De Stichting Shopping Awards maakte gisteren bekend wie er meedingt naar de felbegeerde prijzen, donderdag 26 maart aanstaande in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Wie gaat er met een Shopping Award of Vakprijs naar huis? Dit jaar is er voor het eerst ook een vakprijs voor duurzaamheid. Omoda, ReplaceDirect en Wehkamp zijn de […]
...
lees meer
Bierbrouwer Grolsch heeft de ambitie om nog dit jaar te starten met al haar plastic blikfolies te vervangen door kartonnen verpakkingen. De brouwer introduceert daarom de gepatenteerde TopClip-verpakking voor multipacks blikken. Deze nieuwe verpakking is 100% plasticvrij. Door alle blikfolies in Nederland te vervangen door deze kartonnen TopClip-verpakkingen bespaart Grolsch per jaar ruim 100.000 kg […]
...
lees meer
De Dutch Circular Textile Valley (DCTV) heeft de Nederlandse circulaire textiel- en modemarkt in kaart gebracht. DCTV is gericht op het versnellen van deze markt met als doel om het textielafval en het gebruik van virgin grondstoffen te voorkomen en verminderen. Meer dan 150 innovatieve bedrijven actief in de circulaire textiel- en modemarkt zijn in […]
...
lees meer
De meest duurzame kaasmakerij van ons land staat in de Beemster. Sinds 1 januari van dit jaar is het productieproces bij CONO Kaasmakers namelijk klimaatneutraal. Zo wordt melkwater zoveel mogelijk hergebruikt en bij de aangesloten leden melkveehouders duurzaam opgewekte stroom afgenomen. CONO Kaasmakers, bekend van het merk Beemster kaas, is door Climate Neutral Group als […]
...
lees meer
G-Star RAW has introduced a range of stretch denim icons for Spring 2020. Each product in the range, which includes the brand’s best-selling icons: 3301 jeans and jacket, D-Staq, Janeh, Kate, Tedie jeans and Scutar jacket, is Cradle to Cradle Certified at the Gold level. Each item in the icons range is produced using only renewable energy […]
...
lees meer
MKB-Nederland en VNO-NCW zijn blij met het initiatief van de Europese Commissie om te komen tot gelijke Europese vereisten op het gebied van internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen (IMVO). Dat schrijven zij in een brief aan de Tweede Kamer. Het gaat hierbij om de ‘due dilligence’ in de leveranciersketen: onderzoek naar mogelijke business partners. Concurrentie Gelijke Europese vereisten […]
...
lees meer
De jurydag van Coolest Dutch Brands 2019 zit erop: de stemmen van de vakjury van creatives en strategen zijn geteld en door de juryvoorzitter gecontroleerd. Na telling van de cijfers, bestond er geen twijfel over dat de sustainable brands Seepje, VanMoof en The Flower Farm op 18 maart in de Finale staan. Dan kiezen publiek en vakjury […]
...
lees meer
Groene start-ups uit Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, Noorwegen en Zweden, de landen waar een Postcode Loterij is, kunnen weer kans maken op een finaleplaats van de Postcode Lotteries Green Challenge. Deze internationale duurzaamheidscompetitie is uitgegroeid tot een van de grootste jaarlijkse wedstrijden ter wereld. In totaal is er 1 miljoen euro beschikbaar voor de vijf beste […]
...
lees meer
Textline Reclamecentrum geeft aan de vooravond van de snelheidsverlaging van 130 naar 100 kilometer per uur vol gas bij het produceren van honderden biobased verkeersborden, gemaakt van rijstvliesjes. Circulair verkeersbord “Om de uitstoot van stikstof terug te dringen, verlaagt de Rijksoverheid de maximumsnelheid op snelwegen. Hiervoor worden duizenden snelheidsborden vervangen, zodat de weggebruikers het gaspedaal […]
...
lees meer
Wanneer we het hebben over duurzaam ondernemen, denken we al snel aan het milieu. Natuurlijk is het goed om hier aan bij te dragen, maar als we kijken naar de investeringen die je doet in je bedrijf of marketing, zijn deze ook duurzaam? Je kunt duurzaamheid op verschillende zien en toepassen. Duurzaam ondernemen hoeft dus […]
...
lees meer
Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introductie van de Chickenless Chicken Burger en de eerste […]
...
lees meer
Danone announced a €2 billion climate acceleration plan. The accelerated investment will support new bold commitments to advance some of the Company’s Goals for 2030. Danone’s CEO Emmanuel Faber says: “2019 has been a year of strong progress for Danone both in terms of the delivery and the transformation of our company. The sequential acceleration […]
...
lees meer