Bierbrouwer Grolsch halveert haar CO₂ emissies

Bierbrouwer Grolsch is al jarenlang actief met het reduceren van haar energieverbruik en de CO₂ emissies. De ambitie is om in 2025 een volledig CO₂-neutrale brouwerij te hebben waarbij alle ingezette energie op duurzame wijze wordt opgewekt. Per 1 januari 2020 heeft Grolsch hier een belangrijke stap in gezet en gebruikt dan, voor zowel haar brouwerij […] ... lees meer

Visa bereikt 100 procent hernieuwbaar elektriciteitsdoel

Visa heeft aangekondigd dat het bedrijf zijn doelstelling heeft bereikt om tegen 2020 100 procent hernieuwbare elektriciteit te gebruiken, het bevorderen van het streven van de onderneming om op verantwoorde en duurzame wijze leiding te geven aan de wereldwijde activiteiten van de onderneming, waaronder 131 kantoren in 76 landen en vier wereldwijde verwerkingscentra. Sinds het […] ... lees meer

Nestlé creëert markt voor gerecycled plastic van voedingskwaliteit, lanceert fonds om verpakkingsinnovatie te stimuleren

Nestlé heeft vandaag aangekondigd dat het tot CHF 2 miljard zal investeren om de verschuiving van nieuw geproduceerde kunststoffen naar gerecyclede plastics te leiden en de ontwikkeling van innovatieve duurzame verpakkingsoplossingen te versnellen. Voortbouwend op de toezegging dat al haar verpakkingen in 2025 recyclebaar of herbruikbaar zijn, zal Nestlé het gebruik van nieuwe kunststoffen in […] ... lees meer

Dutch Sustainability Group to help UAE achieve its Sustainability Goals

The newly formed Dutch Sustainability Group (DSG) signed a Memorandum of Understanding Tuesday to jointly help the UAE achieve its Sustainable Development Goals. The Memorandum was signed at the backdrop of the Abu Dhabi Sustainability Week (ADSW) in the presence of His Excellency Dr. Thani Ahmed Al Zeyoudi the UAE’s Minister of Climate Change and […] ... lees meer

Reisorganisaties roepen de noodtoestand uit voor het klimaat

Vijftien internationale reisorganisaties lanceerden gisteren de Tourism Declares a Climate Emergency campagne. Onder de ondertekenaars is een aantal grote, internationale reisorganisaties, zoals Responsible Travel, Intrepid en Exodus. Better Places is de eerste Nederlandse reisorganisatie die zich aansluit bij dit initiatief. De bedrijven beloven actie te ondernemen om de CO2-uitstoot van de reizen die ze aanbieden […] ... lees meer

Samenwerking IVN Natuureducatie en Spadel

IVN Natuureducatie en Spadel N.V. gaan samenwerken om een extra impuls te geven aan natuur-en milieueducatie in Nederland. Eind vorig jaar ondertekenden zij daartoe een samenwerkingsovereenkomst voor drie jaar. Spadel beheert een groot natuurgebied rondom Spa, België en voert onder andere de merken Spa en Bru mineraalwater in de Benelux. De samenwerking richt zich op […] ... lees meer

Too Good To Go ontvangt B Corp certificaat en kondigt uitbreiding naar Verenigde Staten aan

Vanaf vandaag mag Too Good To Go zich Certified B Corporation noemen. Slechts 4 jaar na de oprichting in Denemarken heeft de app tegen voedselverspilling het duurzaamheidscertificaat ontvangen. Certified B Corporation Het internationaal gewaardeerde certificaat wordt afgegeven aan bedrijven die kiezen voor een werkwijze waarin people, planet en purpose op de eerste plaats komen. B Corp bedrijven […] ... lees meer

Naturalis en Albert Heijn slaan handen ineen voor biodiversiteit

Op 13 januari 2020 hebben Naturalis Biodiversity Center en Albert Heijn hun handtekening gezet onder het samenwerkingscontract om onderzoek te doen naar biodiversiteit. De komende 5 jaar maakt de supermarktketen het mogelijk een promovendus aan te stellen binnen Naturalis om het onderzoek uit te voeren. Al eerder werden de handen met succes ineen geslagen tussen […] ... lees meer

Eerste uitreiking Shopping Awards Duurzaamheid

Voor het eerst dit jaar wordt tijdens de Shopping Awards een vakprijs voor duurzaamheid uitgereikt. De webwinkel met het mooiste initiatief voor groene of sociale impact mag deze prijs in ontvangst nemen. “Duurzaamheid is een steeds belangrijker thema binnen e-commerce en we hebben op dit gebied het afgelopen jaar fantastische initiatieven van bedrijven gezien”, vertelt […] ... lees meer

The Ocean Cleanup kiest DNV GL om de herkomst van plastic producten te verifiëren

The Ocean Cleanup, een Nederlandse non-profit organisatie, ontwikkelt geavanceerde technologieën om de oceanen van plastic te ontdoen. De eerste partij oceaanplastic is aan land gebracht na de missie naar de Great Pacific Garbage Patch, ’s werelds grootste ophoping van plastic afval, met een oppervlakte van 1,6 miljoen vierkante kilometer.  De aan land gebrachte partij plastic […] ... lees meer