr. Thani Ahmed Al Zeyoudi the UAE’s Minister of Climate Change and […]
...
lees meer
Economic and political polarization will rise this year, as collaboration between world leaders, businesses and policy-makers is needed more than ever to stop severe threats to our climate, environment, public health and technology systems. This points to a clear need for a multistakeholder approach to mitigating risk at a time when the world cannot wait […]
...
lees meer
Vijftien internationale reisorganisaties lanceerden gisteren de Tourism Declares a Climate Emergency campagne. Onder de ondertekenaars is een aantal grote, internationale reisorganisaties, zoals Responsible Travel, Intrepid en Exodus. Better Places is de eerste Nederlandse reisorganisatie die zich aansluit bij dit initiatief. De bedrijven beloven actie te ondernemen om de CO2-uitstoot van de reizen die ze aanbieden […]
...
lees meer
IVN Natuureducatie en Spadel N.V. gaan samenwerken om een extra impuls te geven aan natuur-en milieueducatie in Nederland. Eind vorig jaar ondertekenden zij daartoe een samenwerkingsovereenkomst voor drie jaar. Spadel beheert een groot natuurgebied rondom Spa, België en voert onder andere de merken Spa en Bru mineraalwater in de Benelux. De samenwerking richt zich op […]
...
lees meer
Vanaf vandaag mag Too Good To Go zich Certified B Corporation noemen. Slechts 4 jaar na de oprichting in Denemarken heeft de app tegen voedselverspilling het duurzaamheidscertificaat ontvangen. Certified B Corporation Het internationaal gewaardeerde certificaat wordt afgegeven aan bedrijven die kiezen voor een werkwijze waarin people, planet en purpose op de eerste plaats komen. B Corp bedrijven […]
...
lees meer
Op 13 januari 2020 hebben Naturalis Biodiversity Center en Albert Heijn hun handtekening gezet onder het samenwerkingscontract om onderzoek te doen naar biodiversiteit. De komende 5 jaar maakt de supermarktketen het mogelijk een promovendus aan te stellen binnen Naturalis om het onderzoek uit te voeren. Al eerder werden de handen met succes ineen geslagen tussen […]
...
lees meer
Voor het eerst dit jaar wordt tijdens de Shopping Awards een vakprijs voor duurzaamheid uitgereikt. De webwinkel met het mooiste initiatief voor groene of sociale impact mag deze prijs in ontvangst nemen. “Duurzaamheid is een steeds belangrijker thema binnen e-commerce en we hebben op dit gebied het afgelopen jaar fantastische initiatieven van bedrijven gezien”, vertelt […]
...
lees meer
The Ocean Cleanup, een Nederlandse non-profit organisatie, ontwikkelt geavanceerde technologieën om de oceanen van plastic te ontdoen. De eerste partij oceaanplastic is aan land gebracht na de missie naar de Great Pacific Garbage Patch, ’s werelds grootste ophoping van plastic afval, met een oppervlakte van 1,6 miljoen vierkante kilometer. De aan land gebrachte partij plastic […]
...
lees meer